Veden tasauslasku vuokra kämppä.
7 kk tasauslasku 70, eli 10 e per kk lisää. Perusmaksu on 23 e joka kk. Yhteensä siis 33 e kk. Asun yksin, ei pesukonetta, ei astianpesukonetta. Minusta aika kalliilta vaikuttaa.
Kommentit (48)
Mua huijasi erään kunnan asuntosihteeri. Maksatti juopon poikansa vuosien vesilaskut mulla. Oikeusavustaja ei ottanut juttua. Tonni oli kuulemma liian vähän, josta taistella. Opiskelin toimeentulotuella. Sossu ei tosiaan maksanut.
Jos on paljon himassa niin kyllä siihen pärähtää yleensä se 10 euroa lisää per kuukausi. Kiinteä perusmaksu on laskettu keskimääräisen päiväkulutuksen mukaan joka on 120 -140 litraa.
Se onko vuokra- vai omistusasunto, ei kerro asiasta mitään. Pitäisi tietää veden hinta joka vaihtelee kovasti ja kulutuksesi.
Vierailija kirjoitti:
22 e kk ennakko ja 150 takaisin, eihän tuosta paljoakaan tule per kk. Miten onnistuu ?
Kuulostaa siltä, että tasauslasku meni väärinpäin sinun hyväksi. Sinun olisi pitänyt maksaa 150e eikä saada 150e. Kannattaa nyt olla hiljaa, etteivät huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole tullut mitään tasauslaskua kun olen asunut tässä 9 vuoden ajan. Vesilasku 20 euroa kk ollut koko ajan
Onko yhtiössä siirrytty jo kulutuspohjaiseen laskutukseen? Onko asuntokohtaiset mittarit? Siinähän on se joku siirtymäaika mihin mennessä pitää noi mittarit olla.
Yhtiössä jossa mulla on asunto tuli huoneistokohtaiset mittarit vasta viimevuonna, kun linjastosaneeraus valmistu. Tänävuonna alko toimiin toi huoneistokohtainen seuranta ja tasauslaskutus.
Yksiössä yksin elävänä vesi 21€/kk + tasaus, tänä kesänä tuli ensimmäinen 40€ lisälasku, aiemmin on ollu vähennystä, nyt oli lisäystä summaan. 4 vuosi tässä luukussa.
Tiskaan käsin, ja ehkä noin vartin suihkuja, minä en ole mikkää räkäjarru, vaan ihan käytän mitä käytän.
Kyllä tuntuu siltä että herrat suhmuroi taustalla jotain... ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole tullut mitään tasauslaskua kun olen asunut tässä 9 vuoden ajan. Vesilasku 20 euroa kk ollut koko ajan
Onko yhtiössä siirrytty jo kulutuspohjaiseen laskutukseen? Onko asuntokohtaiset mittarit? Siinähän on se joku siirtymäaika mihin mennessä pitää noi mittarit olla.
Yhtiössä jossa mulla on asunto tuli huoneistokohtaiset mittarit vasta viimevuonna, kun linjastosaneeraus valmistu. Tänävuonna alko toimiin toi huoneistokohtainen seuranta ja tasauslaskutus.
Loukkaa yksityisyyttä tuollaset mittarit erityisesti kun on yksin eläjä yksiössä, minähän kulutan kuitenkin sen mitä kulutan ja piste.
Sieltä voidaan laittaa vain kausikohtaiset esiasetukset päälle, mutta minähän sen hana kytken täällä päässä käyntiin ja kiinni, eikönäin ?
Minulla maksaa vesi suurin piirtein 30 eur/kuukausi ja asun yksin. Astiat tiskaan käsin enkä huuhdo niitä juoksevan veden alla, pyykinpesukonetta käytän 3-5 kertaa kuukaudessa, alusvaatteita pesen käsin. Koska käyn kuntosalilla ja harrastan liikuntaa käyn suihkussa yleensä päivittäin ja joskus 2 kertaakin päivässä, mutta en juoksuta vettä suihkusaippuaa ja hiusshampoota levittäessäni joten noin parin minuuttia veden juoksutusta riittää. Vuokrahuoneistossa pitäisi olla mahdollisuus seurata veden kulutusta mittarista, mittari meilläkin on, mutta erittäin hankalasti luettavissa ( kattolevyn alla rappukäytävässä, tarvitaan tikapuita ja kattolevyn irroitus). Olen kyllä sitä mieltä, että tähän maailman aikaan mittaria pitäisi pystyä lukemaan vaikka omasta puhelimesta (etäluettavat mittarit). Taloyhtiössä varsinkin vanhemmat ihmiset pelkäävät veden tasauslaskun tuloa ja ovat vähentäneet veden kulutusta liiankin kanssa kuten esimerkiksi tinkineet omasta hygieniastaan ja se ei ole hyvä asia.