đź’‡Miesten hiusten leikkaus maksaa jo yli 35 euroa
Kalju alkaa olemaan kohta taas muodikas, jos sillä säästää yli 400€ vuodessa.
Kommentit (76)
10-vuotiaan pojan parturointi on nopea juttu. Enimmillään 15 min, vaikka saksiakin käytetään koneen lisäksi. Se missä aiemmin käytiin otti 35 euroa. Nyt löysin ulkomaalaisen (ei ole oleellinen tieto, mutta myönnän että oli kynnys mennä, tyhmä minä), joka tekee hyvää jälkeä, on ystävällinen ja hintaa tulee 20 euroa. Tikkarinkin saa!
Itse en jaksa kampaajaan tuhlata kuin pari kertaa vuodessa. Aina se leikkaa liikaa tai moittii jostain. Viimeksi siitä, että kun minun ohuet hiukset kuivuu niin nopeasti niin vähän väliä pitää kastella. Että kai se korkea hinta tulee omalla kohdalla siitä ajasta, minkä kampaaja käyttää suihkutteluun.
Jos käy parturissa kerran kuukaudessa niin eihän tuo leikkaus maksa puolikkaan kahvikupin vertaa per päivä. Itseasiassa yhden Coop oluen kun jättää päivässä juomatta niin siinähän tuo raha jo on taskussa.
Ollaan käymättä, ajellaan kaljuksi, saksitaan itse? Mitä ihmeen resupekkoja te olette? Sitten ihmettelette, ettei ole töitä eikä niitä naisiakaan oikein kiinnostele.. kai te sentään suihkussa raaskitsette käydä kerran päivässä? Sekin jo maksaa 0,50 senttiä kerta ja enemmänkin jos ihan vallan shampoota ja suihkusaippuaa käyttää. Deodorantti pullo maksaakin sitten jo vitosen verran niin sitä tuskin teistä moni käyttää..
Voi kristus mitä sakkia.
Tottakai ostaa ruokaa lapsilleen. Kampaajakin haluaa ostaa ruokaa itselleen ja mahdollisille lapsilleen. Kuten tässä ketjussa on moneen kertaan todettu, hiukset voi leikata itse kotona. Miksi kampaajan pitäisi tehdä töitä nälkäpalkalla?
Diakonilta saa parturilahjakortin kun käy pyytämässä. Ainakin itse sain .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi laskeskella, paljonko kampaajalle/parturille jää esim. 35 eurosta verojen ja kulujen jälkeen käteen. Tarkoitushan on että kampaamoyrittäjä eläisi työllään. Ymmärrän kyllä että esim. 50€ on iso raha joillekin, mutta en ymmärrä nillitystä kampaamohinnoista, koska yhtä lailla kaikki muutkin hinnat on nousseet, mikä pakottaa nostamaan myös kampaamo- ym. yrittäjien hintoja. Itsellä onneksi toistaiseksi varaa käydä säännöllisesti kampaajalla, mutta ihan hyvä vinkki vähempivaraisille leikata itse tai hankkia kotiparturikone.
Niin, miksi ne kaikki hinnat ovat nousseet? Ja jos ihmisellä on kaksi vaihtoehtoa, ostaa lapsille ruokaa tai käydä kampaajalla, minkäköhän hän mahtaa valita?
Vastaus siis yo. tekstiin.
Tottakai ostaa ruokaa lapsilleen. Kampaajakin haluaa ostaa ruokaa itselleen ja mahdollisille lapsilleen. Kuten tässä ketjussa on moneen kertaan todettu, hiukset voi leikata itse kotona. Miksi kampaajan pitäisi tehdä töitä nälkäpalkalla?
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri parturissa maksoi 15 euroa
Sitten ei parturi hoida kyllä kaikkia maksujaan eikä myöskään saa työeläkettä vanhana. On ihan laskettu, että tuon otsikon esittämän summan verran maksaa miesten hiustenleikkuu Suomessa kun parturi maksaa kaikki maksunsa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa diakoni käyttää omaa harkintaansa. EU:n ruokaostokortti pitää antaa myös kirkkoon kuulumattomalle.
Kallista se on. Muistan kun kävin viimeksi parturilla vuonna 2009 niin hinta oli vain 17 euroa. Ei minulla ole rahaa maksaa parturille ja olenkin miettinyt, että pitäisikö ostaa sakset, mutta nekin maksavat yli 10 euroa. Välillä olen partaa lyhentänyt siten, että laitan sen ensin letille ja mökillä ollessa puupölkyn päälle ja napautan siitä noin 10 - 15 senttiä kirveellä pois. Olen kovin koittanut säästää tässä vuosien aikana ja miettinyt, että voisi olla kiva kun en enää jatkuvasti istuisi hiusteni päällä. Niistä voisi hyvin lyhentää ainakin 30 -40 senttiä, niin olisi miehekkäämpi olo. Silloin ne olisivat enää puoleen selkään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa diakoni käyttää omaa harkintaansa. EU:n ruokaostokortti pitää antaa myös kirkkoon kuulumattomalle.
Putinin trolli iski jälleen. HV!
Vartti lääkärissä 175€. Kirjoitti yhden reseptin, jonka olisin osannut kirjoittaa itsekin. Mistä näille maksetaan?
Vaaditte parturia tekemään töitä 9€ tunti, mutta itse ette sillä palkalla lähtisi töihin? Outoja ihmisiä.
15 euroa olen halvimmallaan nähnyt hiustenleikkuun maksavan. En ole varma tykkäänkö näiden tyylistä leikata. Tulee mielestäni vähän erilainen. Mutta 30 euroa tai yli on jo kiskontaa kun kuukausittain on pakko käydä siistimässä.
Käyn parturissa kerran vuoteen kun on liian kallista.
Vierailija kirjoitti:
Jos käy parturissa kerran kuukaudessa niin eihän tuo leikkaus maksa puolikkaan kahvikupin vertaa per päivä. Itseasiassa yhden Coop oluen kun jättää päivässä juomatta niin siinähän tuo raha jo on taskussa.
Ihan hyvätuloinen perhe ollaan, mutta kahvit juodaan kotona. Saa parasta kahvia. Kaljaa ei juoda joka päivä tai edes joka viikko.
Hinnoista puhuessa puntaroin aina tarpeellisuutta. Joku tuolla kommentoi, että millaisia resupekkoja ihmiset on. No, nimeomaan ei olla. Miehellä ja pojalla lyhyet, siistit hiukset, jotka minä osaan leikata ja joskus käyvät parturissa. Minulla taas suora, tasapitkä hartiapituus. Helppo kun mikä. Sisko tasaa minun hiukset ja minä hänen. Pandemia-ajasta tämä lähti ja huomattiin, että mukavampi näin.
Miksi ette käytä juuri teille suunnattua palvelua? Työttömien työpajoilla on usein parturitoimintaa jossa pitkäaikais työttömät leikkaavat hiuksia ilmaiseksi ja saavat siitä reilun korvauksen, 9€ per päivä. Reilu meininki jossa parturi saa työstään juuri sen verran kuin teidän mielestänne on kohtuullista. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvätuloinen perhe ollaan, mutta kahvit juodaan kotona. Saa parasta kahvia. Kaljaa ei juoda joka päivä tai edes joka viikko.
Hinnoista puhuessa puntaroin aina tarpeellisuutta. Joku tuolla kommentoi, että millaisia resupekkoja ihmiset on. No, nimeomaan ei olla. Miehellä ja pojalla lyhyet, siistit hiukset, jotka minä osaan leikata ja joskus käyvät parturissa. Minulla taas suora, tasapitkä hartiapituus. Helppo kun mikä. Sisko tasaa minun hiukset ja minä hänen. Pandemia-ajasta tämä lähti ja huomattiin, että mukavampi näin.
Je..jos hiustenleikkuu ei ole tarpeellinen niin siitä maksaminen on turhaa, mutta jos taas on, niin silloin 35 euroa on hyvä ja edullinen hinta. Euro päivässä ei kenenkään taloutta kaada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien pitkien hiusten latvojen tasoittaminen suoraksi maksaa kampaajalla 50e. Olen alkanut leikkaamaan latvat itse. Eihän se yhtä tarkkaa jälkeä ole mutta kelpaa.
Hiukan ihmetyttää, miksi naisen hiusten latvojen tasoittaminen maksaa enemmän kuin miehen koko pään alueen hiusten leikkuu.
Hyvä esimerkki pink taxista. Naisille suunnatut tuotteet ja palvelut ovat usein kalliimpia. Lyhythiuksinen nainen joutuu käymään kampaajalla ihan yhtä usein kuin lyhythiuksinen mies.
Jos sulle kelpaa samanlainen hiusmalli kuin miehillä, niin kyllä parturin kuuluu leikata se sulle samaan hintaan kuin miehille. Kampaajan ja parturin hinnoittelu ei saa perustua asiakkaan sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri parturissa maksoi 15 euroa
Sitten ei parturi hoida kyllä kaikkia maksujaan eikä myöskään saa työeläkettä vanhana. On ihan laskettu, että tuon otsikon esittämän summan verran maksaa miesten hiustenleikkuu Suomessa kun parturi maksaa kaikki maksunsa.
Riippuu se siitäkin, montako tuntia päivässä ja montako päivää viikossa viitsii olla töissä.
35€ on ihan käypä hinta hiusten leikkuusta. Miten miellät sen kalliiksi? Ajatteletko yhtään, että parturi/ kampaaja on käynyt ammattikoulun läpi ja on työnsä hallitseva ammattilainen? Pitäisikö hänen sinun mielestäsi tehdä työtään 10€ tuntipalkalla? Tuosta 35€ kun lasket pois verot, alvit,tilavuokran ym oheiskulut niin ei parturille jää palkkaa hädin tuskin kuin 15-20 euroa per asiakas ja yhteen asiakkaaseen menee noin puolituntia aikaa. Miksi hänen pitäisi tehdä työtä halvemmalla kuin mitä yyhhoo äiti tienaa sosiaalituilla kotona maaten?