Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystäväni roikkuu äidissään

Vierailija
12.08.2024 |

Ollaan 19- ja 20 vuotiaita, seurusteltu kolme vuotta. Poikaystäväni juttelee äidilleen joka ikinen päivä vähintään viesteillä. Kyselee jatkuvasti apua ihan pieniinkin juttuihin (esim. kela hakemukset, sun muut) Musta tuntuu, että hän on aivan liian kiinni äidissään. Hän ei ole itsenäistynyt ollenkaan, kun roikkuu siinä kiinni kokoajan. Jos me käydään py kanssa kahdestaan reissussa, niin sieltäkin hän jatkuvasti viestittelee äitilleen. Siis ihan kaikkea turhanpäiväistäkin. Ja aina kun otan asian puheeksi, niin py suuttuu. Mun mielestä ois ihan kiva, jos hän joskus itsenäistyisi ja päästäisi äidistään edes vähän irti.

Tää kyseinen äiti myös jatkuvasti puuttuu meidän parisuhde asioihin. Aina kun meillä on pientäkään riitaa, niin hän on puutumassa siihen, ja tulossa väliin. Tai vaikka ei oiskaan riitaa, niin hän silti pyrkii jatkuvasti kommentoimaan meidän suhdetta ja yrittää keksiä sääntöjä, miten meidän suhteen pitäisi mennä.

Haluaisin elää itsenäistä elämää py:n kanssa. En halua anoppia meidän väliin puutumaan jokaiseen asiaan mitä me, tai py tehdään.

Mitä mun pitäis tehdä? Onko normaalia, että anoppi roikkuu pojassaan, eikä päästä hänestä millään irti. Ja heillä ei edes ole olleet mitkään lämpimät välit, päinvastoin heillä on riitoja jatkuvasti. Mutta siltikin he juttelee päivittäin ja hän puutuu meidän suhteeseen ihan kokoajan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se mammanpoika. Kokemuksesta voin kertoa, että ei se tilanne tule koskaan muuttumaan. Minä jätin "miehen" kun ikää oli hänellä jo 34 vuotta ja aina teki kaiken äidin mielen mukaan. Äidin luokse piti päästä joka viikonloppu, vaikka mikä olisi ollut. 

20-vuotiaalla ja 34-vuotiaalla on melkoisesti eroa.

Vierailija
22/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota tapahtuu, mutta ei ole normaalia. Eikä yleisesti hyväksyttyä. Miehet haluaisivat haaremin, missä äiti ruokkii ja joku muu toimii pilluna.

Ihan äidistä johtuvaa tuo on, ei haluta päästää poikaa itsenäistymään.

Tämä on totta. Äiti käyttää valtaansa tekemällä itsestään korvaamattoman, koska ei kestä ajatusta yksin jäämisestä - eikä siitä että aikuisen pojan elämän tärkeimmän naisen aseman veisikin tyttöystävä/vaimo. Jos poika on äitinsä ainoa lapsi, ennuste on huono.

Minulla oli kertapanona ikäiseni nelikymppinen mies joka jäi luokseni yöksi mutta soitti aamulla heti ensi töikseen äidilleen, jotta äiti ei huolestuisi.

Näitä riittää. Eräs tapaus kirjoitti kumppanuusvanhemmuusryhmässä, että etsii kumppanuusvanhempaa lapsen tekemiseen, koska äiti haluaa lapsenlapsen :D että löytyiskö naista synnyttämään äidille vauvan, minä voin siittää. Voi helvetti sentään

Tämä on niitä juttuja, missä kannattaa kuunnella kokeneempia ja hypätä laivasta heti eikä huomenna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18 jatkaa... Kun jätin siis tämän mieslapsen, niin siinäkin vaiheessa äitinsä puuttui asiaan. Ilmestyi työpaikalleni kerjäämään että otan hänen poikansa takaisin. Se olinkyllä noloude huippu. 

Ei helvetti :D tiedän myös useamman tapauksen, missä äidit ovat puolustellee tyyliin poikiensa suorittamaa perheväkivaltaa. Ovat menneet poraamaan äidilleen ja äiti on puolustellut hakkaavaa poikaansa

Vierailija
24/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 13-vuotias kahden herneen pyörittelijä ja onhan se ihan älytöntä maksaa hänestä aikuisen hinta, mutta sillä mennään. Toisaalta perheen liikunnallinen 10v ruokailee lasten hinnalla mutta aikuisen ruokahalulla.

Muistan miten omassa lapsuudessa hävetti kun isä pyöristeli minun ja sisarusten ikiä alaspäin milloin huvipuistossa ja milloin ravintolassa. En halua omien lasten joutuvan samaan. Onneksi nykyään monessa ravintolassa lasten listalta saa tilata kuka vain, niin minä (lihavuusleikattu) ja teini otetaan sieltä, ja perheen juniori aikuisten listalta. 

Vierailija
25/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 13-vuotias kahden herneen pyörittelijä ja onhan se ihan älytöntä maksaa hänestä aikuisen hinta, mutta sillä mennään. Toisaalta perheen liikunnallinen 10v ruokailee lasten hinnalla mutta aikuisen ruokahalulla.

Muistan miten omassa lapsuudessa hävetti kun isä pyöristeli minun ja sisarusten ikiä alaspäin milloin huvipuistossa ja milloin ravintolassa. En halua omien lasten joutuvan samaan. Onneksi nykyään monessa ravintolassa lasten listalta saa tilata kuka vain, niin minä (lihavuusleikattu) ja teini otetaan sieltä, ja perheen juniori aikuisten listalta. 

Joku vois ajatella että tää tuli multa nyt vähän väärään ketjuun 🤣🤣🤣 Sori, jatkakaa! 

Vierailija
26/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä äidissään roikkujia on kaikenikäisissä, keiden äiti vaan elossa on. 

Usein roikkuminen on molemminpuolista. 

Vierailija
27/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi tietoa Kela hakemuksiin ym. jos tyttöystäväväkin on unnukka?

Vierailija
28/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt välittömästi , ellet ole läheisriippuvainen , osta suuret fiskarssin sakset ja leikkaa ne esiliinan nauhat poikki. Pikaisesti.

Vierailija
29/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette vielä kovin nuoria. Milloin poikaystäväsi on muuttanut pois kotoaan? Äiti ei ole ehkä vielä tottunut tilanteeseen?

Hyvähän se on, jos heillä on hyvät välit. Parisuhteeseen puuttumista en silti ymmärrä. Ehkä olisi parempi, että pitäisitte riitanne omana tieto Anne.

ulosteinen giggeli  peffasta nenään'

tai suuhuhn

chajaja

Vierailija
30/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kyseessä on hyvin nuori poikaystävä, ei siis miesystävä joka ei kerro äidille kaikkea. Lopettakaa turha riitely. Ehkä keskustelu toimisi paremmin ja todetaan että halutaan eri asioita, ollaan eri mieltä. Ehkä hän on viestittelijä ja normaalin epävarma, haluaa henkistä tukea muilta vielä? Joskus kestää vuosia että tulee varmuus itselle. Jotkut voivat olla vanhanakin äidille viestiviä. Reissussa varmaan on järkevää viestiä äidille, voisihan alue olla vaarallinen missä matkustatte, nykyään on erilaista kuin 2000-luvun alussa. Jos et kestä, pitäisikö erota, tuskin he lopettavat viestittelyä ja soittelua keskenään. Hyvä aihe tietenkin puhua, että viestiikö liikaa jo, mutta siihen ei ole tullut muutosta lainkaan. Olet fiksu ja varmaan sinustakin olisi apua joskus.

Vierailija
31/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa! Ei vielä luota suhun, mutta odotas vaan, niin pian susta tulee sille uusi äiti. Kannattaa ruveta hyvissä ajoin treenaamaan lihapullakastikkeen tekoa.

Vierailija
32/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULOSTE GIKKELI BASKA

Vierailija
33/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa keskustelemaan ongelmista. Ihan rauhassa. Kuuntelette ja yritätte ymmärtää toisianne.

Niinpä. Tuossa iässä vasta opetellaan niitä parisuhdetaitoja.

Vierailija
34/34 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa olemaan tiimi. Ette toisianne vastaan, vaan yhdessä pyritte selvittämään ongelmat.

Noin nuorena olin itse vielä ihan raakile ja hyvin mustavalkoinen ajattelussani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi