Onko teillä pankki- tai luottokortilla päiväkohtainen nostorajoitus tms. pankkiryöstön tai huijauksen varalle?
Pitäisikö olla? Kaikkea voi sattua:
Kommentit (28)
Edunvalvojan kanssa on sovittu 30€/päivä max nostoksi. Tämä siksi kun saatan villiintyä välillä aivan mahdottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
On tonnin nostoraja.
Känni toteen 🍻🛒
On päiväkohtainen ja maksukohtainen raja.
On tietenkin. Sekä osto- että nostoraja.
Tottakai, sen verran iso tili on, että haluan suojata
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvojan kanssa on sovittu 30€/päivä max nostoksi. Tämä siksi kun saatan villiintyä välillä aivan mahdottomaksi.
Ootko autisti
Tietenkin. Lapsella myös. Maakohtaiset rajaukset myös käytössä. Kaikenhan saa helposti tarvittaessa muutettua jos reissuun lähtee.
Oon niin köyhä, ettei siellä mitään varastettavaa ole.
Raja on, joskus ostin tietokoneen ja ruokatilaus ei onnistunut kun raja oli ylittynyt, sitten korotin. Yleensä menot aina samat.
On ja lisäksi kielto päällä, että nettikäyttö eli ostaminen netissä ei ole sallittu, tarvittaessa siirrän täpän eri kohtaan.
On nostoille ja ostoille, myös päiväkohtainen raja laskuille. Lisäksi myös "raksi ruudussa" : kortin käyttyöoikeus vain kotimaassa.
On nostorajat, mutta ei taida paljoa suojata, jos huijari pääsee tilille, niin totta kai hän myös pystyy muuttamaan nostorajoja.
Nostoraja on 2000€ ja molemmissa luottokorteissa on 5000€:n luottoraja. Asetuksissa on kuitenkin, että pienissäkin ostoksissa kysytään pin-koodia, jos kortti joutuisi vääriin käsiin.
Mitä tarkoitat pankkiryöstöllä?
Jos joku pankki ryöstettäisiin ei sillä ole mitään vaikutusta minun henkilökohtaiseen tileihini. Paitsi ettei nykyjään enää varsinaisia pankkiryöstöjä tehdä.
Mulla on pankkikortin automaattinoston päivittäinen raja 500€, käyttönoston 800€. En omista luottokorttia.
On.