Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla se akateeminen mies on erilainen kuin duunari?

Vierailija
12.08.2024 |

Mikä siinä akateemisessa niin viehättää? Eikö riitä mies kuin mies?

Kommentit (370)

Vierailija
21/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on opiskellut yliopistossa, mutta tekee duunariammatissa töitä?

Entä jos tekee akateemisella alalla töitä ilman yliopistotutkintoa?

Taitaa AP:lla pää räjähtää näitä miettiessä.

Ap ei taida olla akateeminen eli ei pelkoa.

Vierailija
22/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisen naisen duunarimies. Toki en enää tee ihan duunaritason tehtäviä, mutta akateemista koulutusta ei ole. 

On kiva kuulla ettei suuhteemme voi toimia. Rankkaa kun pitää vaimolle tämä uutinen illalla kertoa. 

Vitsit vitsinä. Ymmärrän akateemisuuden vaatimuksen. Itse luen jatkuvasti ja en voisi kuvitella elämää ihmisen kanssa joka ei suhtaudu ympäristöönsä tutkien ja kiinnostuen. 

Kuinka tynnyrissä kasvanut pitää olla, että uskoo ihmisten jakautuvan näin karkeasti koulutuksen perusteella? Tyhmiä pässejä löytyy joka paikasta. Ei tyhmyydestä pelasta mikään tutkinto. Tyhmyys vain pahentaa asiaa. Pahin yhdistelmä on tyhmyys ja korkea tutkinto. Kouluttamaton tyhmä voi sentään ymmärtää olevansa tyhmä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla urheilullinen mies on erilainen kuin sohvaperuna? Eikö riitä että kykenee vaeltamaan sohvan ja jääkaapin väliä hengästymättä?

Millä tavalla musikaalinen mies on erilainen kuin sävelsokea? Eikö riitä että osaa laittaa radion päälle?

Millä tavalla maanviljelijämies on erilainen kuin kaupunkirotta? Eikö riitä että osaa ruokakaupassa punnita perunat?

Osalle riittää ja osalle ei. Kyse on siitä mitä kukin parisuhteelta ja kumppanilta toivoo.

Aikamoista linjan vetoa. Esität että akateemisuus ja duunariuus poissulkevat toisistaan ominaisuuksia jotka ei liity mitenkään sivistykseen tai koulutukseen. Yhtälailla duunarimies voi olla sivistynyt ja kiinnostunut tieteenaloista kuin akateeminen. Ei akateeminen astrofyysikko välttämättä ymmärrä valtiontieteestä yhtään mitään, mutta tekeekö akateemisuus kuitenkin astrofyysikosta jotenkin paremman kuin duunari, jos puhutaan valtiontieteestä?

Vierailija
24/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kysymykseen on turha vastata, koska vastaukset ovat kuitenkin vain luokkaa mutta kun minun mieheni Matti-Petteri on duunari ja hän on ihan samanlainen kuin kuvailemasi akateeminen mies, eikä kukaan viisastu. 

No eikö se voi siis pitää paikkaansa?

Vierailija
25/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisen miehen kanssa pystyn keskustelemaan arkisten asioiden lisäksi niistä asioista, jotka mua oikeasti kiinnostavat. Niistä akateemisista asioista.

Niinkö se on että kun on akateeminen niin tietää kaikesta kaiken? Olen käsittänyt että myös akateemiset ihmiset erikoistuvat aloilleen. 

Mutta mistäpä minä mitään tiedän. Olen vaan tyhmä duunari.

Vierailija
26/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla urheilullinen mies on erilainen kuin sohvaperuna? Eikö riitä että kykenee vaeltamaan sohvan ja jääkaapin väliä hengästymättä?

Millä tavalla musikaalinen mies on erilainen kuin sävelsokea? Eikö riitä että osaa laittaa radion päälle?

Millä tavalla maanviljelijämies on erilainen kuin kaupunkirotta? Eikö riitä että osaa ruokakaupassa punnita perunat?

Osalle riittää ja osalle ei. Kyse on siitä mitä kukin parisuhteelta ja kumppanilta toivoo.

Aikamoista linjan vetoa. Esität että akateemisuus ja duunariuus poissulkevat toisistaan ominaisuuksia jotka ei liity mitenkään sivistykseen tai koulutukseen. Yhtälailla duunarimies voi olla sivistynyt ja kiinnostunut tieteenaloista kuin akateeminen. Ei akateeminen astrofyysikko välttämättä ymmärrä valtiontieteestä yhtään mitään, mutta tekeekö akateemisuus kuitenkin astrofy

Enhän minä maininnut yhtäkään näistä kertomistasi ominaisuuksista. Sanoin vain että akateemisuus harjaannuttaa johonkin sellaiseen, joka harjaantumattomilta puuttuu. Ihan samoin kuin kaikki muutkin asiat joissa ihminen voi harjaantua.

Vierailija
27/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mihin sosiaaliluokkaan kuuluu, kunhan on raitis, terve, huumorintajuinen, kohtelee sinua hyvin, osaa jotain remppaa tehdä, huolehtii itsestään ja talous kunnossa.

Vierailija
28/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä akateeminen hallitsee kaikki tieteenalat. 

Duunari osaa kaikki käytännön työt. 

-AP

Vierailija
29/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän kysymykseen on turha vastata, koska vastaukset ovat kuitenkin vain luokkaa mutta kun minun mieheni Matti-Petteri on duunari ja hän on ihan samanlainen kuin kuvailemasi akateeminen mies, eikä kukaan viisastu. 

No eikö se voi siis pitää paikkaansa?

Mikä?

Vierailija
30/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älykkäitä ihmisiä päätyy perusduunarialoille elämän heittelemänä. Se ei tarkoita sitä, että lopettaa itsensä sivistämisen, tai että ei ole enää kiinnostunut asioista, kun on duunariammatissa. 

Yhteiskunnassa tarvitaan duunareita ja jos ob perhe elätettävänä, niin parempi olla duunari kuin työtön filosofi.

Vierailija
31/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista linjan vetoa. Esität että akateemisuus ja duunariuus poissulkevat toisistaan ominaisuuksia jotka ei liity mitenkään sivistykseen tai koulutukseen. Yhtälailla duunarimies voi olla sivistynyt ja kiinnostunut tieteenaloista kuin akateeminen. Ei akateeminen astrofyysikko välttämättä ymmärrä valtiontieteestä yhtään mit

Harjaannuttaa mihin? Vastaanottamaan informaatiota? Sisäistämään informaatiota? 

Voin kertoa sulle ja oon pahoillani jos tulee yllärinä, mutta suomessa duunaritkin osaa lukea.

Vierailija
32/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran osaa päätänsä käyttää enemmän kuin typerä duunari. Ei ole heti myöskään pllua vinkumassa.

Ite oon tuplamaisteri ja oon kyllä heti ekana pilua kerkkäämässä

Vierailija
33/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen mies ei useimmiten vittuile akateemiselle puolisolle puolisonsa urasta. Toisaalta jossakin voi olla duunari, jota ei yhtään haittaa se, että vaimo on DI. Tuuripeliä. 

No en kyllä tunne yhtään duunaria joka väheksyisi puolisonsa työtä oli se mikä hyvänsä. Duunarille varmaan tärkeintä, että puoliso pitää työstään. 

Vierailija
34/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisen miehen kanssa pystyn keskustelemaan arkisten asioiden lisäksi niistä asioista, jotka mua oikeasti kiinnostavat. Niistä akateemisista asioista.

Niinkö se on että kun on akateeminen niin tietää kaikesta kaiken? Olen käsittänyt että myös akateemiset ihmiset erikoistuvat aloilleen. 

Sellaistakin vinhaa tapahtuu, että ne siellä yliopistolla iskevät opiskelukavereitaan ja kollegoitaan omalta tai vierekkäisiltä aloilta.

Vierailija
35/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haluan keskustella muustakin kuin: kärrättiin kuraa.  Kakkosnelosia piti kantaa milloin mihinkin. Alotetaan valu.  Muurari sitä ja timpuri tätä. 

Ja tämä on ihan tosielämästä.  Minun asiani ei kiinnostaneet ollenkaan.  Puhuttiin päälle kurasta ja kakkosnelosista.  Kiitos ei.

Haluan puhua asioista, mielipiteitä, näkökulmia.  Kevyemmässä jutstelussa en hlua kuulla alapäänjuttuja ja toisten ahuukkumista ja mollaamista. Tätä se oli vaan loppui kyllä melko lyhyeen.  Toistaiseksi olen nyt yksin ja katselen ympärilleni. Ainakin tiedän mitä EN halua.

Me puhutaan kyllä vaimon kanssa politiikasta, tieteestä, tunteista, ihmisyydestä ja monista muista aiheista vaikka ollaan molemmat "duunareita". Sori jos sun kohdalle sattunut yksinkertainen mies vailla omia ajatuksia tai kykyä asioiden pohtimiseen, mutta koulutustaso ei määrää keskustelunaiheita.

Vierailija
36/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä on kun ei riitä mies kuin mies tai nainen kuin nainen? Nappaat siitä kadulta nyt vaan jonkun, mitä välii? Ihme vaatimuksia.

Pelkäänpä, että parinmuodostus ei sujuisi noin yhtään sen huonommin, kuin nykyään.

Vierailija
37/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaistakin vinhaa tapahtuu, että ne siellä yliopistolla iskevät opiskelukavereitaan ja kollegoitaan omalta tai vierekkäisiltä aloilta.

Ja sitten tiedetään kaikesta kaikki? Aika hienoa ois olla akateeminen. Mä kun luulin sitte ihan väärin kun kuvittelin että tietääkseen jostain pintatietoa enemmän aiheeseen pitäisi tutustua enemmänkin. Näköjään riittää että astuu yliopiston ovesta sisään.

Vierailija
38/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä työelämään astuttuaan säännölliset työajat. Kyllähän se perhe-elämässä auttaa.

Vierailija
39/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mihin sosiaaliluokkaan kuuluu, kunhan on raitis, terve, huumorintajuinen, kohtelee sinua hyvin, osaa jotain remppaa tehdä, huolehtii itsestään ja talous kunnossa.

Eipä se nyt kaikille vain riitä. Minusta tuo kuulostaa rekrytointitilaisuudelta ja kasvottomalta. 

Vierailija
40/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran osaa päätänsä käyttää enemmän kuin typerä duunari. Ei ole heti myöskään pllua vinkumassa.

Ite oon tuplamaisteri ja oon kyllä heti ekana pilua kerkkäämässä

Olen myös tuplamaisteri, ja sekaannun erittäin mielelläni fiksuihin duunatimiehiin.

N

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi