Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se sitten tapahtui: alkoon menevät kaverit jätti kutsumatta yhteisiin rientoihin, koska "et kuitenkaan aio juoda".

Vierailija
12.08.2024 |

Ihmeen kauan ovat jaksaneet pitää mukana katsomassa juomistaan, mutta nyt näköjään tuli stoppi.  Sinällään ihan okei kun eihän juopottelun seuraaminen selvinpäin ole kovinkaan siistiä, mutta toisaalta sosiaaliset kuviot vähenee tämän myötä.

Mitähän tästä pitäisi ajatella.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnilla on paljon yhteistätekemistä.Rohkeasti mukaan!

Vierailija
62/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko täällä joukko absolutisteja keskustelemassa? Ei mun kaveriporukoissa ainakaan raitistelu ole pääasiassa kun tavataan. Joskus syödään hyvin, joskus keksitään joku aktiviteetti (esim lajikokeilu), joskus mennään lenkille. Aina otetaan samalla myös olutta. Mutta raitistelu ei näyttele pääosaa milloinkaan.

Eli ystävä joka ei halua juoda, ei ole enää ystäväsi.

Tämä käytännössä todistaa sen että alkoholi on se tällaisten ihmisten todellinen ystävä.

Sitä mukaa kun porukkaa tippuu kaveripiiristä pois raitistuttuaan tai perheen perustettuaan niin joukkoon liittyy useimmiten sinkuksi jääneitä alkkiksia. Surullista mutta totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin juomisen, olin varautunut siihen,  että sosiaaliset kontaktit vähenevät.  Ja niinhän siinä kävi. Mutta ei haittaa, koska enpä jaksa katsella humalaisia ihmisiä. Voin käydä vaikka tupareissa paikalla, mutta lähden sitten, kun porukka alkaa humaltumaan. Toivottelen kivat illat ja menen kotiin katselemaan sarjoja. 

Ylimielisyys on rasittavaa. Sellainen huokailu tai piilokettuilu juovia kohtaan. Jokainen tekee elämällään mitä haluaa. Itse polttelen välillä kannabista ja oletan, että homma juovien kanssa toimii myös minun suuntaan, eli ei piilokettuilua ja silmien pyörittelyä tai moralisointia.

Vierailija
64/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että juomattomuuttaan täytyy selitellä on sinänsä ihan typerää. Ei pitäisi täytyä. Mutta koska kulttuurissamme siitä usein tehdään ongelma, olen itse hyvin vähän alkoholia juovana, lähes raittiina, selviytynyt siitä seuraavasti leimautumatta tiukkapipoksi tai ilonpilaajaksi.

En koskaan tuo aktiivisesti esiin sitä, että en juo. Yksinkertaisesti jätän juomatta vaivihkaa. Baarissa voin tilata alkoholittoman oluen. Se näyttää tuopissa ihan tavalliselta oluelta. Illanvietossa annan kaataa itselleni sen viinilasillisen, mutta en siemaile siitä kuin ihan vähän. Kun muille kaadetaan seuraava kierros, "kiitos, minulla on tässä vielä, otan ehkä kohta." Muutaman kierroksen jälkeen kukaan ei enää huomaa, monesko lasi kenelläkin on menossa. Saunailta: avaan yhden tölkin ja vietän se kädessä koko illan. Ei kukaan tiedä, vaihtuuko tölkki uuteen välillä.

Jos joku on niin moukka, että vartavasten alkaa kyttäämään tai inttämään vähäisiä juomisiani, niin sitten voin sanoa, että en nyt niin hirveästi väliyä alkoholista.

Pääpointti siis se, että en tee asiasta yhtään mitään numeroa.

Vierailija
65/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit itelles uusia juttuja ja tuttuja. Hyvin yksinkertaista. En mäkään jaksanut enää kavereiden kanssa örmytä kaikkia viikonloppuja, joten aloin käymään museoissa tms. kaikesta mitä itse tykkään.

Pikku hiljaa tutustuin uusiin ihmisiin. en vieläkään sylje kuppiin, mutta en mä jaksa aina ördätäkään.

Vierailija
66/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle, ei kai siitä mitään erityistä tarvitse ajatella. Keskität energia mieluummin siihen, että haet uusia parempia kavereita.

Vierailija
67/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tylsä ja tiukkapipoinen? Tunnet ylemmyyttä, kun et ota kuppia?

No juopottelijoiden mielestä tottakai olen.

ap

Tai sitten ansaitset vain parempaa / terveempää seuraa. Seura tekeevhelposti ja huomaamatta kaltaisekseen, joten enemmän kuin hyvä, jos pääset eroon ryyppyjengistä.

On hyvin ikävää, että joutuu selittämään miksivei halua ryypätä kun asian pitäisi olla aivan päinvastoin.

Toivottavasti löydät ja saat mahd. uusia kavereita. Vanhasta jengistä irrottautuminen kun ei ole helppoa, vaikka se olisi "jo" näyttänyt ovea. 

Sinkkumies

"On hyvin ikävää, että joutuu selittämään miksivei halua ryypätä kun asian pitäisi olla aivan päinvastoin."

Täysin samaa mieltä, juoppojen kuuluisi selitellä juomistaan, ei raittiiden raittiuttaan. Juominen sairastuttaa ja tappaa, miksi sitä vapaaehtoisesti haetaan?

Vierailija
68/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä halua olls kännissä jonkun selvän seurassa enkä selvänä kännisen seurassa! 

Vierailija
69/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko niin kuin kaverini ex, joka oli vakaumuksellinen absolutisti ja toitotti, että ei häntä haittaa muiden juominen. Haittasi silti. Tuli väkisin mukaan terassille huokailemaan, haukottelemaan ja laskemaan, montako muut juovat. Sanottiin sina, että ei sun tarvi tulla  mutta tunki mukaan. Oli raskas tyyppi.

Se on just näin. Tuskin ketään vaivaa selvänä pysyttelevä henkilö siinä porukassa, mutta tiukkapipoja ei kaivata juhlamieltä ankeuttamaan.

Vierailija
70/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ilmeisesti ole mikään heittäytyjä tyyppi. Minulle itselleni on ihan sama olenko humalassa vaiko en, mutta osaan olla riehakas ja heittäytyä mukaan kaikkeen, vaikka olisin selvänäkin. Luulen, että ystävät eivät edes huomaa, että en ole juonut. Minulle on itseasiassa parempi, että en juo, voi lähteä liikaa lapasesta, kun en selvinkään päin ole siitä rauhallisemmasta päästä.

Vierailija
71/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lopetin juomisen, olin varautunut siihen,  että sosiaaliset kontaktit vähenevät.  Ja niinhän siinä kävi. Mutta ei haittaa, koska enpä jaksa katsella humalaisia ihmisiä. Voin käydä vaikka tupareissa paikalla, mutta lähden sitten, kun porukka alkaa humaltumaan. Toivottelen kivat illat ja menen kotiin katselemaan sarjoja. 

Ylimielisyys on rasittavaa. Sellainen huokailu tai piilokettuilu juovia kohtaan. Jokainen tekee elämällään mitä haluaa. Itse polttelen välillä kannabista ja oletan, että homma juovien kanssa toimii myös minun suuntaan, eli ei piilokettuilua ja silmien pyörittelyä tai moralisointia.

Mulla meni maku ryyppäämiseen ja polttelen sen sijaan. Moralisointia, paheksuntaa ja tarjosi joku porttiteoriaakin. Huumeet ei kiinnosta mua yhtään en ota vaikka on ilmaiseksi tarjottu. Laittomuus ottaa päähän aika paljon. Tuntuu niin typerältä kun ryypätä saa niin paljon kuin haluaa mutta vähemmän haitallisesti päihtyminen on rikos. Typeräkin on väärä sana. Tuohan on ihan sairasta kun tarkemmin ajattelee. Tätä myrkyllistä päihdettä saa käyttää mutta sitä myrkytöntä ei saa käyttää. 

Vierailija
72/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni maku ryyppäämiseen ja polttelen sen sijaan. Moralisointia, paheksuntaa ja tarjosi joku porttiteoriaakin. Huumeet ei kiinnosta mua yhtään en ota vaikka on ilmaiseksi tarjottu. Laittomuus ottaa päähän aika paljon. Tuntuu niin typer

Oli asiasta mitä mieltä tahansa, niin kyllä pilven polttelijat on (myös) alkoholin nauttijoihin verrattuna täysiä luusereita.

Pössyttelijät laitetaan ihan sinne alimpaan kastiin, missä muutkin narkkarit on.

Vierailija
73/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni maku ryyppäämiseen ja polttelen sen sijaan. Moralisointia, paheksuntaa ja tarjosi joku porttiteoriaakin. Huumeet ei kiinnosta mua yhtään en ota vaikka on ilmaiseksi tarjottu. Laitt

Kannabis sallitaan suomessakin vielä joskus. Siihen asti käytetään laittomasti. Jos et osaa erottaa kannabista huumeista niin se on sinun ongelmasi.

Vierailija
74/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni maku ryyppäämiseen ja polttelen sen sijaan. Moralisointia, paheksuntaa ja tarjosi joku porttiteoriaakin. Huumeet ei kiinnosta mua

Hienosti alleviivasit pössyttelijöiden älykkyyttä. :)

Ensin myönnät, että pilvi on laitonta (eli huumausaine) ja sitten väität, että se on eri asia, kuin huumeet.

Vierailija
75/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni maku ryyppäämiseen ja polttelen sen sijaan. Moralisointia, paheksuntaa ja tarj

Alkoholikin oli joskus laitonta niin tekikö se laittomuus alkoholista huumeen? Aivan yhtä paljon se laittomuus tekee kannabiksesta huumeen. Huumeen kriteereitä ovat esimerkiksi koukuttavuus ja se että aineeseen kuolee liikaa otettuna. Noh alkoholi koukuttaa fyysisesti ja psyykkisesti. Liikaa otettuna alkoholiin kuolee. Kannabis koukuttaa psyykkisesti ja siitä ei voi ottaa tappavaa annosta. Enemmän se alkoholi täyttää huumeen kriteereitä kuin kannabis. 

Vierailija
76/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kuoli kirroosiin...itkibvielä sairaalassa olutta. Ei saanut. Sitten lopulta täyttyi keuhkot nesteestä ja tukehtui pikkuhiljaa. Karmea kohtalo, eipä siinä toimi mikään kivunlievitys eikä lääkärit suostu nukuttamaan 😬

Vierailija
77/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En moralisoi, mutta minun tontillani ei laittomia huumeita käytetä, enkä vietä aikaani huumeidenkäyttäjien parissa. 

Vierailija
78/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa että kyllä tuo on tapahtunut jo aikaisemmin, nyt oli vain ensimmäinen kerta kun sait sinäkin tietää siittä

Vierailija
79/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vettä kossupulloon.

Vierailija
80/86 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini kuoli kirroosiin...itkibvielä sairaalassa olutta. Ei saanut. Sitten lopulta täyttyi keuhkot nesteestä ja tukehtui pikkuhiljaa. Karmea kohtalo, eipä siinä toimi mikään kivunlievitys eikä lääkärit suostu nukuttamaan 😬

You must be fun at parties.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän