đMiesten hiusten leikkaus maksaa jo yli 35 euroa
Kalju alkaa olemaan kohta taas muodikas, jos sillÀ sÀÀstÀÀ yli 400⏠vuodessa.
Kommentit (76)
10-vuotiaan pojan parturointi on nopea juttu. EnimmillÀÀn 15 min, vaikka saksiakin kÀytetÀÀn koneen lisÀksi. Se missÀ aiemmin kÀytiin otti 35 euroa. Nyt löysin ulkomaalaisen (ei ole oleellinen tieto, mutta myönnÀn ettÀ oli kynnys mennÀ, tyhmÀ minÀ), joka tekee hyvÀÀ jÀlkeÀ, on ystÀvÀllinen ja hintaa tulee 20 euroa. Tikkarinkin saa!
Itse en jaksa kampaajaan tuhlata kuin pari kertaa vuodessa. Aina se leikkaa liikaa tai moittii jostain. Viimeksi siitÀ, ettÀ kun minun ohuet hiukset kuivuu niin nopeasti niin vÀhÀn vÀliÀ pitÀÀ kastella. EttÀ kai se korkea hinta tulee omalla kohdalla siitÀ ajasta, minkÀ kampaaja kÀyttÀÀ suihkutteluun.
Jos kÀy parturissa kerran kuukaudessa niin eihÀn tuo leikkaus maksa puolikkaan kahvikupin vertaa per pÀivÀ. Itseasiassa yhden Coop oluen kun jÀttÀÀ pÀivÀssÀ juomatta niin siinÀhÀn tuo raha jo on taskussa.
Ollaan kÀymÀttÀ, ajellaan kaljuksi, saksitaan itse? MitÀ ihmeen resupekkoja te olette? Sitten ihmettelette, ettei ole töitÀ eikÀ niitÀ naisiakaan oikein kiinnostele.. kai te sentÀÀn suihkussa raaskitsette kÀydÀ kerran pÀivÀssÀ? Sekin jo maksaa 0,50 senttiÀ kerta ja enemmÀnkin jos ihan vallan shampoota ja suihkusaippuaa kÀyttÀÀ. Deodorantti pullo maksaakin sitten jo vitosen verran niin sitÀ tuskin teistÀ moni kÀyttÀÀ..
Voi kristus mitÀ sakkia.
Tottakai ostaa ruokaa lapsilleen. Kampaajakin haluaa ostaa ruokaa itselleen ja mahdollisille lapsilleen. Kuten tÀssÀ ketjussa on moneen kertaan todettu, hiukset voi leikata itse kotona. Miksi kampaajan pitÀisi tehdÀ töitÀ nÀlkÀpalkalla?
Diakonilta saa parturilahjakortin kun kÀy pyytÀmÀssÀ. Ainakin itse sain .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi laskeskella, paljonko kampaajalle/parturille jÀÀ esim. 35 eurosta verojen ja kulujen jÀlkeen kÀteen. Tarkoitushan on ettÀ kampaamoyrittÀjÀ elÀisi työllÀÀn. YmmÀrrÀn kyllÀ ettÀ esim. 50⏠on iso raha joillekin, mutta en ymmÀrrÀ nillitystÀ kampaamohinnoista, koska yhtÀ lailla kaikki muutkin hinnat on nousseet, mikÀ pakottaa nostamaan myös kampaamo- ym. yrittÀjien hintoja. ItsellÀ onneksi toistaiseksi varaa kÀydÀ sÀÀnnöllisesti kampaajalla, mutta ihan hyvÀ vinkki vÀhempivaraisille leikata itse tai hankkia kotiparturikone.
Niin, miksi ne kaikki hinnat ovat nousseet? Ja jos ihmisellÀ on kaksi vaihtoehtoa, ostaa lapsille ruokaa tai kÀydÀ kampaajalla, minkÀköhÀn hÀn mahtaa valita?
Vastaus siis yo. tekstiin.
Tottakai ostaa ruokaa lapsilleen. Kampaajakin haluaa ostaa ruokaa itselleen ja mahdollisille lapsilleen. Kuten tÀssÀ ketjussa on moneen kertaan todettu, hiukset voi leikata itse kotona. Miksi kampaajan pitÀisi tehdÀ töitÀ nÀlkÀpalkalla?
Vierailija kirjoitti:
KĂ€vin juuri parturissa maksoi 15 euroa
Sitten ei parturi hoida kyllÀ kaikkia maksujaan eikÀ myöskÀÀn saa työelÀkettÀ vanhana. On ihan laskettu, ettÀ tuon otsikon esittÀmÀn summan verran maksaa miesten hiustenleikkuu Suomessa kun parturi maksaa kaikki maksunsa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa diakoni kÀyttÀÀ omaa harkintaansa. EU:n ruokaostokortti pitÀÀ antaa myös kirkkoon kuulumattomalle.
Kallista se on. Muistan kun kÀvin viimeksi parturilla vuonna 2009 niin hinta oli vain 17 euroa. Ei minulla ole rahaa maksaa parturille ja olenkin miettinyt, ettÀ pitÀisikö ostaa sakset, mutta nekin maksavat yli 10 euroa. VÀlillÀ olen partaa lyhentÀnyt siten, ettÀ laitan sen ensin letille ja mökillÀ ollessa puupölkyn pÀÀlle ja napautan siitÀ noin 10 - 15 senttiÀ kirveellÀ pois. Olen kovin koittanut sÀÀstÀÀ tÀssÀ vuosien aikana ja miettinyt, ettÀ voisi olla kiva kun en enÀÀ jatkuvasti istuisi hiusteni pÀÀllÀ. NiistÀ voisi hyvin lyhentÀÀ ainakin 30 -40 senttiÀ, niin olisi miehekkÀÀmpi olo. Silloin ne olisivat enÀÀ puoleen selkÀÀn asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa diakoni kÀyttÀÀ omaa harkintaansa. EU:n ruokaostokortti pitÀÀ antaa myös kirkkoon kuulumattomalle.
Putinin trolli iski jÀlleen. HV!
Vartti lÀÀkĂ€rissĂ€ 175âŹ. Kirjoitti yhden reseptin, jonka olisin osannut kirjoittaa itsekin. MistĂ€ nĂ€ille maksetaan?
Vaaditte parturia tekemÀÀn töitÀ 9⏠tunti, mutta itse ette sillÀ palkalla lÀhtisi töihin? Outoja ihmisiÀ.
15 euroa olen halvimmallaan nÀhnyt hiustenleikkuun maksavan. En ole varma tykkÀÀnkö nÀiden tyylistÀ leikata. Tulee mielestÀni vÀhÀn erilainen. Mutta 30 euroa tai yli on jo kiskontaa kun kuukausittain on pakko kÀydÀ siistimÀssÀ.
KĂ€yn parturissa kerran vuoteen kun on liian kallista.
Vierailija kirjoitti:
Jos kÀy parturissa kerran kuukaudessa niin eihÀn tuo leikkaus maksa puolikkaan kahvikupin vertaa per pÀivÀ. Itseasiassa yhden Coop oluen kun jÀttÀÀ pÀivÀssÀ juomatta niin siinÀhÀn tuo raha jo on taskussa.
Ihan hyvÀtuloinen perhe ollaan, mutta kahvit juodaan kotona. Saa parasta kahvia. Kaljaa ei juoda joka pÀivÀ tai edes joka viikko.
Hinnoista puhuessa puntaroin aina tarpeellisuutta. Joku tuolla kommentoi, ettÀ millaisia resupekkoja ihmiset on. No, nimeomaan ei olla. MiehellÀ ja pojalla lyhyet, siistit hiukset, jotka minÀ osaan leikata ja joskus kÀyvÀt parturissa. Minulla taas suora, tasapitkÀ hartiapituus. Helppo kun mikÀ. Sisko tasaa minun hiukset ja minÀ hÀnen. Pandemia-ajasta tÀmÀ lÀhti ja huomattiin, ettÀ mukavampi nÀin.
Miksi ette kĂ€ytĂ€ juuri teille suunnattua palvelua? Työttömien työpajoilla on usein parturitoimintaa jossa pitkĂ€aikais työttömĂ€t leikkaavat hiuksia ilmaiseksi ja saavat siitĂ€ reilun korvauksen, 9⏠per pĂ€ivĂ€. Reilu meininki jossa parturi saa työstÀÀn juuri sen verran kuin teidĂ€n mielestĂ€nne on kohtuullista. đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvÀtuloinen perhe ollaan, mutta kahvit juodaan kotona. Saa parasta kahvia. Kaljaa ei juoda joka pÀivÀ tai edes joka viikko.
Hinnoista puhuessa puntaroin aina tarpeellisuutta. Joku tuolla kommentoi, ettÀ millaisia resupekkoja ihmiset on. No, nimeomaan ei olla. MiehellÀ ja pojalla lyhyet, siistit hiukset, jotka minÀ osaan leikata ja joskus kÀyvÀt parturissa. Minulla taas suora, tasapitkÀ hartiapituus. Helppo kun mikÀ. Sisko tasaa minun hiukset ja minÀ hÀnen. Pandemia-ajasta tÀmÀ lÀhti ja huomattiin, ettÀ mukavampi nÀin.
Je..jos hiustenleikkuu ei ole tarpeellinen niin siitÀ maksaminen on turhaa, mutta jos taas on, niin silloin 35 euroa on hyvÀ ja edullinen hinta. Euro pÀivÀssÀ ei kenenkÀÀn taloutta kaada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien pitkien hiusten latvojen tasoittaminen suoraksi maksaa kampaajalla 50e. Olen alkanut leikkaamaan latvat itse. EihÀn se yhtÀ tarkkaa jÀlkeÀ ole mutta kelpaa.
Hiukan ihmetyttÀÀ, miksi naisen hiusten latvojen tasoittaminen maksaa enemmÀn kuin miehen koko pÀÀn alueen hiusten leikkuu.
HyvÀ esimerkki pink taxista. Naisille suunnatut tuotteet ja palvelut ovat usein kalliimpia. Lyhythiuksinen nainen joutuu kÀymÀÀn kampaajalla ihan yhtÀ usein kuin lyhythiuksinen mies.
Jos sulle kelpaa samanlainen hiusmalli kuin miehillÀ, niin kyllÀ parturin kuuluu leikata se sulle samaan hintaan kuin miehille. Kampaajan ja parturin hinnoittelu ei saa perustua asiakkaan sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KĂ€vin juuri parturissa maksoi 15 euroa
Sitten ei parturi hoida kyllÀ kaikkia maksujaan eikÀ myöskÀÀn saa työelÀkettÀ vanhana. On ihan laskettu, ettÀ tuon otsikon esittÀmÀn summan verran maksaa miesten hiustenleikkuu Suomessa kun parturi maksaa kaikki maksunsa.
Riippuu se siitÀkin, montako tuntia pÀivÀssÀ ja montako pÀivÀÀ viikossa viitsii olla töissÀ.
35⏠on ihan kÀypÀ hinta hiusten leikkuusta. Miten miellÀt sen kalliiksi? Ajatteletko yhtÀÀn, ettÀ parturi/ kampaaja on kÀynyt ammattikoulun lÀpi ja on työnsÀ hallitseva ammattilainen? PitÀisikö hÀnen sinun mielestÀsi tehdÀ työtÀÀn 10⏠tuntipalkalla? Tuosta 35⏠kun lasket pois verot, alvit,tilavuokran ym oheiskulut niin ei parturille jÀÀ palkkaa hÀdin tuskin kuin 15-20 euroa per asiakas ja yhteen asiakkaaseen menee noin puolituntia aikaa. Miksi hÀnen pitÀisi tehdÀ työtÀ halvemmalla kuin mitÀ yyhhoo Àiti tienaa sosiaalituilla kotona maaten?