Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se sitten tapahtui: alkoon menevät kaverit jätti kutsumatta yhteisiin rientoihin, koska "et kuitenkaan aio juoda".

Vierailija
12.08.2024 |

Ihmeen kauan ovat jaksaneet pitää mukana katsomassa juomistaan, mutta nyt näköjään tuli stoppi.  Sinällään ihan okei kun eihän juopottelun seuraaminen selvinpäin ole kovinkaan siistiä, mutta toisaalta sosiaaliset kuviot vähenee tämän myötä.

Mitähän tästä pitäisi ajatella.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Unohtui lisätä että en myöskään vietä aikaani humalassa olevien kanssa silloin kun itse olen selvinpäin, enkä ymmärrä ihmisiä jotka haluavat väkisin selvin päin mukaan humalaisten illan viettoon"

Minusta taas on kiva olla ystävien kanssa tekemisissä, vaikka itse olen selvinpäin ja he juovat. Meni aika monta vuotta, että ystävätkin tajusivat tämän, vaikka sanoin usein ettei minua haittaa yhtään että muut juovat.

Vierailija
82/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lopetin juomisen, olin varautunut siihen,  että sosiaaliset kontaktit vähenevät.  Ja niinhän siinä kävi. Mutta ei haittaa, koska enpä jaksa katsella humalaisia ihmisiä. Voin käydä vaikka tupareissa paikalla, mutta lähden sitten, kun porukka alkaa humaltumaan. Toivottelen kivat illat ja menen kotiin katselemaan sarjoja. 

Ylimielisyys on rasittavaa. Sellainen huokailu tai piilokettuilu juovia kohtaan. Jokainen tekee elämällään mitä haluaa. Itse polttelen välillä kannabista ja oletan, että homma juovien kanssa toimii myös minun suuntaan, eli ei piilokettuilua ja silmien pyörittelyä tai moralisointia.

En moralisoi, mutta minun tontillani ei laittomia huumeita käytetä, enkä vietä aikaani huumeidenkäyttäjien parissa. 

Kannabis on huumeen käyttöä ei huumeiden käyttöä. Miksi se kannabis on laitonta? No kun musta mies uskalsi katsoa valkoista miestä silmiin ja porttiteoria. Siinä niitä "syitä" kannabiksen laittomuudelle. Jos kannabis olisi laillista niin se olisi päihde myös virallisesti. Yleisin laiton päihde josta on nytkin pienimmät haitat kaikista päihteistä ja huumeista. Jos käyttö ei ole rikos niin poliisin ei tarvitse tuhlata aikaa siihen ja jos vielä laillista niin valtio saisi siitä rahaa kuten alkoholista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi ystävä, joka juo hyvin harvoin humalahakuisesti mutta haluaa mielellään mukaan illanviettoihin, joissa muut juovat. Kauhea sanoa, mutta tämä ystävä on paljon miellyttävämpi hieman humalassa kuin selvinpäin. Hän on taipuvainen negatiivisuuteen ja valittaa paljon. Hiprakassa hän on selvästi myönteisempi ja osallistuu vapautuneesti iloiseen rupatteluun ja vitsailuun. Niillä kerroilla, kun hän on mukana selvinpäin tai ottaa alkoholia hyvin maltillisesti, hänen luonteensa ikävät piirteet valitettavasti nousevat esille. Hän on sitä tyyppiä, joka ei tajua myrkyttävänsä ilmapiiriä tai ottavansa liikaa tilaa keskustelussa jankuttamalla oman elämänsä vastoinkäymisistä. Vaikkapa lenkillä jaksan kuunnella ystävän huolia ja jaan kyllä omiakin huoliani ystävien kanssa, mutta mukavaksi tarkoitettua illanviettoa en välitä pilata kuuntelemalla ruikutusta. En sinänsä halua puuttua kenenkään juomiseen tai juomattomuuteen enkä varsinkaan painostaa ketään juomaan, mutta tämän yhden ystävän kohdalla myönnän toivovani, että hän suhtautuisi omalla kohdallaan alkoholinkäyttöön hieman sallivammin. 

Vierailija
84/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaiset ihmiset joille alkoholin käyttö on noin tärkeää ole mitään oikeita ystäviä, kannattaa etsiä uusia jotka eivät myrkytä aivojaan ja muuta elimistöään säännöllisesti. Kuten olet itsekin huomannut, ei se humalaisen hauska ole oikeasti niin hauskaa kun se ehkä siinä nousuhumalassa tuntuu, se on lähinnä noloa.

Ja tässä, arvon yleisö, on malliesimerkki ilonpilaaja-absolutistista. Hän on vähintään kerran elämässään ihmetellyt miksei häntä kutsuta enää mihinkään.

Samaa settiä saarnaajavegaanin kanssa, joka nyrpistelee nenäänsä ja ulisee muiden syödessä pihviä.

Näitäkin löytyy, tosin ei minun kaveripiiristäni, jossa vegaanit ovat mukavia ja muita kunnioittavia.

Vierailija
85/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä siinä. Sitten vaan kaveriporukkaa vaihtamaan. En itsekään tykkää juoda enää, ei vaan kiinnosta. Olen reilusti yli kolmekymppinen ja aloitin juhlimisen jo kasi luokalla. Olen jo sekoillut aivan tarpeeksi.

Osa porukasta on sitten jumittunut siihen teinimäiseen ryyppäämiseen eli vedetään muisti pois tai muuten hirveät perseet. En tajua kuinka enää jaksavat. Enkä viitsi katsella tuollaista menoa.

Sellaista se nyt vaan on. Ihmiset kasvaa erilleen. Nykyään vietän aikaa sellaisten kavereiden kanssa, joita kiinnostaa vaikka kulttuurimenot, matkailu tai urheilu yhdessä.

Vierailija
86/86 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ne ongelmat ratkaisevat itse itsensä. Nyt sinulla on tilaa laadukkaammalle seuralle

Olen samaa mieltä! Nauti siitä, että seurasi paranee! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi