Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako teitä Suomen tilanne?

Vierailija
13.08.2024 |

Minua ahdistaa, kun julkisuudessa jatkuvasti kerrotaan kaiken kallistumisesta, palvelujen heikkenemisestä, työttömyyden ja rikollisuuden lisääntymisestä. Minulla perusturvallisuus järkkyy, eikä luottamusta tulevaisuuteen ole. Ihan masentunut olo, vaikka vielä ei itsellä varsinaisesti hätää olekaan. 

Kommentit (297)

Vierailija
201/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen tilanne on tukala, mutta enemmän ahdistaa päättäjien osaamattomuus. Suoraan sanottuna voisi olla meille parempi, jos joutumisimme kansainvälisen valuuttarahaston ohjantaan. Yrityksetkin palkkaavat ulkomailta toimitusjohtajia jos Suomesta ei löydy riittävästi osaamista. Ehkä valtiolle voisi tehdä hyvää toimia näin myös. Ja mahdollisesti perua vaikka kahdet vaalit ja pitää virkamieshallituksen siihen asti, että Suomi on saatu nousuun.

Se ulkomainen nimenomaan ei ole hyvä, eikä kotimainen. Tai tämä rahasysteemi ja muu systeemi. Ei ihmiset ole kaleeriorjia. Herätys.

Vierailija
202/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kurjuudessa hopeareunansakin. Kaikki vähemmistöpakotus yms kuolee hyvinvoinnin mukana.

Toki se on pieni ilo, mutta jotain kuitenkin 🤷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä joita ei ahdista muka mikään ja puhuvat lamasta. Kyllä kyllä, mutta jopa ysärin laman aikana meillä oli TOIMIVA PERUSTERVEYDENHOITO, lääkärille pääsi samana päivänä ja hampaatkin hoidettiin. Nyt sitä perusterveydenhoitoa EI OLE ja kroonisesti sairaita on yhä enemmän. Ensimmäisen kerran on se tilanne että kuka tahansa voi kuolla hoidon puutteeseen tässä maassa. Jos jotain tämä ei ahdista ei ole ihminen. 

Vierailija
204/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

APkin perse märkänä äänestänyt demariperkeleitä ja nyt sitten yllättyy kun ovat laittaneet suomen paskaksi.

Kannattaa varmaan alkaa suunnittelemaan sitä uuniin kömpimistä...

Vierailija
205/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista,nauratti niin perkeleesti,kun joku Minja hakee puheenjohtajan paikkaa kommunistipuolueesta ja perustelut ne nauratti.

Vierailija
206/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vtuttaa kyllä, mutta eipä nuo herrojen metkut ole ennenkään ollut meidän kuolevaisten päätettävissä, niin leukaa vaan rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. 

Vierailija
207/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tehdään positiivisia aloituksia. Kaikissa tuntuu olevan menossa joku outo turha draama.

Mikä olisi se positiivisen aloituksen aihe? Siis joka jotenkin käsittelee ihan oikeaa elämää ja/tai tätä meidän yhteiskuntaa? 

Vierailija
208/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä joita ei ahdista muka mikään ja puhuvat lamasta. Kyllä kyllä, mutta jopa ysärin laman aikana meillä oli TOIMIVA PERUSTERVEYDENHOITO, lääkärille pääsi samana päivänä ja hampaatkin hoidettiin. Nyt sitä perusterveydenhoitoa EI OLE ja kroonisesti sairaita on yhä enemmän. Ensimmäisen kerran on se tilanne että kuka tahansa voi kuolla hoidon puutteeseen tässä maassa. Jos jotain tämä ei ahdista ei ole ihminen. 

Mikä sinä olet määrittelemään, mistä muiden pitää ahdistua. 

Siellä missä minä asun, iso kaupunki, ei pk-seutu, lääkäriin pääsee kyllä edelleen. Akuutissa täytyy jonottaa, kuten ennenkin. Mutta sitähän se on ollut jo vuosikaudet. Hoitoa kyllä saa, kenellä vain tarve on. 

Se että on kroonisesti sairaita enemmän, ei nyt sentään ole hallituksen vika. 

Mielenterveysongelmat kyllä on yleistyneet, sinullakin, selvästi

Miksi ylipäätään ahdistut muiden asioista,vai oletko itse kuolemassa sinne hoitojonoon?

Omalta kohdalta ei olen huomannut, että julkisella hoidetaan kyllä, ja hyvin kun on oikea vaiva. Jos vaiva on korvien välissä, eikä sitä itse ymmärrä,voi hoitoonkin olla vaikeampi päästä. 

Vierailija
209/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ahdista kosak en siellä asu, ja ne muutama lähisukulaista jotka asuu on sen verran oman elämänsä osanneet petata ettei ihan äkkiä hätäpäivää tule.

Ennemminkin minua raivostuttaa ja olen niin maan p-een vihainen.  Iso luuta tarvittaisiin lakaisemaan ja uudet tuulet puhaltamaan.  Ei ole mukava sivusta seurata vaikka itsellä kaikki hyvin.

Plen myös vihainen  kun esim. tältä luen miten kateus ja katkeruus on kyllästäneet ihmisten mielet ja ollaan valmiit repimään silmät toisten päästä.  Tiedättekö että sitä strategiaa  kutsutaan hajota ja hallitse-strategiaksi.

Tarkoitus on  nostaa joku imisrymä toinen toisiaan vastaan jolloin heitä on helppo manipuloida ja ohjata  ja aivopestä.  Tätä käytetään ihan yleisesti  ja se kyllä toimii jos sen kohteet eivät tajua mitä tapahtuu.

Kun saadaan ihmiset nousemaan toinen toisiaan vastaan,  varmistetaan että hajanainen eripurainen joukko ei pysty nousemaan hallitsijaansa vastaan vaan  heistä moni jopa liittoutuu tämän kanssa.  katselkaapa  ympärillenne ja miettikää, mitä paraikaa tapahtuu?

Hajota ja hallitse (lat. divide et impera) on poliittinen periaate, jonka mukaan hallittavat on jaettava esimerkiksi etupiireittäin ryhmiin, joita sitten kiihotetaan toisiaan vastaan.[1] Näin ei pääse syntymään yhtenäistä vaikutusvaltaista ryhmittymää, joka voisi haastaa vallanpitäjät.  Wikipedia.

Vierailija
210/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista vaan vtuttaa nämä tyhmät päätökset miksi olemme joutuneet tähän. Oikeastaan niin paljon että olen jättämässä uppoavan laivan. Ne, keillä on varaa ottavat tietysti jalat alleen ennen kuin on liian myöhäistä. 

Vierailija
211/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista eikä masenna pätkääkään.

Vierailija
212/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon enemmän ahdistaisi, jos edellisen hallituksen hulluus jatkuisi. Nyt sentään yritetään vielä pelastaa, mitä pelastettavissa on.

Vierailija
213/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari hallitus ahdistaa. Heille on tärkeintä hyvätuloisten elämä. 

Vierailija
214/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon enemmän ahdistaisi, jos edellisen hallituksen hulluus jatkuisi. Nyt sentään yritetään vielä pelastaa, mitä pelastettavissa on.

Irtisanomissuojaa heikennetään. Sairaspäivärahaa leikataan ensi vuonna.

Vierailija
215/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna kun saikuttaa niin saa vähemmän palkkaa.

Vierailija
216/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Miettikääpä millaiset olot monessa Afrikan, Etelä-Amerikan, Lähi-idän jne. maissa on tavallisella kansalla. Että joku raja valitukselle. Tai ei tarvitse mennä edes ulkomaille, oli Suomikin melkoinen takapajula vielä 50-luvulla monille, savupirteissäkin asuttiin.

Vierailija
217/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 50 hengen työpaikoilta poistuu takaisinottovelvoite eikä tarvitse yt-neuvotteluita, voi tosta vaan kohta irtisanoa yhden virheen takia.

Vierailija
218/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus irtisanoo.

Työmarkkinatuki on 595 netto, mutta sitä vähentää vuokra-,metsä-,korko- ja osinkotulot, myös osakesäästötili.

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.

Bravo

Vierailija
219/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, kun hullut hallitsee maata. 

Vierailija
220/297 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Jos olisin äänestänyt tuhlaajia, ahdistaisi. Tunnen muutamia näistä puolueista ja ahneempia saa etsiä, vaikka ovat ajavinaan köyhän kansan asiaa.