Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka kariutui palkkaneuvotteluihin - karenssi?

Vierailija
12.08.2024 |

Voiko siis tulla karenssi, jos työpaikka jää saamatta siksi, että ei päästä palkasta sopuun? 

Ja ei, en vaatinut mitään miljoonia, vaan katsoin alan tessin minimin kuukaudessa (1917e) ja laitoin siihen 150e lisää toiveeksi. Eivät joustaneet, mulla olisi ollut 50e neuvotteluvaraa, mutta eivät edes neuvotelleet.

Työkkäri tiesi tästä haastattelusta, ja lopputulos pitää ilmoittaa ja sitten kysyvät vielä tarkennusta syystä, jos ei tule valituksi. Mitä laitan syyksi?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: en oikeasti halua töitä,kun en edes suostu tessin palkkoihin.

Vierailija
2/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mikään karenssin syy ole. Ette vaan päässeet sopimukseen. Se on ihan tavallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuossa tilanteessa ei sulla ole mitään kulmakerrointa neuvotella. Ota tai jätä. Työttömänä olet lähtökohtaisesti heikommalla. 

Vierailija
4/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että työpaikkaa et saanut ja työnantaja valitsi toisen. Ei se että pääsee haastatteluun ole tae työpaikasta.

Vierailija
5/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tessin palkat ei ole yläraja.

Vierailija
6/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan käsitä. Sinulla ei ole töitä ja kiistelet palkasta? Sen sijaan, että otat työt vastaan ja etsit parempaa paikkaa tai saat palkankorotuksen. 

Vierailija
7/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän on otettava työ kun tarjotaan!

Vierailija
8/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tessin palkat ei ole yläraja.

No sh*t Sherlock. 

Vierailija
9/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan käsitä. Sinulla ei ole töitä ja kiistelet palkasta? Sen sijaan, että otat työt vastaan ja etsit parempaa paikkaa tai saat palkankorotuksen. 

Tuutko pesee mun selkää euron tunti?

Vierailija
10/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla tämä on edes huolenaihe? Ei haastatteluun pääseminen tarkoita sitä, että työpaikka olisi sinun. Mitä ihmettä nyt?

Vierailija
11/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä pitäisin ihmisarvostani kiinni ja kärsisin sitten ne karenssit. Oikeasti mikään ei muutu ellei joku uskalla laittaa itseään likoon. 

Vierailija
12/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin tuossa tilanteessa ei sulla ole mitään kulmakerrointa neuvotella. Ota tai jätä. Työttömänä olet lähtökohtaisesti heikommalla. 

Työpaikkaneuvottelu on aina kahden kauppa. Ei kai niihin kukaan mene nahkaansa työnantajan ehdoilla myymään?

Inssi

Vierailija
13/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuutko pesee mun selkää euron tunti?

1917 €/kk on enemmän kuin euron tunti. 

Vierailija
14/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa se ensimmäinen työpaikka tes-palkalla ja hakea sitten parempaa palkkaa joko samalta työnantajalta tai toisesta firmasta. Ei minunkaan palkkani ole juuri noussut kuin paikkaa vaihtamalla. 

Vierailija
15/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sinne työkkäriin että mistä vitdusta minä sen voin tietää miksi ne eivät valinneet minua!

Vierailija
16/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy : tehtävään valittiin joku muu.

Muistaakseni jokseenkin näin itse merkitsin silloin, kun se piti ilmoittaa.

Vierailija
17/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä pitäisin ihmisarvostani kiinni ja kärsisin sitten ne karenssit. Oikeasti mikään ei muutu ellei joku uskalla laittaa itseään likoon. 

Millä tavoin ap laittoi itsensä likoon? Mikä ei tosiaan muuttunut ja ap on edelleen työtön. 

Vierailija
18/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin puhuu kuin tuo olisi ollut otettavissa? Sinne on oletettavasti ollut muitakin hakijoita. Valinta olisi silti voinut olla joku muu. 

Vierailija
19/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tessissä on muitakin palkkoja kuin minimi.

Vierailija
20/73 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työnantajan tarvitse välittää palkkatoiveesta, merkkaa sinne joo toive 3 tonnia sopii hyvin ja sitten allekirjoitapa tämä ja siinä lukee sitten se 1750e, sitten jos et laita nimeä, se on kieltäytyminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi