Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme lapsia vaivaa, kun heiluvat puukkojen kanssa päivittäin

Vierailija
12.08.2024 |

Alle 15 vuotiaita sekä uhrit, että tekijät. Eilen Jyväskylässä ja tänään Tuusulassa.

Missä on menty vikaan pahemman kerran?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki arvot mitätöity yhteiskunnassa. 

Koti, uskonto ja isänmaa.

Vierailija
22/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien elämä ei ole enää turvallista, eli se turvallinen syli pitäisi olla aina kotona. Lapset näkevät ympärillä jatkuvaa väkivaltaa, ja televisiosta/ internetistä näkee väkivaltaa jota pidetään viihteenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ihmetellä.  Aikuiset melskaavat ihan sekaisin, lapset siinä aloissa eivät saa tukea mistään. Lapsi raukat.

Vierailija
24/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei ole asetettu minkäänlaisia rajoja. Curlingvanhemmuus.

Vierailija
25/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaa kasvatus, some, pleikkarit ja nettipelit, ennaltaehkäisevän mielenterveystyön alasajo.

Siinä muutama juurisyy.

Vapaa kasvatus oli 70-luvun juttu. Vapaa kasvatus ei tarkoittanut kaiken sallimista.

Minä olen vuonna -63 syntynyt nainen ja olen ollut siitä onnekas, että olen saanut vapaan kasvatuksen ja olen siitä erittäin onnellinen. Minulle vapaa kasvatus oli/on, että ei tukisteta, piiskata tai muuten henkisesti tai fyysisesti rangaista. Meillä lapsuudessani ja nuoruudessani puhuttiin asioista vanhempien kanssa kun jotain väärää tuli tehtyä. Nurkassa jouduin pari kertaa seisomaan, mutta silloinkin vanhemmat kysyivät minulta, että tiedätkö mitä teit väärin ja asiasta puhuttiin. Minulle opetettiin luonnon tärkeys ja sen arvostus, suojelu sekä myös se, että roskat laitetaan aina roskikseen. Myös se oli itsestäänselvyys, että vanhempia ihmisiä arvostettiin heidän tietämyksestään ja elämänkokemuksiaan. Muuten sain vapaat kädet tehdä ja touhuta ja olla kaikin tavoin oma luova itseni. Sain tehdä poikamaisia asioita tai tyttömäisiä asioita sukupuolestani riippumatta. Mikä siis on vikana vapaan/luovan itseilmaisun kasvatuksella? Rajat tietysti täytyy säilyttää ei soveliaan ja soveliaan käytöken välillä. Sehän on täysin selvä vapaan kasvatuksen asiassakin. Vanhemman on tehtävä on siis antaa lapsen olla luova, itseajatteleva ja oma-aloitteien tiettyjen rajojen puitteissa, mutta ei määräillä perheen toimintaa.

Vierailija
26/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan tyypillinen feminismi on osa laajempaa arvoliberaalia maailmankatsomusta, johon punavihreä koulutettu keskiluokka kokee kuuluvansa. Liberaalius "vapautena" on tässä mielessä kuitenkin näennäistä, koska vaatimukset vaikkapa naiskiintiöistä ja sukupuolineutraaliudesta eivät lisää ihmisten vapautta. Ne päinvastoin sääntelevät, kontrolloivat ja pyrkivät normittamaan kaikkia ihmisiä tietyn maailmankuvan mukaisiksi. Tämän maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan. Pyrkiessään purkamaan kaikki sosiaalista yhtenäisyyttä luovat rakenteet, jotka ylläpitävät yhteiskuntarauhaa ja perinteistä ydinperhekäsitystä, arvoliberalistit ja feministit tulevat luoneeksi maailman, jossa kukaan ei voi aidosti hyvin.

Vierailija
27/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niitä nyt vaivais. Netti varmaan antanut kaikenlaisia inspiraatioita. Pelit ja muut somettelut.

Järjestävät ilman mitään erityistä syytä tappeluita, joissa uhria potkitaan päähän ja vartaloon, hypitään päälle ja niin edespäin.

Tästähän oli juuri lehdessä poliisin kommentti, mitä kaikkea nämä tenavat nykyään tekevät.

Kostavat myös aikuisille jotain täysin käsittämättömiä asioita. Häväistys on tietysti yksi, jonka kokiessaan tietyt ryhmät, ovat vielä sukupolvien jälkeenkin kostamassa. Ja häväistys on se, että itse tulevat ja kajoavat toisen omaisuuteen, tästä on kirjoitettu juttu someen, mutta mitään erityistä tuntomerkkiä ei mainittu, ei mitään mikä viittaisi johonkin selkeästi erottuvaan, mutta kun siihen paikalle tuli sivullisia joille asiasta mainittiin ja nämä tenavat olivat jääneet paikalle, niin siitä sitten sivulliset ovat jotain solkanneet ja nyt kostetaan sitten vielä uuden sukupolven taholta.

Nämä ovatkin oikein älypäitä. Ai jukra, joko mä taas loukkaan näitä lapsia.

Ei se mitään, minua nuo sitten ovat nyt levittämisään julkaisuissa naamakuvan kera haukkuneet h-uoraksi. Että koko Suomi tietää minun h-uoraamiseni. Ja kun olen toisella paikkakunnalla matkakeskuksessa odottamassa kulkuvälinettä, niin mulle tulee joku r-omanikakara jenginsä kanssa selvittelemään sukupuolikontaktin toiveitaan!

SEMMOSTA SAIRASTA!

Vierailija
28/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄMÄ KAKARAT OVAT AIVAN JÄRKYTTÄVIÄ KÄYTÖKSELTÄÄN. JA TODENNÄKÖISESTI TAUSTALLA ON YHTÄ JÄRKYTTÄVIIN TEKOIHIN KYKENEVÄT VANHEMMAT! SELLAISET JOTKA VETÄVÄT NUPIN TURVOKSIIN MILLOIN MILLÄKIN PÄIHTEELLÄ:

Vierailija
29/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää, lapsi jo kyselee uskaltaako kouluun mennä.

Kerro, että kannattaa pysyä erossa huumeista.

Juu vaikka 7/10 väkivaltarikoksesta tehdään humalassa ja henkirikoksissa alkoholi on vielä useammin mukana.

Vierailija
30/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien elämä ei ole enää turvallista, eli se turvallinen syli pitäisi olla aina kotona. Lapset näkevät ympärillä jatkuvaa väkivaltaa, ja televisiosta/ internetistä näkee väkivaltaa jota pidetään viihteenä.

Olen lopenkyllästynyt tähän, että televisio on syyllinen. Kukkahattutädit hoki jo tätä kun minä olin nuori 90-luvulla. Okei, 90-luvun puolustukseksi voin sanoa sen että eri järjestöt, jne jalkautui sinne kadulle ja me nuoret kyllästyttiin kun kaduilla oli enemmän aikuisia kuin nuoria. 

Meillä on huutava pula välittävistä aikuista. Saman vanhemmat joiden lapset pelkää mennä sinne koulun huutaa yhä kovempaa hallitus on syyllinen ongelmiisi, hallitus on syyllinen ongelmiisi.

Suomi ja suomalaiset ovat taantuneet jo pitkään, jopa aiemmin fiksut ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän vihervasemmiston kulttuurinsuojelupelleilyyn, lähtevät mukaan kaikkeen nyhtökauravillitykseen ja sähköautoiluun vaikkei heillä ole näihin edes varaa. Työssäkäynti ei kiinnosta, oman lapsen tai puolison hyvinvointi ei kiinnosta, oma agenda ja ideologia on se joka määrää elämän suunnan, sitä mietitään yöt unessa ja päivät valveilla. En tiedä johtuuko tuo nyt aivopesusta ja pitkästä väsytystaistelusta että ihminen muuttuu vai vaan mielen heikkoudesta ja muista päänvioista. 

Vierailija
31/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatuksesta on kiinni lähes joka kerta. Kun vanhemmat ei osaa lapsiaan kasvattaa, lopputulos on aina huono

Niimpä. Kotoa saavat vanhemmilta stressin siemenet jotka vievät kouluun jne.

Kun ei vanhemmat osaaa käsitellä stressiä.

Eikä heidän vanhemmat joiden vanhemmat olivat sodassa.

Ei se kurilla ja käskyttämällä lähde mihinkään, siirtyy vain.

Vierailija
32/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiaan kasvaminen vaatii rajoja ja sitä, että omilla teoilla on myös itselle tuntuvia seurauksia. Pelkästään kurilla ei voi kasvattaa, täytyy olla rakkautta myös niin että lapsi kiintyy laumaansa (perheeseen) eikä halua vahingoittaa toisia ihmisiä. 

Vierailija
33/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kansalaisaloitetta rikosoikedellisen ikärajan alentamiseksi.

Vierailija
34/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrmäessäkin toskittu naamioituneena, tuntomerkki: kiharat hiukset

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010625385.html

Vierailija
35/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että oppivat vape-ringissään huumejengien kulttuuriin. 

Vierailija
36/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmissa on havaittavissa jaksamisvajetta, kaikki vanhemmat eivät itsekään ole päässeet kiinni yhteiskuntaan, ja lisäksi huono-osaisuus periytyy joissain tapauksissa ylisukupolvisesti. 

Vierailija
37/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niille kukaan mitään opeta. Ei opeteta toisen ihmisen loukkaamattomuutta, ei opeteta mikä on sallittua ja mikä ei, sen sijaan oppivat netistä MÄ TAPAN SUT, VTTU MÄ TAPAN SUT, MÄ TAPAN SUT!

Vierailija
38/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää, lapsi jo kyselee uskaltaako kouluun mennä.

Kerro, että kannattaa pysyä erossa huumeista.

Juu vaikka 7/10 väkivaltarikoksesta tehdään humalassa ja henkirikoksissa alkoholi on vielä useammin mukana.

Joo, ei nuo tekijät mitään pipoja ryöstele köyhyyttään kiltin ja ahkeran koululaisen päästä vaan tekevät huumekauppaa ja velanperintään. 

Vierailija
39/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen.

Sitten se jota kiusataan ottaa ja huitoo puukolla tai ottaa aseen ja rupee räiskimään.

Mitättömistä asioista. 

Tuossakin viimeisessä lasten välisessä puukkojutussa kyse oli jostain riidasta...

Vierailija
40/108 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiaan kasvaminen vaatii rajoja ja sitä, että omilla teoilla on myös itselle tuntuvia seurauksia. Pelkästään kurilla ei voi kasvattaa, täytyy olla rakkautta myös niin että lapsi kiintyy laumaansa (perheeseen) eikä halua vahingoittaa toisia ihmisiä. 

Suomalainen empatia on kamalaa. Se sekoitetaan sääliin.