Onko teidän mielestä normaalia että lapsi viettää isäviikonloput
Aina mummolassa, ei koskaan isän omassa kodissa, vaikka isällä on siellä jo uusi perhe. Isä on myös usein mummolassa mukana. Käytännössä siis isän koti ei ole hänen lapsensa koti, koska lapsi ei ole siellä koskaan.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia, että lapsi saa viettää aikaa sekä isän että mummon kanssa? On.
Ei tainnut olla siitä kysymys.
Milloin lapsi sitten saisi tutustua mummoon? Äidille ei kuulu tippaakaan se, viettääkö isä aikaa lapsen kanssa mummolassa vai kotonaan, eikä isälle kuulu se, että äiti kävikö taas lapsen kanssa Mirkun luona kahvilla tai hesessä.
juupa juu mummon ja laisen suhteestahan tässä onkin kysymys :D kaikkea te itsellenne uskottelettekin
Vierailija kirjoitti:
Mua suoraan sanottuna vituttaa tällaiset uudet puolisot, jotka eivöt kestä puolison vanhoja lapsia. Eikö nämä henkisesti lapsen tasolla olevat voi hankkia miestä, jolla ei ole vielä lasta. Tulee huonot vibat kyllä näistä.
Mistä sä tiedät, mikä tässä on taustalla? Ehkä isä haluaa rauhassa antaa kaiken huomionsa lapselle, kun hän on harvemmin paikalla, ja mummo haluaa tavata lastaan ja lastenlastaan yhtä lailla. Win win.
Eron jälkeen ei ole koskaan mitään ihanteellisia ratkaisuja. Jokainen tekee ne omat valintansa, arvionsa ja päätöksensä mitkä kokee siinä tilanteessa olevan tarpeen. Ja kyllähän niitä vikoja ja puutteita löytyisi (varsikin siitä isän uudesta puolisosta) jos lapsi tapaisi sitä isäänsä kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua suoraan sanottuna vituttaa tällaiset uudet puolisot, jotka eivöt kestä puolison vanhoja lapsia. Eikö nämä henkisesti lapsen tasolla olevat voi hankkia miestä, jolla ei ole vielä lasta. Tulee huonot vibat kyllä näistä.
Mistä sä tiedät, mikä tässä on taustalla? Ehkä isä haluaa rauhassa antaa kaiken huomionsa lapselle, kun hän on harvemmin paikalla, ja mummo haluaa tavata lastaan ja lastenlastaan yhtä lailla. Win win.
Juupa juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin lapsi sitten saisi tutustua mummoon? Äidille ei kuulu tippaakaan se, viettääkö isä aikaa lapsen kanssa mummolassa vai kotonaan, eikä isälle kuulu se, että äiti kävikö taas lapsen kanssa Mirkun luona kahvilla tai hesessä.
juupa juu mummon ja laisen suhteestahan tässä onkin kysymys :D kaikkea te itsellenne uskottelettekin
Hih hih, usko sinäkin ihan rauhassa tuohon omaan pään pyhään totuuteen jota levität kuin jotain evankeliumia. Sinun katkeruuden kirkerä höttö ei kiinnosta ketään. Pidä turpasi kiinni ja tyydy osaasi.
- erään isän uusi puoliso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ulkoistanut lapsensa hoidon äidilleen. Miehen ei tarvitse laittaa tikkua ristiin, kun mummo hoitaa ruokailut ja kaiken muun. Mummoa tässä käy sääliksi lapsen lisäksi.
Mikä sinä olet mummoa säälimään, itse mummona tykkäisin että poika ja lapsenlapsi ovat viikonloppuja
Aloituksessa luki, että poika on siellä joskus lapsensa kanssa. Mies ei siis välttämättä näe lastaan joka kuukausi kuin siten, että vie lapsen mummolaan ja hakee pois. Isää ei siis kiinnosta ja mummo hyväksyy sen.
Alotus on yhtä totta kuin Salatut elämät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ulkoistanut lapsensa hoidon äidilleen. Miehen ei tarvitse laittaa tikkua ristiin, kun mummo hoitaa ruokailut ja kaiken muun. Mummoa tässä käy sääliksi lapsen lisäksi.
Mikä sinä olet mummoa säälimään, itse mummona tykkäisin että poika ja lapsenlapsi ovat viikonloppuja
Aloituksessa luki, että poika on siellä joskus lapsensa kanssa. Mies ei siis välttämättä näe lastaan joka kuukausi kuin siten, että vie lapsen mummolaan ja hakee pois. Isää ei siis kiinnosta ja mummo hyväksyy sen.
Tässä on tarina esitettynä yhden osapuolen lasien läpi katsottuna. Jos lapsi tapaa isäänsä joka toinen viikonloppu sama se on vaikka tavattaisiin torilla. Yhtä ohueksi vanhemmuus jää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi ei siis mene isän kotiin? Eikö koskaan? Ei tunnu kovin onnelliselta. Eikö uusi puoliso huoli lasta sinne?
Mä olin aina pienenä noin joka toinen viikonloppu, isän vanhemmilla. Isä kävi siellä mua katsomassa. Joskus käytiin retkillä yms. Olin kyllä ihan onnellinen ja hyvät muistot jäi isovanhemmista. Isän vaimosta ei niinkään, ja ymmärsin aikuisena mistä tuossa oli kyse. Ei koskaan halunnut edes tutustua muhun. Ehdottomasti oli siis oikea ratkaisu. Mieluummin isovanhemmilla kuin siellä missä mua ei haluttu. Olin myöhemmin heilläkin sitten ja tunnelma oli jäätävä. Onneksi niitä vierailuja ei ollut paljoa.
No se mummo on todennäköisesti lapselle tärkeämpi ja läheisempi kuin se äitipuoli. Eiköhän mene kaikkien kannalta parhaiten näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika?
Luuletko että yhteishuoltajuus tekee siittäjistä hyviä äidinkorvikkeita? Miehet ovat roskaa ja heidän "vanhempina" kohteleminen suurin kulttuurinen virhe
Vierailija kirjoitti:
No se mummo on todennäköisesti lapselle tärkeämpi ja läheisempi kuin se äitipuoli. Eiköhän mene kaikkien kannalta parhaiten näin.
Eikä lapsen tarvitse taistella siitä elintilaista muiden lasten eikä äitipuolen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi ei siis mene isän kotiin? Eikö koskaan? Ei tunnu kovin onnelliselta. Eikö uusi puoliso huoli lasta sinne?
Mä olin aina pienenä noin joka toinen viikonloppu, isän vanhemmilla. Isä kävi siellä mua katsomassa. Joskus käytiin retkillä yms. Olin kyllä ihan onnellinen ja hyvät muistot jäi isovanhemmista. Isän vaimosta ei niinkään, ja ymmärsin aikuisena mistä tuossa oli kyse. Ei koskaan halunnut edes tutustua muhun. Ehdottomasti oli siis oikea ratkaisu. Mieluummin isovanhemmilla kuin siellä missä mua ei haluttu. Olin myöhemmin heilläkin sitten ja tunnelma oli jäätävä. Onneksi niitä vierailuja ei ollut paljoa.
Mun lapsuuden uusperheessä oli äidin kaksi lasta edellisestä liitosta ja sitten minä ja isäpuolen kolme edellisestä liitosta ja isän ja äidin kaksi yhteistä lasta. Mummi asui kouluni vieressä ja pikku hiljaa alkoi kamani sinne siirtymään, kun aloitin koulun ja perässä tuli myös isosiskopuoleni.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että yhteishuoltajuus tekee siittäjistä hyviä äidinkorvikkeita? Miehet ovat roskaa ja heidän "vanhempina" kohteleminen suurin kulttuurinen virhe
Mies! Älä edes luule, että kelpaat tuollaisena. Sinä olet vain vajavainen nainen. Jos opettelisit käyttäytymään kuin nainen, voisit viimein nousta tuosta selkärangattomasta surkeudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juupa juu mummon ja laisen suhteestahan tässä onkin kysymys :D kaikkea te itsellenne uskottelettekinHih hih, usko sinäkin ihan rauhassa tuohon omaan pään pyhään totuuteen jota levität kuin jotain evankeliumia. Sinun katkeruuden kirkerä höttö ei kiinnosta ketään. Pidä turpasi kiinni ja tyydy osaasi.&nb
Onneksi et itse kuulosta yhtään katkeralta : D
Vierailija kirjoitti:
Ja sä tiedät tämän mistä?
Ihan yhtä hyvin se mies voi tehdä siellä kaikki ruuat. Ihme oletuksia taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juupa juu mummon ja laisen suhteestahan tässä onkin kysymys :D kaikkea te itsellenne uskottelettekinHih hih, usko sinäkin ihan rauhassa tuohon omaan pään pyhään totuuteen jota levität kuin jotain evankeliumia. Sinun katkeruuden kirkerä höttö ei kiinnost
Onneksi et itse kuulosta yhtään katkeralta : D
Hih hih, minun pitäisi nyt kiltisti kuunnella kaikki sinun herjasi? Usko tai älä et pysy sanomaan mitään sellaista jota en ole jo kuullut puolisoni entiseltä rakkaalta kumppanilta.