đź’‡Miesten hiusten leikkaus maksaa jo yli 35 euroa
Kalju alkaa olemaan kohta taas muodikas, jos sillä säästää yli 400€ vuodessa.
Kommentit (76)
Helsingissä rautatieaseman vieressä 60e. Kalliossa 28e.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä rautatieaseman vieressä 60e. Kalliossa 28e.
Johtuu täysin liiketilojen vuokrahintojen välisestä erosta. Tai no mitäpä sinä mitään vuokranmaksuista ymmärtäisit kun kela maksaa 70% vuokrastasi. Vinkkinä. Tuon parturin vuokria kela ei maksa ja silti sinä olet se joka valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri parturissa maksoi 15 euroa
Sitten ei parturi hoida kyllä kaikkia maksujaan eikä myöskään saa työeläkettä vanhana. On ihan laskettu, että tuon otsikon esittämän summan verran maksaa miesten hiustenleikkuu Suomessa kun parturi maksaa kaikki maksunsa.
Onko tässä esimerkissä otettu huomioon leikkaukseen käytettyä aikaa? Kuuluuko hintaan pesu vai ei?
Puoliso kun käy leikkauttamassa hiuksiaan, niin ero on paikoissa valtava. Naiset yleensä leikkaa tosi hitaasti (ja huonosti). Aina saa korjailla lopputulosta kotona.
Vastaavasti ulkomaalaisten miesten pitämissä paikoissa leikkaus tapahtuu nopeasti ja lopputulos on yleensä hyvä. Näin ollen nopea leikkaaja ehtii tehdä tunnissa useamman leikkauksen vrt. hitaampaan. Eli tällöin hintakin on tietenkin pienempi.
Toki 15€ on todella halpa hinta. Realistisempi hinta n. 25€.
Leikkaan myös itse hiukseni. Ei tarvita mitään muotoleiiausta, ainoastaan tasaista lyhennystä. 50 euroa tuntuu tosi rajulta.
Ei maksa. Riippuu. ja kuinka usein. 180 vuores on putjetti eräällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien pitkien hiusten latvojen tasoittaminen suoraksi maksaa kampaajalla 50e. Olen alkanut leikkaamaan latvat itse. Eihän se yhtä tarkkaa jälkeä ole mutta kelpaa.
Hiukan ihmetyttää, miksi naisen hiusten latvojen tasoittaminen maksaa enemmän kuin miehen koko pään alueen hiusten leikkuu.
Hyvä esimerkki pink taxista. Naisille suunnatut tuotteet ja palvelut ovat usein kalliimpia. Lyhythiuksinen nainen joutuu käymään kampaajalla ihan yhtä usein kuin lyhythiuksinen mies.
Jos sulle kelpaa samanlainen hiusmalli kuin miehillä, niin kyllä parturin kuuluu leikata se sulle samaan hintaan kuin miehille. Kampaajan ja parturin hinnoittelu ei saa perustua asiakkaan sukupuoleen.
Mun veljellä on pitkä suora tukka, latvojen tasaus maksaa täällä Kuopiossa 35euroa. Mulla on pitkä suora tukka, latvojen tasaus maksaa samassa paikassa 45euroa. Miksi?
Jos pitkä suora tukka ei ole tarpeeksi jotain ollakseen miesten hiusmalli, niin miksi se maksaa silti vähemmän?
Monet kampaamot ovat päivästä toiseen arkipäivisin tyhjiä. Kampaajat vaikuttavat askartelevan mieluummin hienojen kampausten, vaativan hiustenleikkuun, värjäyksen, käsittelyjen sekä erilaisten turhien muotoilutuotteiden parissa kuin tekisivät haluttua, kysyttyä ja tarpeellista perustyötä kohtuuhinnalla. Tyhjä kampaamotuoli ei tuota. Tyhjät kampaamotuolit kalliissa vuokratilassa käyvät pienyrittäjälle kalliiksi. Monelle kampaamoyritykselle tyhjät tuolit ovat ennemmin tai myöhemmin yrityksen loppu. Jos hinnat olisivat matalammat, olisi tuolitkin todennäköisesti täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri parturissa maksoi 15 euroa
Sitten ei parturi hoida kyllä kaikkia maksujaan eikä myöskään saa työeläkettä vanhana. On ihan laskettu, että tuon otsikon esittämän summan verran maksaa miesten hiustenleikkuu Suomessa kun parturi maksaa kaikki maksunsa.
Olen eri vastaaja. Parturi ottaa 20 euroa. Ja vieressä pyydetään lähes tuplat eli 38 euroa. Mietin, miten nämä eroaa toisistaan. Ainakin siinä, että edullinen paikka on käytännössä aina auki. Siellä ei ole lehtiä eikä keitellä kahveja Marimekon kuppeihin. No, se on enempi kampaamojen juttu, mutta se kalliimpi paikka on juuri tuollainen. Edullisessa paikassa parturointi on huikean nopeaa. Hullua kyllä; lopputuloskin on parempi.
Naisia vedetään mielestäni höplästä 100/0. Kampaaja laskuttaa pitkien hiusten latvojen tasauksesta ja värjäyksestä jopa noin 200e. Usein annetaan ymmärtää, että pitkien hiusten värjääminen itse olisi muka vaikeaa. Olen värjännyt omat pitkät hiukseni pari kertaa vuodessa yli kymmenen vuoden ajan. Värin hinta alle 15e ja yksi pakkaus riittää. Mitään vaikeaa värjäyksessä ei ole ollut. Ei pidä uskoa kaikkea mitä sanotaan.
Miten saa 45-50 min kulumaan pelkkään latvojen tasoitukseen? Kampaajan kommenttia kaipaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miten saa 45-50 min kulumaan pelkkään latvojen tasoitukseen? Kampaajan kommenttia kaipaisin.
Sama. Miten ihmeessä kampaaja keksii itselleen niin pitkäksi aikaa tekemistä? Ihan tosissani ihmettelen ilman kettuilua. Oma 80-vuotias äitini selviää hiusteni tasoituksesta vartissa. Olisiko kampaajalla kommenttia?
Kuten tuossa ylempänä sanottiin, kampaamohintoihin leivotaan kaikki lehtitilaukset ja hienot kahvikupit. Itse en sellaisesta halua maksaa. Ja ammattikunta on myös aika tympeää, minkä huomaa jo siitä ettei näihin ketjuihin tulla koskaan vastaamaan asiallisesti edes niihin yksinkertaisiin kysymyksiin.
Ala toki parturiksi jos näet tuossa hinnoittelu- ja markkinavirheen. Teet säkkikaupalla helppoa rahaa!
Tampereella turkkilaisten parturissa 15€ ja 29€ on sit muissa miesten hiustenleikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Kuten tuossa ylempänä sanottiin, kampaamohintoihin leivotaan kaikki lehtitilaukset ja hienot kahvikupit. Itse en sellaisesta halua maksaa. Ja ammattikunta on myös aika tympeää, minkä huomaa jo siitä ettei näihin ketjuihin tulla koskaan vastaamaan asiallisesti edes niihin yksinkertaisiin kysymyksiin.
Kampaajat myös puolustelee toisiaan mitä ihmeellisimmillä selityksillä. Nuorempana pidin niitä ihan normaaleina yrittäjinä, jotka yrittävät saada leipää pöytään, mutta tässä muutaman vuosikymmenen kokemuksella on se kuvitelma kadonnut. En tiedä koulutetaanko kampaajat niin itsekkäiksi ja lyhytnäköiseksi, kun yleensä ne vastavalmistuneet on pahimpia.
Harvassa on asiakkaan huomioivat kampaajat. Nämä on yleensä vanhempia naisia, joilla on jo elämänkokemusta.
Hmm..opin hiusten leikkuusta yhden asian viimeviikolla ja hiukseni saattavat näyttää nyt vähän..hmm.. kynityltä kananpersiiltä.
Tämä homma lähti siitä kun kaveri sanoi, että kaikki parturit ovat huøria, mutta sen hän unohti mainita, että kaikki huørat eivät ole partureita.. mutta kai nämä tästä sitten taas kasvaa..