Onko teidän mielestä normaalia että lapsi viettää isäviikonloput
Aina mummolassa, ei koskaan isän omassa kodissa, vaikka isällä on siellä jo uusi perhe. Isä on myös usein mummolassa mukana. Käytännössä siis isän koti ei ole hänen lapsensa koti, koska lapsi ei ole siellä koskaan.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ulkoistanut lapsensa hoidon äidilleen. Miehen ei tarvitse laittaa tikkua ristiin, kun mummo hoitaa ruokailut ja kaiken muun. Mummoa tässä käy sääliksi lapsen lisäksi.
Ja sä tiedät tämän mistä?
Ihan yhtä hyvin se mies voi tehdä siellä kaikki ruuat. Ihme oletuksia taas.
No ei tasan tarkkaan tee.
Jep, kaikkea täällä yritetään uskotella. Miehet yleisesti tekee vähän ruokaa edes kotona, saatika sitten lapsuudenkodissa.
Minun lapsuudessa kyllä isä teki ruokaa oli syntynyt 1937, samoin ruokaa teki iso veljeni paljon on syntynyt 1968. Tiedän paljon miehiä jotka tekee ruokaa, minun mies tekee vapaapäivinä ruokaa, ikää yli 50 ja niin tekee kaikki neljä poikaani
Vierailija kirjoitti:
Jos ette ole kyennyt tekemään uusperheelle erittäin tärkeitä yhteisiä sääntöjä ja lapsella on eri osoitteissa eri säännöt, niin ehkä on helpompaa viedä lapsi mummolaan. Ei kerro miehestäsi pelkästään, vaan sinusta ja miehesi uudesta myös.
Lapsella ei ole tapaamisoikeutta mummoon vaan siittäjäänsä. Lasun paikka ja maholta kurpalta varastettu lapsi pois. Jos siittäjä ei itse huolehdi ä pärästä, tapaamisoikeus pois kokonaan
Isä ei oikein osaa tai vain viitsi ja vaivaudu olemaan lapsensa kanssa, niin vie hänet sitten omalle äidilleen hoitoon. Tämä on tilanne todella monissa perheissä, etenkin eronneille. Surullista tietenkin on se, että isä on noin keskenkasvuinen eikä osaa lapseensa luoda mutkatonta ja läheistä suhdetta. Hyvä asia on we, että siellä on tukiverkot kunnossa ja rakastava, huolehtiva mummo, johon lapsi luo läheisen suhteen. Voi olla, että lapsellasi on mukavampi olla mummolassa koko yksin tai isän kanssa kuin isän uusperheessä, jossa usein valitettavasti on jännitteitä, mustasukkaisuutta yms.
En puuttuisi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko viikonloppuisän kodin olla lapsen toinen koti? Ei mun mielestä. Kun ei ole kyse viikko-viikko systeemistä. Lapsella on yksi vakaa koti ja se riittää.
Jos mummon persaus kestää, niin kivahan se on, että tapaavat siellä. Eipä tarvii kinastella muijan kanssa ja eikä lapsen tarvii olla inhottuna vieraassa paikassa.
Kaikki naiset eivät välttämättä halua välittää lapsiaan petturimiesten mahoille äideille
Kuka petti?
Tapaaminen sovitaan isän kanssa. Jos lapselle tapahtuu mummolassa jotain, isän vastuu ei poistu.
Lapsi myös vanhempana ymmärtää tämän, ettei isä halua viettää hänen kanssa aikaa. Hyvin loukkaavaa. Lapsi voi pistää välit täysin poikki!
Asiaa kannattaa miettiä, isän siis....
Vierailija kirjoitti:
Isä ei oikein osaa tai vain viitsi ja vaivaudu olemaan lapsensa kanssa, niin vie hänet sitten omalle äidilleen hoitoon. Tämä on tilanne todella monissa perheissä, etenkin eronneille. Surullista tietenkin on se, että isä on noin keskenkasvuinen eikä osaa lapseensa luoda mutkatonta ja läheistä suhdetta. Hyvä asia on we, että siellä on tukiverkot kunnossa ja rakastava, huolehtiva mummo, johon lapsi luo läheisen suhteen. Voi olla, että lapsellasi on mukavampi olla mummolassa koko yksin tai isän kanssa kuin isän uusperheessä, jossa usein valitettavasti on jännitteitä, mustasukkaisuutta yms.
En puuttuisi mitenkään.
Ei todellakaan ole hyvä, että naiset tukevat tuollaista elostelevaa siittäjää. Kaikkien naisten tulisi jättää tuollaisen miehen ä pärät hoitamatta, myös sen raukan, jonka kohtua hyväksikäytti
Vierailija kirjoitti:
ihanaa että saa olla mummolassa, toivottavasti se on sinullekin ok. Tämä kahden kodin ajatus lapselle on aika uusi eikähän tuo viikonloppuvierailu isällä tai mummolassa siitä toista kotia tee.
Uusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko viikonloppuisän kodin olla lapsen toinen koti? Ei mun mielestä. Kun ei ole kyse viikko-viikko systeemistä. Lapsella on yksi vakaa koti ja se riittää.
Jos mummon persaus kestää, niin kivahan se on, että tapaavat siellä. Eipä tarvii kinastella muijan kanssa ja eikä lapsen tarvii olla inhottuna vieraassa paikassa.
Kaikki naiset eivät välttämättä halua välittää lapsiaan petturimiesten mahoille äideille
Kuka petti?
Mies on jättänyt lapsensa äidin ja perustaa uutta perhettä. Eli mies on pettänyt perheensä ja lapsensa
Mies on ratkaissut oman tilanteensa noin. Ei ole sun puututtavissa.
Vierailija kirjoitti:
Mua suoraan sanottuna vituttaa tällaiset uudet puolisot, jotka eivöt kestä puolison vanhoja lapsia. Eikö nämä henkisesti lapsen tasolla olevat voi hankkia miestä, jolla ei ole vielä lasta. Tulee huonot vibat kyllä näistä.
Mitä varten nuo akat hakeutuvat edes sellaisiin suhteisiin jossa miehellä on ennestään lapsia??? Itse kiertäisin kaukaa sellaiset äijät.
Vierailija kirjoitti:
Mies on ulkoistanut lapsensa hoidon äidilleen. Miehen ei tarvitse laittaa tikkua ristiin, kun mummo hoitaa ruokailut ja kaiken muun. Mummoa tässä käy sääliksi lapsen lisäksi.
Jos mun tosi kivalla miniällä ja pojallani menisivät lusikat jakoon, olisin suuren suruni keskellä onnellinen siitä, jos lapsenlapseni isä-viikonloppuna tulisi luokseni - joko poikani kanssa tai ilman. Minua ei tarvitsisi kyllä kenenkään säälitellä!
Mummi
No totuus välillä sattuu. Valitettavasti äitipuolet ovat monesti aika kalseita omaan napaan tuijottajia