Kuuluuko meikkaaminen hyviin käytöstapoihin?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Se on kaikkien oma päätös. Painetta siihen toki tulee ulkoapäin, mutta en pitäisi koskaan huonona käytöksenä sitä, että joku ei halua läträtä naamaansa ylimääräisiä kemikaaleja.
Esimerkiksi atoopikko ei edes voi panostaa samanlaiseen meikkaamiseen kuin sellainen, jolla ei ole atopiaa. Atoopikolla menee rahaa ihonhoitoon eli pesuaineisiin ja perusvoiteisiin, jotka monesti hajustamattomina maksavat enemmän kuin hajustetut tuotteet ilmeisesti pienemmän tuotantovolyymin vuoksi. Olen atoopikko, jolla ei todellakaan ole varaa ostaa meikkipussia täyteen hajustamattomia meikkejä pilaantumaan ja vaihtaa niitä aina kun viimeinen käyttöpäivä on ohi.
Olen kerran elämäni aikana ostanut optikolta hajustamattoman mascaran, joka ei kirvellyt silmiä. Muut hajustamattomat mascarat eivät ole olleet yhtä hyviä. Optikko kertoi, ettei hänellä ole varaa pitää myynnissä niin vähän vertaa myyvää mascaraa ja neuvoi minua apteekkiin kyselemään jos niissä olisi samaa mascaraa. Ei ollut. Mascaran käyttöni jäi siis kolmeen kuukauteen. Ripsien kestovärjäyskin on pienempi piina kuin sopimaton mascara, joka saa silmät kirvelemään, punoittamaan ja pahimmillaan tulehtumaan.
Ihotautilääkärit varoittavat jatkuvasti etenkin hajustetun kosmetiikan aiheuttavan ongelmia. Siten on epäkohteliasta vaatia, että jotkut terveytensä kaupalla meikkaisivat. Eihän miehiltäkään vaadita meikkiä missään, eikä heitä haukuta sen puutteen vuoksi epäkohteliaiksi. Itse olen ottanut asenteen, että sanon ihotautilääkärini kieltäneen meikit jos joku alkaa tivata meikkaamisesta. Pidän omituisena sitä, ettei se muka riitä että olen puhdas ja hiukset ovat siististi kammatut. Kyllä tässä asiassa ei voi jo terveydenkään vuoksi ajatellen asettaa naisille joitain ihmeellisiä vaatimuksia meikkien suhteen. Kuten sanoin, missään ei pakoteta miehiä meikkaamaan kohteliaisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Aina saa olla myös meikittä, ei se ole huonotapaista. Sen sijaan liian räikeä meikkaaminen on toisissa tilanteissa huonotapaista, esim. hautajaisiin ei ole asiallista mennä tulipunaisessa huulipunassa ja iltameikissä.
Olen melko varma että Paloma Picasso meni miehensä hautajaisiin tulipunaisesta huulipunassa suunnattoman tyylikkäänä.
Jos tätä samaa ei odoteta miehiltä, silloin kyseessä ei ole mikään universaali hyviin tapoihin kuuluva asia, koska myös miehiltä odotetaan hyviä tapoja sosiaalisissa tilanteissa, mukaanlukien julkiset tilat.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tasolla kuin puvun pitäminenkin. Eli joissain piireissä kyllä, toisissa ei. Ja niissä piireissä missä miehet eivät panosta ulkonäköönsä, ei tule naistenkaan panostaa, vaan kaikki karvat saavat rehottaa vapaina ja tukka saa olla kampaamatta. Röllit röllien kanssa, jne.
Et löydä kuin kaksi ääripäätä? Miksei voi olla siisti ja meikkaamaton? Ei meikittömyys tarkoita mitään röllinä kulkemista. Kampaajalla on pakko käydä, koska omat taidot eivät riitä hiusten leikkaamiseen. Kampaaja leikkaa sellaisen mallin, jonka laittamiseen tietää rahkeideni ja hajustamattomien tuotteiden riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tasolla kuin puvun pitäminenkin. Eli joissain piireissä kyllä, toisissa ei. Ja niissä piireissä missä miehet eivät panosta ulkonäköönsä, ei tule naistenkaan panostaa, vaan kaikki karvat saavat rehottaa vapaina ja tukka saa olla kampaamatta. Röllit röllien kanssa, jne.
Et löydä kuin kaksi ääripäätä? Miksei voi olla siisti ja meikkaamaton? Ei meikittömyys tarkoita mitään röllinä kulkemista. Kampaajalla on pakko käydä, koska omat taidot eivät riitä hiusten leikkaamiseen. Kampaaja leikkaa sellaisen mallin, jonka laittamiseen tietää rahkeideni ja hajustamattomien tuotteiden riittävän.
Naurattaa että te hajustevammaiset olette AINA näitä meikkivastaisia rumia ja rupsahtaneita.
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan kelan kuntoutuksessa ja siellä käydään jälleen läpi työhaastatteluita.
Sanovat, että siisiti olemus on tärkeitä. Suihkussa pitää olla käytynä, dödöä käytetty, hampaat pesty ja naisilla kevyt ehostus kertoo hyvistä tavoista ja toisten huomioonottamisesta.
Varovainen vilkaus ympärille, niin paikallahan oli näitä remppamuijia ja rekka-autoilijan näköisiä naisia. Siihen kun vähän sipasee ripstuukkia ja lipstikkiä huuleen voi haastattelijalta tulla itku tai nauru.
Meikki kiinnostaa rekrytoijaa enemmän kuin henkilön ammattitaito, aikaisempi työkokemus tai mielenkiinnon kohteet? Oi aikoja, oi tapoja!
Kukaan ei jaksa lukea! Täti sammuttaa välillä sen pöytäkoneen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tätä samaa ei odoteta miehiltä, silloin kyseessä ei ole mikään universaali hyviin tapoihin kuuluva asia, koska myös miehiltä odotetaan hyviä tapoja sosiaalisissa tilanteissa, mukaanlukien julkiset tilat.
Et kykene keskustelemaan yhdestäkään aiheesta maan päällä siirtämättä aiheen sivuun?
Ei tietenkään.
Meikkaamisen vaatiminen naisilta on sovinismia ja naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei jaksa lukea! Täti sammuttaa välillä sen pöytäkoneen.
Kirjuta 0/5 rockenrolli.
Kannattaako tällaista kysyä palstalla jossa suurin osa keskustelijoista on mt-ongelmaisia, homssuisia maalaistätejä?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tapana lähteä ihmisten ilmoille suihkun kautta, hiukset ojennuksessa ja puhtaat vaatteet päällä. En meikkaa ikinä, enkä muutenkaan tuunaa ulkonäköä. Kukaan ei ole arvostellut, eikä ehdotellut mitään muutosta ulkonäkööni. Olen siis kelvannut tällaisena, eikä ympäröivä maailma ja ihmiset ole häiriintyneet tällaisesta epäkohteliaisuudesta (meikkaamattomuus) muita kohtaan.
Mielestäni käytöstavat kertovat ihmisestä enemmän kuin meikki tai kampaus. Suomessakin on ihmisiä, joilla on esimerkiksi kosteassa ilmassa kihartuva tukka. Tietenkin sellainen tukka näyttää huolittrlemattomalta jos sitä ei joka välissä käydä suksimassa ja laittamassa lisää hiuskiinnettä.
2000-lukua elämme ja olemme nähneet vähintään ulkomaisilla luonnonkiharia hiuksia. Siksi edes suomalaisen luonnonkiharuuden ei pitäisi olla yllätys ja sen luontaiset taipumukset eivät liity henkilön käytökseen millään tavoin.
Ei siisti meikki haittaa, jos muutoin on käytöstavat hallussa.
Täydellinenkään meikki ei pelasta, jos ei osaa olla ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on huono iho, minkä ulkonäköä mielelläni vähän parantaisin meikillä, mutta en ole löytänyt sopivaa. Mulla on keski-ikäisen kuiva ja ryppyinen iho, missä on valtavat määrät mustapäitä, aknearpia ja melkeinpä aina joku näppy. Hyvällä pohjustuksella saan mekin pysymään ehkä tunnin hyvänä. Sitten se alkaa kertyä ryppyjen pohjalle ja "väistyä" rasvaisista kohdista, sekä nousee ihon pinnalle kerrokseksi. Tuo näyttää pahemmalle kuin meikitön iho.
Mustapäitä ei kannata missään nimessä puristella jos ei halua mansikan pinnan näköistä ihoa. Ne huokoset täyttyvät uudestaan talin, kuolleiden ihosolujen rippeillä ja lialla. Osa hoitaa mustapäitään ihan miedolla happopohjaisella kuorinnalla, joka poistaa niiden mustapäiden päältä sen likaisen kerroksen eli mustuus häviää.
Harmi, että L300-sarjan hedelmähappopohjainen kuorintavoide ei taida olla enää missään myynnissä Suomessa. Jos lähtee käymään Tukholmassa, kannattaa ostaa sitä marketista tai kemikaliosta. Se ei ärsytä ihoa. Se kirkastaa ihoa hellävaraisesti. Ilmeisesti se ei myynyt Suomessa sen vuoksi tarpeeksi. Suomalaiset kun haluavat laittaa ärjyjä aineita iholle, ajatellen ihon kirkastuvaa niillä. Monesti ne ärjyt aineet ovat tehty paksummalle, kuin suomalaiselle couperosaan taipuvalle herkälle ihotyypille.
👵🏻: En ole eläissäni käyttänyt korkokenkiä, meikkiä, parfyymiä, juhlapukua tai haarukkaa ja veistä!
Iida70v, Kajjaani
Hiusväreille allergisoituneet eivät voi tietenkään kestovärjäyttää ripsiään ja kulmiaan. Sama allerginen shokki voi tulla kuin hiusväreistäkin. Hiuspohjan kirvelyä on jo varoittava merkki siitä, että seuraavalla kerralla pamahtaa allerginen shokki ja päänahka on pitkään märkivillä avihaavoilla. Tuskin kukaan haluaa sellaista?
Hiusväriallergiselle ainoa vaihtoehto on raitojen laitto raitamyssyn kanssa. Siten väri ei pääse koskemaan päänahkaa missään vaiheessa.
Meikki on sanaton tapa sanoa Arvostan sinua ja haluan näyttää tilanteessa kuin tilanteessa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Aina saa olla myös meikittä, ei se ole huonotapaista. Sen sijaan liian räikeä meikkaaminen on toisissa tilanteissa huonotapaista, esim. hautajaisiin ei ole asiallista mennä tulipunaisessa huulipunassa ja iltameikissä.
Olen melko varma että Paloma Picasso meni miehensä hautajaisiin tulipunaisesta huulipunassa suunnattoman tyylikkäänä.
Kuinka moni vainaja on Picassoon verrattavissa oleva taiteilija? Taidepiireissä ovat taidepiirien tavat. Outfit riippuu vainajan hautajaistestamentin toiveista. Osa ei edes halua vieraidensa hankkivan mustia vaatteita vaan tulevan sellaisina kuin ovat arjessaankin.
No ei tietenkään siellä Kemissä 😆