Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasin töissä pahasti, mitä teen?

Vierailija
10.09.2008 |

Suosittelin pomolleni kaverin kaveria töihin, kun ysäväni sanoi että hän on ihan ok. tyyppi, pätevä mutta heti pian sain selville että tällä naisella on alkoholiongelma! Hän aloitti juuri työt ja oli heti pois yhden päivän töistä, todennäköisesti oli krapulassa kotonaan.

Ystäväni sanoi että ao. henkilö on ollut katkaisussa ja ollut juomatta pitkään, mutta olikai aloittanut juomisen taas uudestaan.

Mutta hän ei kertonut tätä taustaa minulle, en olisi suositellut häntä jos oisin tiennyt asian.

Olen nyt pahassa välikädessä, pitäisikö minun kertoa asiasta pomolleni vai ei?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillähän on varmaan vielä koeaika, joten juttele hänen kanssaan asiasta ja varoita, että on tarkkailun alaisena..

Puhu pomolle, sillä siirrät vastuuta myös hänelle. Ja puhu pomon kanssa heti. Mitä kauemmin piilottelet virhettäsi sitä vaikeammaksi tilanne muutuu ja voit luottaa satavarmasti siihen että asia tulee esille.

Vierailija
22/28 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erinomaiset työtodistukset ja hän on viimeksi ollut ulkomailla töissä.

Mutta siis pomo luotti minuun ja kerron kyllä asiasta heti kun esimieheni palaa lomilta.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilön terveydentilaa koskevat asiat ovat salassapidettäviä, eikä niitä noin vain voi levitellä edes esimiehelle.

Vierailija
24/28 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilön terveydentilaa koskevat asiat ovat salassapidettäviä, eikä niitä noin vain voi levitellä edes esimiehelle.

Se että jonkun päihteiden käyttö vaikuttaa koko osastoon tai tiimiin on ehdottomasti kerrottava esimiehelle.

Akuutti päihdeongelma ei ole yksityisasia työpaikkalla. Ootteko te myös hiljaa kun lääkäri tai koulubussin kuljettaja juo työssään ja tulee päihtyneenä töihin?

Vierailija
25/28 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan sen että jos ei itse ole halua parantua niin ei siinä muutkaan mitään voi.

Hänellä on ollut kuulema antabuskin nahan alla mutta..

ap

Vierailija
26/28 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimiehelle, että kuulit vasta että ko. tyyppi on ollut alkoholiongelmainen.

Älä sen sijaan kerro arvailujasi, että on varmaan, ehkä, kukaties taas ratkennut ja ollut siksi töistä pois. Se ei ole sinun asiasi.

Ja siis suosittelitko tyyppiä, vai kerroitko että tiedät jonkun, joka etsii töitä?

Vierailija
27/28 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin:

1) viime kädessä rekrytointipäätöksen teki pomosi, joten hän ei siitä voi vastuuta sinulle vierittää.

2) Mä en kertoisi varmana totuutena toisen juoppoudesta, jos et ihan omin silmin ole ollut sitä todistamassa.

3) jos on kuitenkin vahvoja syitä olettaa, että kaverisi on juoppo, niin kerrot esimiehellesi "etukäteisvarotuksena" saaneesi tietää, että ko. henkilöllä on mahdollisesti alkoholiongelma, mutta et ole varma asiasta.

Sitten vaan suu suppuun sen jälkeen ja esimiehesi ratkaiskoon asian miten parhaaksi näkee.

Ja suositella ei todellakaan kannata ketään sellaista, jota ei tunne.

Vierailija
28/28 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee maanataina töihin ( hän on siis osa-aikainen, tekee vain 3 pvää viikossa) on siis minä toivoin todellakin että ei tulisi enää tänne.

Tämä asia ahdistaa todella minua. Pitäskö minun kertoa hänelle että tiedän hänen alkoholiongelmastaan ja sanon että jos hän ei ole tämä asia hallinnassa

niin oisi jäisi itse pois.

ap.