Veden tasauslasku vuokra kämppä.
7 kk tasauslasku 70, eli 10 e per kk lisää. Perusmaksu on 23 e joka kk. Yhteensä siis 33 e kk. Asun yksin, ei pesukonetta, ei astianpesukonetta. Minusta aika kalliilta vaikuttaa.
Kommentit (48)
Ei tuo maksu vielä kerro mitään, kun et kerro paljonko kulutat vettä.
Meillä asuntokohtaiset mittarit ja moni yksin elävä naapuri oli yllättynyt laskunsa suuruudesta. En tajua, miten lasku voi tulla yllätyksenä kun jokaisella on mahdollisuus seurata kulutusta itse.
Pitäisikö lukea vesimittari ja katsoa kulutusta? Vesi m3 maksaa noin 10€ joten esim 100l/d tekee noin 3m3/kk ja se tekee noin 30€/kk
No minä olen saanut vuodessa yleensä 300e laskun kiinteän päälle. En kyllä mitenkään säästele, vaan otan 20min suihkuja jos siltä tuntuu. Maksat vaan ja eteenpäin
Käsin tiskaaminen kuluttaa enemmän vettä kuin tiskikoneen käyttö.
Jos on tunnin suihku ja hana juoksee kun shamppootakin laittaa nin taatusti maksaa
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö lukea vesimittari ja katsoa kulutusta? Vesi m3 maksaa noin 10€ joten esim 100l/d tekee noin 3m3/kk ja se tekee noin 30€/kk
Kallista vettä! Meillä kuuma vesi on kympin luokkaa kuutiolta ja kylmä vesi reilu 4€.
Käsintiskaus kuluttaa vettä varsinkin jos tiskaat joka aterian jälkeen jokaisen kipon ja lusikan erikseen. Sammutatko suihkun saippuoinnin ajaksi ja kuinka kovalla paineella ja lämpötilalla suihkuvettä posotat menemään?
Ihan normaalisuuruinen vesilasku.
HÖPÖ HÖPÖ,meillä ennakot 36 e /kk, takaisin tuli 130e,suihku tiskaus pyykkikone peruskoulutus ehkä suihkussa ei ihan joka päivä siis kokovartalosuihkua jättää vaikka tukan pesun väliin.kysyisin vesilaitokselta ja onko vuokranantaja näyttänyt todellista kulutuslukemaa vaan heittänyt hatusta.Soita is.tstoon jos epäilyttää.
Aika tavanomainen maksu. Osakeyhtiöt veloittavat per asukas 20 - 30 e / kk.
Astianpesukone ja pesukone säästävät vettä.
Sitten kyse on tavanomaisista. Juokseeko vesi, kun peset hampaita tai laitat shampoota päähäsi? Otatko 5 min vai 30 min suihkun? Suihku vai kylpyamme? Käytätkö lämmintä vai kuumaa vettä?
Kuuma vesi maksaa enemmän kuin viileämpi, jne.
Kaveri totesi mulle että pesee pyykit talon pesutuvassa, joka on ilmainen. Eikö se ole vähän ristiriitaista että yhtiö maksaa pesutuvan veden, mutta huoneistossa jossa pesukone niin maksaa itse. Eikö yhtiö ole vielä tajunnut että se pesutuvankin vesi maksaa maltaita.
Mielenkiinnosta, paljonko teillä muilla yksin asuvilla kuluu vettä kuukaudessa? Oletteko tietoisesti muuttaneet tottumuksianne rahaa säästääksenne?
Itselläni menee korkeintaan kuutio kuumaa vettä ja kaksi kuutiota kylmää - yleensä jää tuon alle ja laskut ovat siis pienempiä, kuin mitä ne olivat kiinteällä vesimaksulla.
Mulla ennakko 24 euroa ja takaisin tuli 160 euroa.
Asun yksin, tiskaan käsin. Suihkua en valuta vaan sammutan aina kun laitan shampoota jne. Pyykkiä pesen koneellisen viikossa.
Ihan normikulutus ilman pyykinpesuainetta, jos ei älyttömästi pihistele ja käyttää lähes kaiken veden kotona, on noin 35- 40 euroa /kk ja tää on se yleinen, mitä ihmiset sanoo sen kulutuksen olevan. Nettikeskusteluissa monilla on tasauslasku noin 150 euroa, joten sekin täsmää siihen, että normaali kuukausikulutus on yli 30 e/ kk. Ei ole kallis tuo, koska vedenhinta on nykyään sellainen, että saa aika paljon pihistellä veden kanssa, jos haluaa laskun alle 30 e /kk.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normikulutus ilman pyykinpesuainetta, jos ei älyttömästi pihistele ja käyttää lähes kaiken veden kotona, on noin 35- 40 euroa /kk ja tää on se yleinen, mitä ihmiset sanoo sen kulutuksen olevan. Nettikeskusteluissa monilla on tasauslasku noin 150 euroa, joten sekin täsmää siihen, että normaali kuukausikulutus on yli 30 e/ kk. Ei ole kallis tuo, koska vedenhinta on nykyään sellainen, että saa aika paljon pihistellä veden kanssa, jos haluaa laskun alle 30 e /kk.
Siis ilman pyykinpesukonetta tai myös koneiden kanssa.
Minä alan käyttää kertakäyttöastioita. Ok, ei halvempaa mut eipähän tarvi tiskata.
Vierailija kirjoitti:
HÖPÖ HÖPÖ,meillä ennakot 36 e /kk, takaisin tuli 130e,suihku tiskaus pyykkikone peruskoulutus ehkä suihkussa ei ihan joka päivä siis kokovartalosuihkua jättää vaikka tukan pesun väliin.kysyisin vesilaitokselta ja onko vuokranantaja näyttänyt todellista kulutuslukemaa vaan heittänyt hatusta.Soita is.tstoon jos epäilyttää.
Riippuu paljonko käyttää vettä kotona / muualla. Kun käyttää kaiken veden kotona, on ihan normaalia, että se kuukausilasku on yli 30 euroa, ehkä jopa 40 euroa. Eri asia, jos käyttää vettä muuallakin esim. työpaikalla ja harrastuksissa kodin ulkopuolella. Tietysti jos käy ostarilla vessassa, liikuntakeskuksella suihkussa ja hakemassa vedet pulloon kirjaston vesihanasta, tulee halvemmaksi.
Mulla ennakko 22 euroa kuussa, takaisin vuodessa 155 euroa.
Asun yksin, tiskaan käsin. Suihkun sammutan aina kun laitan shampoota, enkä vietä suihkussa kuin 5 minuuttia. Pyykkiä koneellinen viikossa.
Vuoto pytyssä tai hanassa?