Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joilla ei ole mitään valokuvia esillä?

Vierailija
13.08.2024 |

Minulla ei ole edes lapsista eikä edesmenneistä vanhemmistani. En välitä valokuvista, en niitä paljoa edes ota. Mietin tässä, mikä palikka päässäni on toisenlaisessa asennossa kuin muilla. Osaatteko antaa sparrausapua tähän?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvia minulla taitaa olla vain 3 kappaletta, loput ovat albumeissa. Johtuu vain siitä, että tykkään aina silloin tällöin vain pysähtyä selailemaan vanhoja kuvia muistellen. Jos kaikki olisi esillä ja päivittäin nähtävillä, niistä tulisi nopeasti osa arkea eikä varmaan tulisi niin usein katseltua ja muisteltua.

Vierailija
22/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Mietin juuri sitä, mikä on syy, miksi jollain on kuvia, toisilla ei. Minä itse olen sisustaja, mutta tykkään puhtaista linjoista. En tykkää jääkaappimagneeteista tai sälästä. Minulle valokuvat tuovat sitä tunkkaisuutta, liikaa kaikkea. 

Mutta jotenkin ajattelen, että valokuvien esillä pitäminen, tai pitämättömyys, kertoo jostain muustakin. Mistä siis? 

Jossain naistenlehdessä oli juttua että oletko " mummo" , perinteinen mummo, jolla on suvun valokuvat hyllyissä. Vastaan, että olen mummo, mutta en perinteinen millään tavoin. En ole vuosikymmeniin pitänyt esillä lasten tai lastenlasten kuvia. Ei ole hyllyjäkään tai kirjahyllyä tms koska hävitin tuhannet kirjani pois aikoja sitten. Kuvia kyllä löytyy netistä ja kännykästä, joista niitä voin ka

Enpä ole kuvia kaivellut enkä tarjoillut kuin pari kertaa lapsuuden ystävälle. Riittää kun itse niitä katson.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tärkeät ihmiset ole niissä albumeissa eikä hyllyn kuvissa. Ne on sydämessä eli aina mukana.

Vierailija
24/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Mietin juuri sitä, mikä on syy, miksi jollain on kuvia, toisilla ei. Minä itse olen sisustaja, mutta tykkään puhtaista linjoista. En tykkää jääkaappimagneeteista tai sälästä. Minulle valokuvat tuovat sitä tunkkaisuutta, liikaa kaikkea. 

Mutta jotenkin ajattelen, että valokuvien esillä pitäminen, tai pitämättömyys, kertoo jostain muustakin. Mistä siis? 

Jossain naistenlehdessä oli juttua että oletko " mummo" , perinteinen mummo, jolla on suvun valokuvat hyllyissä. Vastaan, että olen mummo, mutta en perinteinen millään tavoin. En ole vuosikymmeniin pitänyt esillä lasten tai lastenlasten kuvia. Ei ole hyllyjäkään tai kirjahyllyä tms koska hävitin tuhannet kirjani pois aikoja sitten. Kuvia kyllä löytyy netistä ja kännykästä, joista niitä voin katsella. Ja näyttää halutessani muille, keitä kii

Ei ole eikä tarvitse olla. Täällä myös nykymummo, joka ei pidä kuvia pölyyntymässä. 

Vierailija
25/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän saattaa liittyä sellainen stereotyyppinen ajattelu, että kun pidät niitä esillä, annat itsestäsi hyvin empaattisen kuvan, että läheisesi ovat sinulle tärkeitä. Eli voi joidenkin mielestä vaikuttaa enemmänkin ulkokultaiselta, ajatellaan vaan, että miltä näytän muiden silmissä, ilman että ne kuvat itselle mitään merkitsisikään. Tällainen ulkokultaisuus voi ärsyttää joitakin.

Taidetaan pitää useimmiten siksi,että ne läheiset ovat oikeasti tärkeitä .Tosin he  voivat olla yhtä tärkeitä,vaikka heidän kuvansa eivät olisikaan esillä.Kukin voi tehdä mielensä mukaisesti.

Vierailija
26/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tärkeät ihmiset ole niissä albumeissa eikä hyllyn kuvissa. Ne on sydämessä eli aina mukana.

Ihan paras kommentti😍

Vierailija
27/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat on mummojen juttu. Olen nähnyt kuvia vain äitini ikäluokan ihmisten kodeissa. Omat kaverit ei kuvia esillä pidä, en itsekään.

Vierailija
28/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 72v ja minulla on lasten pienehkö alakouluaikainen kummastakin esillä. Ei tyttären hääkuvaa jonka sain kyllä , ei lastenlasten. En ylipäätään pidä valokuvista enkä kuvattavana olemisesta.

Vierailija
29/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paras kommentti😍

No onpas tosiaan paras kommentti. Logiikka on siis se, että jos sinulla on kuvia esillä, niin ne ihmiset eivät ole tärkeitä eivätkä sydämessä. Jep jep.

Vierailija
30/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ainakin kaikki mummot väittävät, etteivät pidä kuvia esillä kun ovat niin trendikkäitä, heh. Minä ainakin pidän, ja kolmekymppiset trendien perässä juoksevat lapsenikin pitävät hääkuvaansa ja lapsensa kuvaa esillä. 

T. Mummo 53 v.

Vierailija
31/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole valokuvia, ei taluja, eikä mitään koriste-esineitä. Ei myöskään mattoja lattiassa eikä edes verhoja kaikissa ikkunoissa.

Ei kaikki ole sisustajia.

Minulla sama. Ihmettelen, miksi niitä saamarin mattoja pitää olla keräämässä pölyjä. Seinillä ei ole mauttomia, jostain marketista raahattuja taukuja. 

Vierailija
32/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ei-välttämätöntä irtotavaraa kotiini. Muutenkaan ei tarvetta katsella valokuvia jatkuvasti. 

Vierailija
33/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan ja kaikki on oikein. Eikös se niin mene. Ei voi tuomita heitä jotka eivät tykkää laittaa kuvia esille, eikä heitä jotka tykkäävät. 

Vierailija
34/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan ja kaikki on oikein. Eikös se niin mene. Ei voi tuomita heitä jotka eivät tykkää laittaa kuvia esille, eikä heitä jotka tykkäävät. 

ei kukaan tuomitsekaan, ap vaan mietti motiivia, jos ei laita esille. Tässä yritetään vastata ap:lle, ja joku heti puolustaa kuvien esillä pitäjiä :D

Vierailija
35/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisissa elokuvissa pöydällä on aina kuva perheestä. Miksi? Unohdatko heidät muuten työpäivän aikana?

Vierailija
36/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en halua valokuvia esille kotiini. Kuten muutkin ovat täällä sanoneet, tuntuu ikävältä että joku "tuijottaa" seinältä, enkä halua, että kuvista tulee arkista rekvisiittaa, vaan haluan harvakseltaan selata kuvavarastoani ajatuksen kera. Kuvien esillä pitämiseen liittyy (nykyään jo) hauska muisto: ex-anoppini antoi minulle lahjaksi hienoon hopeiseen, seisontatuelliseen valokuvakehykseen kehystetyn häävalokuvan, suvun pariskunnasta, joiden häät oli pidetty useampi vuosi ennenkuin edes tulin sukuun - anoppi iloisena ajatteli, että tästä alkaa meidän pariskunnan sukuvalokuvahyllyn kartutus! Se herätti ajatuksia, että miten ihmisillä saattaa olla niin omanlaisiansa käsityksiä, millaista elämää kaikki tavoittelevat, tai kuuluu tavoitella. (Ex-anoppi, jos luet tämän, niin tosiaan muistelen tuota hyvällä).

Vierailija
37/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hääkuva ei sovi jonnekin kodin yleisiin tiloihin. Jotenkin junttia pitää esillä jotain ysärikuvaa. Vai halutaanko sillä esitellä että on joskus oltu nättejäkin ?

Makuuhuoneessa on ok.

Samoin kersojen naamat jääkaappimagneeteissa ovat semmoista krääsää..

Mutta kukin tyylillään. Minulla esillä 3 mv-vauvakuvaa vain. Enkä koskaan oikein pysähdy niitä katsomaan vaikka omia kullanmuruja onkin kuvissa.

Mikään ei silti ole niin junttia kuin vakaa usko siihen, että ysärillä oltiin juntteja ja nykymuodinmukaisista kukaan ei ole. Juntti junteista puhuu. 

Vierailija
38/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperisina kansioissa ja sitten tietokoneella ja tikuissa tiedostoissa. maalauksiani on esillä ja yksi taiteilijan valokuva jonka tulostin netistä.

Vierailija
39/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuvia paljon esillä. Matkakuvia. Ihana pysähtyä katsomaan jotain iloista matkakuvaa seinällä. Tulee parempi mieli heti

En sisusta kotiani muille, vain itselleni.

Vierailija
40/54 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä. Jos ei ole kuvia esillä niin onko kuitenkin koneella, puhelimessa tms? Itsellä ei ole kuvia ollenkaan, ei esillä eikä sähköisinä tileillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän