Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veden tasauslasku vuokra kämppä.

Vierailija
12.08.2024 |

7 kk tasauslasku 70, eli 10 e per kk lisää. Perusmaksu on 23 e joka kk. Yhteensä siis 33 e kk. Asun yksin, ei pesukonetta, ei astianpesukonetta. Minusta aika kalliilta vaikuttaa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri totesi mulle että pesee pyykit talon pesutuvassa, joka on ilmainen. Eikö se ole vähän ristiriitaista että yhtiö maksaa pesutuvan veden, mutta huoneistossa jossa pesukone niin maksaa itse. Eikö yhtiö ole vielä tajunnut että se pesutuvankin vesi maksaa maltaita.

Pyykkituvan vesikulut veloitetaan vuokrissa. Silloin maksaa vuokran mukana myös siitä, että voi pestä pyykkinsä pesutuvassa. Miksi siis pestä kotona ja maksaa siitä, kun saa vuokraan kuuluen käyttää pyykkitupaa? Mieluiten pesen pyykkituvan isolla pesulakoneella. Usein tuollaisella melkein 10 kg koneella riittää pyykinpesua 1 tunti viikossa. 

Vierailija
22/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä aika varma oon et jos alan pihistää vedestä siten että käyn vain joka toinen päivä suihkussa, en valuta vettä jne. Että mun kk summa putois puolella, vaikee uskoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se yllättää eli kun on vanhempien luona asuessa ottanut pitkiä ja kuumia suihkuja, ihmiset luulevat että vesi ei maksa mitään. Mun kolme opiskelijaa on kokenut karvaan yllätyksen tasauslaskussa vaikka kuinka yritin varoittaa.

Vierailija
24/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta, paljonko teillä muilla yksin asuvilla kuluu vettä kuukaudessa? Oletteko tietoisesti muuttaneet tottumuksianne rahaa säästääksenne?

Itselläni menee korkeintaan kuutio kuumaa vettä ja kaksi kuutiota kylmää - yleensä jää tuon alle ja laskut ovat siis pienempiä, kuin mitä ne olivat kiinteällä vesimaksulla. 

Varmaan aika normaali on tuo kulutuksesi. Meillä ollaan melko pihejä ja 3 hengellä menee 6,5m3/kk. Sisältää myös omakotitalon pihan kasteluvedet.

Vierailija
25/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri totesi mulle että pesee pyykit talon pesutuvassa, joka on ilmainen. Eikö se ole vähän ristiriitaista että yhtiö maksaa pesutuvan veden, mutta huoneistossa jossa pesukone niin maksaa itse. Eikö yhtiö ole vielä tajunnut että se pesutuvankin vesi maksaa maltaita.

Pyykkituvan vesikulut veloitetaan vuokrissa. Silloin maksaa vuokran mukana myös siitä, että voi pestä pyykkinsä pesutuvassa. Miksi siis pestä kotona ja maksaa siitä, kun saa vuokraan kuuluen käyttää pyykkitupaa? Mieluiten pesen pyykkituvan isolla pesulakoneella. Usein tuollaisella melkein 10 kg koneella riittää pyykinpesua 1 tunti viikossa. 

Jotkut pitävät oman koneen kätevyydestä.

Itse olen luopunut omasta koneesta, kun ei sitä tullut käytettyä ilmaisen pesutuvan takia. Pesutuvassa saan yhden kahden tunnin vuoron aikana pestyä neljä koneellista, kotikoneella tuossa ajassa ei valmistu edes yksi koneellinen tavallisella ohjelmalla.

Vesilaskuni ovat suuruudeltaan 12-16 euroa.

Vierailija
26/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin että ilmainen pesutupa maksetaan vuokrissa, siis että muut maksaa siitä vedestä mitä muut käyttää vaikkei itse koskaan kävisi pyykkituvassa ?

Vierailija
27/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasitko yksityiseltä. Moni vuoraisäntä on niin tyhmä, että ei osaa laskea. Vuokralaiselta saadut vesimaksut - taloyhtiön laskuttamat vesimaksut. Tämä määrää vuokralaisen tasausmaksun tai palautuksen.

Vierailija
28/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tullut mitään tasauslaskua kun olen asunut tässä 9 vuoden ajan. Vesilasku 20 euroa kk ollut koko ajan

Vierailija
29/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 e kk ennakko ja 150 takaisin, eihän tuosta paljoakaan tule per kk. Miten onnistuu ?

Vierailija
30/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina se yllättää eli kun on vanhempien luona asuessa ottanut pitkiä ja kuumia suihkuja, ihmiset luulevat että vesi ei maksa mitään. Mun kolme opiskelijaa on kokenut karvaan yllätyksen tasauslaskussa vaikka kuinka yritin varoittaa.

Meillä käynyt päinvastoin, kun meillä saunassa pesuvadeista pesu.  Omilleen muuttaessa saaneet palautusta vesilaskun ennakosta reilusti.

Vierailija
31/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan niin että ilmainen pesutupa maksetaan vuokrissa, siis että muut maksaa siitä vedestä mitä muut käyttää vaikkei itse koskaan kävisi pyykkituvassa ?

No kaikki vuokranantajan kulut on sisällä vuokrissa. Niin lainojen korot, roskakuljetukset kuin pesutupien vedetkin. Täällä vuokrankorotusten perusteena on tainnut olla esimerkiksi "yleinen kustannustason nousu" ja vuokranantajan lainojen korkojen nousu. Eihän ne pesutuvat ole asukkaille ilmaisia. Jos ei ole erillistä käyttömaksua, ne kulut on laskettu vuokrakuluihin. Olen asunut paikoissa, joissa oli vuokran lisäksi erillinen maksu sisältäen pesutuvat, saunat ja vastaavat. 

Vierailija
32/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri aikanaan havahtui vedenkulutukseensa, kun sai ensimmäisen kulutusperusteisen vesilaskunsa. Helposti löysi tapoja vähentää vedenjuoksutusta ilman, että elämänlaatu siitä kärsi. Eli ihan voi olla paikkansapitävä.

Vierailija
33/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän osakkaat tuon verran ymmärrä. Jos haluaa pestä omalla koneellaan, se on jokaisen oma valinta. 

Vierailija
34/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitten. kulutusen mukaan. käinpesu kalliimpaa kuin tiskikone. mulla tasaus noin 200e vuoden lopussa. enkä valuta vettä saippuoidessani,mutta tukka vie eniten vettä ja haluan pestä laadukkaasti pyykkini,väljästi ja esim vain yksi pussilakana.kerrallaan

lattioita pesen paljon ja parvekkeen lattia vie vettä. ns paremmat astiat käsin,koska kone kuluttaa, siinä vain terästä

Vierailija
35/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa maksaa paljosta muustakin kuin omasta asumisestaan. Maksaa hissin rakentamisesta ja sen kulut, porraskuilun kulut, varastojen kulut, pyykkitupien yms. kulut, lista on loputon. Ja esim. pyykkituvista maksat vuokrassa/vastikkeessa, vaikka et käytäisi kertaakaan. Minua ainakin inhottaisi mennä pyykille jonnekkin saakelin pyykkitupaan. 

Vierailija
36/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin Sinulta jäi useita tärkeitä tietoja taas ilmoittamatta. Montako kuutiota vettä kulutat kuukaudessa, mitä kuutio maksaa ja oletko setä vai täti. Silläkin on tässä tapauksessa merkitystä. Tiskaat ja pyykkäät ilmeisesti käsin ja sekin kuluttaa huomattavasti enemmän vettä kuin koneellinen pesu.

Mikähän siinä mahtaa olla, että niin veden kulutuksesta kuin asunnon lämmöstä valittavat kirjoittajat eivät ymmärrä laittaa tärkeintä tietoa meille kommentoijille, nimittäin mittarilukemaa!

Vierailija
37/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pitävät oman koneen kätevyydestä.

Itse olen luopunut omasta koneesta, kun ei sitä tullut käytettyä ilmaisen pesutuvan takia. Pesutuvassa saan yhden kahden tunnin vuoron aikana pest

Pitääkö siellä olla tuo aika, vaiko voiko koneet jättää pyörimään? Minua inhottaa ajatus yhteisistä koneista,hyi. Onneksi olen varakas ja on varaa maksaa omakotitalosta, omasta koneesta ja vedestä. 

Vierailija
38/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ennakko 22 euroa kuussa, takaisin vuodessa 155 euroa.

Asun yksin, tiskaan käsin. Suihkun sammutan aina kun laitan shampoota, enkä vietä suihkussa kuin 5 minuuttia. Pyykkiä koneellinen viikossa. 

Vesilaskuksesi tulee 9e kuussa. Taidat käydä suihkussa aika hemmetin harvoin etkä koskaan käytä bideetäkään.

Vierailija
39/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä kakaroita sinulla. En ole koskaan puhunut vesikaskuista omieni kanssa, kyllä he ovat osanneet ihan itse ajatella, että kaikki maksaa. 

Vierailija
40/48 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli takuulla m2 mittarit rikki, ihan hullu kulutus muka eikä ollut ehditty edes tiskikonetta tai pyykkikonetta käyttää kun olin sairaalassa. Muutin välittömästi pois, talvella jäädyin myös koska lattialämmityksen termostaatti oli rikki. Ilmanvaihtokone lämmitti ilmaa, seinälaitteesta ei tapahtunut mitään vaikka koitit säätää lämmitystä. Lattialämmityksen piti kuulua vuokraan, mutta maksoin 300kwh sähkönkulutuksen (yleensä menee 100kwh) omasta pussista. Siihen vielä päälle se ennakkovesi ja tuo järjetön vesilasku. Kallein asunto missä ikinä olen asunut. 3kk jälkeen muutin pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi