Elias Lönnrot -veistos töhrittiin Helsingissä!
Veistoksen jalustaan on kirjoitettu sana kolonialisti 🥴
Kommentit (47)
Toivottavasti kaupunki siivoaa idiootin sotkut mahdollisimman nopeasti. Haistan pahan hajun punaisesta prikaatista tänne ästi.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää! Häpeäpaalurangaistus tekijöille!
Tarvitaan takaisin tämä. Pahantekijöitä voisi kierrättää paalussa ympäri kaupunkia, jolloin vastaantulijat saisivat vapaasti huutaa "häpeä, häpeä"
Karjalaisaktivistit koettaa omia kaikkien Itämeren suomalaisten tunteman perinteen.
Kyllä me saadaan sotkea, kun olemme patsaan tehneetkin.
- Somaliyhdistys.
Eiköhän tämä ole woken kaikuja kaukaa ameriikasta. Veikkaan vasemman laidan aktivisteja tästä älyn ja opin puutteen työnäytteestä. Nyt kannattaisi tiellä makoilun sijaan suunnata takaisin koulun penkille.
Elias LÖnnrot oli orjakauppias? Onko tämä joku uusi ismi jota YLE alkaa kohta rummuttaa erilaisten studioon raahattuine omituisen näköisiin nastapäihin?
Mikä on kolonialisti? Ja mitä se tarkoittaa nykypäivän Suomessa?
Minua myös kiinnostaa ihan oikeasti logiikka tein takana.
Minkä takia Lönnrot ansaitsee tämän nimityksen? Ja ketä se nyt 2020-luvulla kaivaa? Onko joku pakotettu lukemaan Kalevalaa?
Kukaan suomalainen ei ymmärrä logiikkaa. Onko Venäjän tekosia?
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Lönnrot ansaitsee tämän nimityksen? Ja ketä se nyt 2020-luvulla kaivaa? Onko joku pakotettu lukemaan Kalevalaa?
Teiän muumien kirjat on täytää pas kaa!
Kaukaa haettua ja väkisin väännettyä. Sama juttu kuin pronominien kanssa: suomessa ei niistä saa ongelmaa millään, joten lainataan muista kielistä ja itketään sitten siitä, etteivät muut osaa leikkiä oikein.
Mitä seuraavaksi?
Näitä spreijaustuhoja tekevät tyylilleen uskolliset propale- kiihkot ja eko-aktivstit maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Viittaisiko siihen,että suurin osa Kalevalan pohjana olleista runoista on kerätty Suomen rajojen ulkopuolelta ja karjalan kieliseltä väestöltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kolonialisti? Ja mitä se tarkoittaa nykypäivän Suomessa?
En tiedä, mutta veikkaan jotain suolen rassaajaa.
Elias Lönrrot on kiellettävä, koska hän keräsi runoja karjalankieliseltä väestöltä, jota käytti vielä törkeästi hyväkseen. Muistamme ylioppilas Larvanto vitsit jossa homppelsoni söi karjalaisten edessä pannukakkua.
Karjalaiset eivät erityisesti pidä Lönnrotista. Kalevala on karjalaistarinoiden kokoelma siltä ajalta, kun piti kansallisvaltion synnyttämisessä saada aikaan joku yhtenäinen kuva ja tarusto suomalaisesta kansasta. Lönnrot keräsi tarinat ja koosti niistä kirjan omissa nimissään.
Ei sillä, että pitäisin spreijaamista kovin fiksuna, mutta propsit siitä, että sivistyspuoli on hallussa paremmin kuin suurimmalla osalla suomalaisista.
Jos niitä runoja ja kertomuksia ei olisi kerätty, niin ne olisivat kadonneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä runoja ja kertomuksia ei olisi kerätty, niin ne olisivat kadonneet.
Mutta ehkä sen sitten olisi voinut tuoda julki, että olen nämä kerännyt, en itse keksinyt. Ja kertoa, että ovat karjalaisten tarustoa, eivät esimerkiksi pohjanmaalaisten.
Törkeää! Häpeäpaalurangaistus tekijöille!