Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako teitä Suomen tilanne?

Vierailija
13.08.2024 |

Minua ahdistaa, kun julkisuudessa jatkuvasti kerrotaan kaiken kallistumisesta, palvelujen heikkenemisestä, työttömyyden ja rikollisuuden lisääntymisestä. Minulla perusturvallisuus järkkyy, eikä luottamusta tulevaisuuteen ole. Ihan masentunut olo, vaikka vielä ei itsellä varsinaisesti hätää olekaan. 

Kommentit (297)

Vierailija
261/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ahdistaa. Löin ns hanskat tiskiin kun minulta monisairaalta, osittain työkyvyttömältä vietiin työpaikka, asumistuki, sairausloma, kuntoutus ja kaiken lisäksi vielä kaiken elämään pakollisesti liittyvän hintaa on nostettu (sähkö, vesi, vastike, vakuutus, ruoka, lääkkeet, vaatteet). Millään ei ole enää vtunkaan väliä. 

Nyt on kunniavieraiden aika saada suomalaisten tuet. Itse äänestätte eduskuntaan pellet jotka sallii tämän.

Vierailija
262/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista koska en ahdistu lukemalla ahdistuneita uutisia. Poissa silmistä, poissa mielestä. Jotkut jopa maksavat uutisistaan ja se on aivan hullua itsepetosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista ainakaan niin kauan, kunhan maksavat minulle eläkkeeni ja itäraja pysyy suljettuna.

Vierailija
264/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksista tuntuu olevan kaikki huolissaan, mutta he katoavat muutamassa vuodessa, kun ei enää hoideta. Suurin menoerä on muuttujat, jotka eivät opi kieltä ja kakarat leikkii puukkohippasta, niistä ei ole koskaan minkään tekijäksi ikuisia elätettäviä sukupolvesta toiseen.

Se on niiden kotimaan meininki kulttuuri, tehdään minimi että on joku peltipään päällä toimittamassa katon virkaa. Tyhmät suomalaiset jaksaa ihmetellä.

Vierailija
265/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna ei. Olen jo ohittanut monet lomautukset kun nuoremmista työntekijöistä ei ole mihinkään, niin heihin ne lomautukset osuu. Nykyään on todella helppo tehdä itsestään hyvä työntekijä, kun nuorempi aines on ihan kelvotonta ja somen pilaamaa. Aikaisemmin piti oikeasti nähdä vaivaa osoittaa arvonsa työnantajan silmissä ja kilpailla muiden työntekijöiden kanssa.

Vierailija
266/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdista. Sen verran pitkään olen jo elänyt että on nähnyt lukuisia huonoja taloustilanteita. Taloudessa on aina nousukausia ja laskukausia, se kuuluu asiaan. Olisi mahdottomuus että aina mentäisiin vain ylöspäin tai tilanne olisi hyvä. Tästä selvitään kyllä niin kuin aina ennenkin on selvitty. 

Poliitikkojen (nykyhallitus) hyväätarkoittavilla leikkaustoimilla Suomi saadaan jälleen ennätyssyvään lamaan, minkä todistaa tulevan syksyn massa yyteet, ja talouden totaalinen pysähtyminen. Taantuma on siis täysin hallituksen talouspolitiikan itsensä aiheuttama.

Ahdistaa kun purra neuvotteli Suomelle 15 miljardia lisää velkaa.

> Suomessa vieraillut Bruegelin ekonomisti Zsolt Darvas oli laskeskellut, että uusien perälautojen myötä Suomi joutuu sopeuttamaan eniten EU-maista. Ja mikä absurdeinta, Suomelta edellytetään sopeutusta jopa enemmän kuin mitä "tarkkis" olisi vaatinut!

Uudet säännöt neuvoteltiin viime joulukuussa, joissa Purra kannatti Saksan vaatimia turvalausekkeita. Koska lisäksi Suomen eläkerahastojen ylijäämät jätetään uusissa säännöissä julkisen velkaantumisen tarkastelun ulkopuolelle, uudet velkasäännöt kohtelevat Suomea rajummin kuin huomattavasti velkaantuneempia Kreikkaa, Italiaa ja Portugalia.

Turvalausekkeet eivät päde tarkkailuluokkalaisiin. Suomeen niitä kuitenkin sovelletaan, koska velka-aste ylittää sovitut rajat. Darvasin mukaan Suomen lisäsopeutus on noin noin 5 prosenttia bkt:stä, kun se ilman lausekkeita olisi ollut noin 2 prosenttia. Lisäsopeutus on noin 10-15 miljardia vuoteen 2031 mennessä eli karkeasti 1,5-2 miljardia lisäsopeutusta joka vuosi.

Vierailija
267/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0rpo olisi viholliselle avuksi.    

Olisi ? ON!!                                                                                                lj

Vierailija
268/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdistaa tuo.

Mutta se vähän risoo, kun naapurivaltio on venäjä. Olisi mukavampi jos Suomi sijaitsisi vaikka grölannin ja englannin välissä. Tai norjan ja englannin välissä.

Vierailija
269/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, mutta ei sille mitään mahda. Aivopesu on ollut kovaa.

Vierailija
270/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdista. Sen verran pitkään olen jo elänyt että on nähnyt lukuisia huonoja taloustilanteita. Taloudessa on aina nousukausia ja laskukausia, se kuuluu asiaan. Olisi mahdottomuus että aina mentäisiin vain ylöspäin tai tilanne olisi hyvä. Tästä selvitään kyllä niin kuin aina ennenkin on selvitty. 

Poliitikkojen (nykyhallitus) hyväätarkoittavilla leikkaustoimilla Suomi saadaan jälleen ennätyssyvään lamaan, minkä todistaa tulevan syksyn massa yyteet, ja talouden totaalinen pysähtyminen. Taantuma on siis täysin hallituksen talouspolitiikan itsensä aiheuttama.

Mielestäsi pitäisi siis tehdä kuten edellinen hallitus eli ottaa vaan massoittain lisää velkaa ja rahaa sitä kavereille? Joku muu maksaa sen sitten kyllä joskus.

Missä perunakellarissa oot ollut. Nykyhallitushan ottaa enemmän velkaa kuin mikään muu aikaisempi hallitus!  60 miljardia.

Ja ennätyskorkea alv-veronkorotus lisäksi.

Vierailija
271/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdistaa. Lama on eletty. Jossain kohden oli jokin pieni taantuma tai kaksi tässä välissä. Odotellaan sitä nousukautta. Niin olisi niitä työpaikkojakin.

Ihminen elää vaikka pelkällä vellillä vuoden. Jos muuta ei saa. Ollaan opittu vetämään läjäpäin energiaa. Nyt pitää oppia elämään vähemmällä.

Se tekee toisille ihan hyvää. 

Ketkä on muuten niitä typerä joilla on varaa antaa huijareille tonneja. Ois tarvetta.

Raha on katoavaista. Eniten tässä pitää olla huolissaan, ei ahdistunut. Näistä terveyspalveluiden hiipumisesta. Mikä siellä nyt maksaa. Mikä ei ennen maksanut.

Vierailija
272/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ahdisti, sitten vitutti- ja nyt olen lähinnä vahingoniloinen talouden suhteen. Täällä on hoettu raha, raha ja mitattu hyvinvointia vain sen avulla. Ehkä nyt tulee pieni muutos.

Uusin tunne paletissani on kuitenkin kiitollisuus. Olen kiitollinen tälle maalle ja kansalle, näen ruohonjuuritasolla miten lähes jokainen "muurahainen" yrittää parhaansa ja sinnittelee. 

Vierailija
273/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuodessa olen ehtinyt tottua, joten ei.

Fiilis on lähinnä odottava, koska haluan nähdä miten hulluksi meno voi vielä mennä. Viimeiset 4 vuotta ovat olleet ihan viihdyttäviä sen suhteen. 

Vierailija
274/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ahdistaa. Löin ns hanskat tiskiin kun minulta monisairaalta, osittain työkyvyttömältä vietiin työpaikka, asumistuki, sairausloma, kuntoutus ja kaiken lisäksi vielä kaiken elämään pakollisesti liittyvän hintaa on nostettu (sähkö, vesi, vastike, vakuutus, ruoka, lääkkeet, vaatteet). Millään ei ole enää vtunkaan väliä. 

Nyt on kunniavieraiden aika saada suomalaisten tuet. Itse äänestätte eduskuntaan pellet jotka sallii tämän.

No en kyllä ole äänestänyt!

Vierailija
275/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ahdista, miksi pitäisi? En asukaan missään pääkaupunkiseudulla jossain kerrostaloluukussa tukien varassa. Hintojen nousua en ole huomannut. Olen hyvätuloinen eläkeläinen joten nämä teidän ns. heikennykset eivät koske minua.

Vierailija
276/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet niin katkera? Saathan sinä vammaisena kaikki vammaispalvelut, pyörätuolitaksit tulevat Kelalta ja vievät ovelta ovelle. Saat kodinhoidon tiimin joka tulee vaihtamaan ouhtaat jalkaa ja suihkuttamaan ja antamaan lääkkeet. Mikä nyt on niin kamalaa siinä että saa hoivaa?

😂😂😂

En minä ole pyörätuolissa enkä vammainen. Ei tule kodinhoitoa eikä pesijöitä. Ihan itse hoidan kaiken. Kaupasta kannan ruokaa niinä päivinä kun voimat ja kivut sallii. Laitan ruoan jos voimat ja kivut sallii. Ainoa tuki on 600€ työmarkkinatuki. Siitä maksan yksin kaiken. Ei ole enää varaa edes käydä lääkärissä, matkustaa työhaastatteluun jne.

Vierailija
277/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Ihminen on hämmästyttävän sopeutuvainen. Pelivaraa on vielä todella paljon, ennen kuin meitä nälkäkuolema uhkaa. Sitä ennen ylitetään raja, jossa ihmiset alkavat huolehtia myös toisistaan riitelyn sijaan.

Vierailija
278/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on tilillä säästössä rahaa niillä jotka irtisanotaan hussista etteivät menetä omistusasuntoa.

Hallitus leikkasi lapsikorotukset työttömyystuista pois huhtikuussa ja syksyllä porrastus vie 1/5 osan ansiosidonnaisesta lisää.

Siispä töihin.

Juurikin näin.

Vierailija
279/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet niin katkera? Saathan sinä vammaisena kaikki vammaispalvelut, pyörätuolitaksit tulevat Kelalta ja vievät ovelta ovelle. Saat kodinhoidon tiimin joka tulee vaihtamaan ouhtaat jalkaa ja suihkuttamaan ja antamaan lääkkeet. Mikä nyt on niin kamalaa siinä että saa hoivaa?

😂😂😂

En minä ole pyörätuolissa enkä vammainen. Ei tule kodinhoitoa eikä pesijöitä. Ihan itse hoidan kaiken. Kaupasta kannan ruokaa niinä päivinä kun voimat ja kivut sallii. L

Sanoit olevasi monisairas ja työkyvytön, mutta nyt kanteletkin ruokakasseja kaupasta. Mene töihin siitä sitten laiskottelemasta ja vänkäämästä yhteiskunnalta tukia!

Vierailija
280/297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi pitäisi siis tehdä kuten edellinen hallitus eli ottaa vaan massoittain lisää velkaa ja rahaa sitä kavereille? Joku muu maksaa sen sitten kyllä joskus.

Tuo on sitä oikeiston trollaamista kun teeskennellään sokeaa ja tyhmää. Hoetaan täysin paikkansapitämättömiä asioita koska esikuvat Mussolin, Hitler ja Stalin on opettaneet, että kun valetta hokee aikansa ihmiset alkaa pitää sitä totuutena eikä ymmärrä mitä todellisuudessa tapahtuu.