Onko työttömänä oleminen oikeasti niin hohdokasta mitä tämä palsta antaa ymmärtää?
Työttömänä on aikaa tavata ystäviä, harrastaa liikuntaa, käydä kulttuuritapahtumissa, katsoa elokuvia.. tällainen kuva tulee kun kysyy työttömien arjesta tällä palstalla.
Mutta onko se työttömän arki oikeasti näin hohdokasta?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistele millaista oli elää koronasuluissa. Ei saanut mennä ravintoloihin, kahviloihin, elokuviin, minnekään, tavata ketään.
Sellaista on pitkäaikaistyöttömän elämä AINA, koska mihinkään ei ole varaa.
Elämä on tylsää, tapahtumaköyhää kotona istumista ja yksin ulkoilua. Väsyttää ja nukuttaa, koska ei ole mitään tekemistä, mitään mitä odottaa, mitään minne mennä. Passivoituu vain täydellisesti ja alkaa tappamaan loputonta aikaa vaikka nukkumalla ja netissä roikkumalla.
Eli sellaista elämää kuin koronasuluissa. Kaipaatko sinne takaisin? Ne muuten laukaisivat pahat mt-ongelmat ja itsetuhoisuuden monille nuorille. Sen se pitkäaikaistyöttömyys tekee pitkäaikaistyöttömillekin.
Miksei tällaiset ihmiset mene minnekään vapaaehtoistoimintaan mukaan? Siinä olisi päiviin mi
Hauskaa että ihminen joka haukkuu muita vähä-älyiseksi on väärässä. Siitä vaan Google käyttöön niin saat sinäkin faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa kyl aina käy niin että ymmärtää miksi osa jengistä on työttömiä.
Sepä. Omassa pakkasessa -30 ja- 60% lihaa vaikka ei todellakaan etsitä näitä. Otetaan joskus kun nähdään ja usein jätetään ottamatta. Sit nämä työttömät ei koskaan löydä noita. Vaikka olis aikaa hengata vaikka joka pv kaupassa
Ei se päivällä hengailu mitään auta, kun ilta-ale alkaa klo 20. Sitä ennen et saa lihaa -60%, vaikka miten haukkuisit työttömiä.
P.S. Mullakin on punalappulihaa pakkasessa, vaikka olen työtön. Mietipä sitä.
Miten tämä on mahdollista? Vastahan täällä on huudettu ettei sitä saa ikinä.
Parhaitahan ovat tietenkin nämä elämänohjeistajat joiden mielestä sillä mitä tekee työkseen ei ole väliä ja elämäntehävä on olla läsnä ja hengailla tai tuhlata elämää henkistelyyn yms. niin kuin muulla ei olisi merkitystä. Kyllä sillä mitä tekee on merkitystä ja sikis he, jotka olettavat pelkän olemisen olevan jollakin tapaa onnea ja autuutta ovat pahemman kerran hutelikossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja minulla ei ole kavereita eikä ystäviä. Aikani menee kalastamisessa. Nyt tänäänkin heräsin viideltä aamulla ja lähdin lähes heti kalaverkkoja nostamaan. Sitten menin jigillä kalastamaan ahvenia ja sainkin niitä paljon. Kalan perkaamiseen menee 3 tuntia helposti koska teen ahvenista ruodottomia ja laitan vakuumi pakkaukseen ja pakastimeen. Sitten kun minulla on 10 kg ahven filettä niin myyn ne pois. Jos on hyvä viikko niin viikossa saan 10-15 kg ahven filettä eli 300 euroa voin saada rahaa. Tuota hommaa teen koko syksyn ainakin.
Kuinka paljon maksat veroja tuosta 300 eurosta?
17 euroa päivässä on budjettisi.Toki patterit dildoon,uudet sukat jne. tietysti tiputtavat tuota summaa,joten huvituksiin ja ruokaan sattaa jäädä huomattavasti vähemmän per päivä.
Vierailija kirjoitti:
17 euroa päivässä on budjettisi.Toki patterit dildoon,uudet sukat jne. tietysti tiputtavat tuota summaa,joten huvituksiin ja ruokaan sattaa jäädä huomattavasti vähemmän per päivä.
Kenenkä puolesta sinä määrittelet budjettia?
On, kunhan vain rahaa riittää, koska raha on oikeastaan nykyisin ainoa syy käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
On, kunhan vain rahaa riittää, koska raha on oikeastaan nykyisin ainoa syy käydä töissä.
Tietenkin töissä kävisi mieluiten merkityksen ja intohimon takia, mutta kertyvät laskut kyllä kannustavat etsimään muitakin vaihtoehtoja. Edes tilapäisesti.
Jotkut työttömät saa hyvin ansiosidonnaista rahaa ja sitten tekevät pimeitä hommia siinä samalla ja aikaa riittää harrastuksiin ja rentoutumiseen joten mitään kiirettä ei ole takaisin kiusattavaksi työelämään.
On se usko pois. Joka päivä saa juoda kylmää kaljaa ja harrastaa seksiä kauniiden naisten kanssa niin kauan kuin jaksaa. On se elämää. On lämmintä aurinko paistaa ja yksisarviset juoksee sateenkaaren alla vihreällä nurmella. Ai että kyllä kelpaa.
Mukavaahan se on köllötellä sohvalla kiljupänikkä kainalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa kyl aina käy niin että ymmärtää miksi osa jengistä on työttömiä.
Sepä. Omassa pakkasessa -30 ja- 60% lihaa vaikka ei todellakaan etsitä näitä. Otetaan joskus kun nähdään ja usein jätetään ottamatta. Sit nämä työttömät ei koskaan löydä noita. Vaikka olis aikaa hengata vaikka joka pv kaupassa
Ei se päivällä hengailu mitään auta, kun ilta-ale alkaa klo 20. Sitä ennen et saa lihaa -60%, vaikka miten haukkuisit työttömiä.
P.S. Mullakin on punalappulihaa pakkasessa, vaikka olen työtön. Mietipä sitä.
Miten tämä on mahdollista? Vastahan täällä on huudettu ettei sitä saa ikinä.
No ei ole huudeltu ettei saa ikinä. Liioittelua much? Tuliko fiksu olo?
Punalaputettuja tuotteita ei riitä minulle, koska joku toinen on ehtinyt viedä ne jo.
Kuinka vaikeaa on ymmärtää, ettei niitä riitä kaikille?
Minun lähikaupoissa mummolauma vaanii juuri sopivaan aikaan ja hamstraa kaikki fiksut aletuotteet. Silloin niitä ei riitä muille. Suon tämän toki heille. Heidän rahansakin ovat tiukassa ja saavat tuosta itselleen kivan pienen harrastuksen elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistele millaista oli elää koronasuluissa. Ei saanut mennä ravintoloihin, kahviloihin, elokuviin, minnekään, tavata ketään.
Sellaista on pitkäaikaistyöttömän elämä AINA, koska mihinkään ei ole varaa.
Elämä on tylsää, tapahtumaköyhää kotona istumista ja yksin ulkoilua. Väsyttää ja nukuttaa, koska ei ole mitään tekemistä, mitään mitä odottaa, mitään minne mennä. Passivoituu vain täydellisesti ja alkaa tappamaan loputonta aikaa vaikka nukkumalla ja netissä roikkumalla.
Eli sellaista elämää kuin koronasuluissa. Kaipaatko sinne takaisin? Ne muuten laukaisivat pahat mt-ongelmat ja itsetuhoisuuden monille nuorille. Sen se pitkäaikaistyöttömyys tekee pitkäaikaistyöttömillekin.
Miksei tällaiset ihmiset mene minnekään vapaaehtoistoimintaan mukaan? Siinä olisi päiviin mielekästä sisältöä ja ihmiskontakteja ihan ilmaiseksi ja samalla
Koska tyätän ei voi harrastaa vapaaehtoistoimintaa kun työkkärin tulkinan mukaan silloin on töissä. Siitä huolimatta ettei palkkaa makseta. Missä tynnyrissä olet asunut kun et tätä tiennyt? Työtön ei voi olla millään osa-alueella proaktiivinen eli ei vapaaehtoistöitä, ei opiskelua eikä minkäänlaista yritystä saada tuen oheen jonkinlaista tuloa. Kaikki johtaa karenssiin ja työttömyyskorvauksen loppumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut työttömät saa hyvin ansiosidonnaista rahaa ja sitten tekevät pimeitä hommia siinä samalla ja aikaa riittää harrastuksiin ja rentoutumiseen joten mitään kiirettä ei ole takaisin kiusattavaksi työelämään.
Missähän ne tämmöiset satuolennot päivystää kun en ole eläissäni sellaisiin törmännyt. Itsekin olisin valmis työttömänä varattomana tekemään vaikka mitä pimeesti mutta kovin on kitsaasti mitään tarjolla. Eli ei yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkä puolesta sinä määrittelet budjettia?
Mikäköhän mahtaa olla sinun tarkoituksesi evoluution rappusilla?
Ainakin minun elämäni työttömänä oli ankeaa. Ei minulla ollut käyttöä sille kaikelle ajalle kun ei ollut rahaa tehdä mitään. Lisää ankeutta tuli siitä mikä oli työttömyyden juurisyynä, eli kroonisesta unettomuudesta. Ei ollut mahdollisuuksia saada asuntoa pk-seudulta, jonne olisin halunnut muuttaa takaisin. Pitkään jouduin kärsimään siitäkin ettei ollut mahdollisuuksia muuttaa hiljaisempaan asuntoon, mikä pahensi tilannetta.
Elämäni työttömänä on ollut masentunutta, köyhää ja yksinäistä.
Köyhyys kun aiheuttaa noita kahta muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vuokran ja laskujen jälkeen on minulla budjetti n. 5 euroa päivä. Sillä pärjää. En oikein tarvitse rahaa kovin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni työttömänä on ollut masentunutta, köyhää ja yksinäistä.
Köyhyys kun aiheuttaa noita kahta muuta.
Ei minulla aiheuta. Kummallista.
No eipä kyllä kiinnosta muiden luokitukset. :D En käsitä semmoista elämää, että huolehditaan, mitä muut itsestä ajattelevat. Ei käy kateeksi.