Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko opettajat tienaa?

Vierailija
11.08.2024 |

Mikä on palkkasi ja mitä opetat ja missä?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis. Noin 4500 e kuussa.

Vierailija
2/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa työmäärään ja lomiin nähdeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, mitä opetan unohtui. Lähinnä kieliä ja tosiaan amiksessa.

Vierailija
4/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko joku 5000/kk normaaleilla opetusvelvollisuustunneilla noin 20h/vko eli normaalien oikeaa työtä tekevien ihmisten 40h/ vko palkka olisi 10 000/kk ?

Aika kovat setit moisesta puuhastelusta.

Vierailija
5/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee tuntien mukaan 40.000-50.000€ vuodessa brutto.

Vierailija
6/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 5 500 e/kk. Opetan lukiossa pitkää matematiikkaa ja fysiikkaa.

Vierailija
7/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka plus määrävuosikorotukset 4500 (kokemusta yli 20 vuotta). Ylitunneista ja muista palkatuista tehtävistä (ryhmänohjaus, työryhmät, yo-kokeet sun muut) noin 1200-1500 vuodesta riippuen. 

Opetan lukiossa kieliä. 

Vierailija
8/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heikkolahjaisten sijaisopettaja. Mua heiteltiin köksätunnilla tomaateilla päähän ja laitettiin jakkaralle nastoja. Tienaan suhteessa työn asettamiin vaatimuksiin nähden sievoisen summan mutta ei ole suuremmin kehumista kun työnkuva on se mikä se on. Katras joka on vastuulleni lasetetettu on tavattoman vilkasta, kaikilla kontollaan jonkin sortin keskittymishäiriö. Näiden villiviikareiden kurinpalautus on laissa kielletty ja minun tulee ottaa vastaan kaikki se ikävä mitä päivän mittaan tuopi tullessaan. Asiat velloo vielä vapaa-aikanakin kun olisi aika hengähtää. Melkoisen rankkaa duunia joka ei palkitse vaan olen hartaasti pohtinut alanvaihtoa.

Vierailija
9/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, on kyllä hirmuliksat...

Vierailija
10/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tähän kukaan alakoulun ope vastaa, ainoastaan toisen asteen opet haluaa kertoa palkkansa. 

Vierailija
11/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3600e opetan lukiossa

Vierailija
12/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tähän kukaan alakoulun ope vastaa, ainoastaan toisen asteen opet haluaa kertoa palkkansa. 

Miksi näin!

Vierailija
13/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työt tänä vuonna, peruskoulun aineenope täysillä ikälisillä, n. 4000e brutto.

Vierailija
14/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille on kaiketi syynsä. Toki luokan- ja aineenopettajilla on yleensä eri koulutus. Luokanopet ovat lukeneet kasvatustiedettä pääaineenaan ja ovat kasvatustieteen maistereita. Aineenopettajat taas esim. matemaattisia aineita, kielitiedettä kuten pohjoismainen filologia (eli käytännössä ruotsi) jne.

Vierailija
15/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tunnetusti tämä palsta on totuuden torvi, verrattavissa itä-naapurin Pravdaan.

Vierailija
16/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyys sakkaa niin kovaa että kohtapa ei ole opettajilla enää sen liiemmin töitä.

Sikäli mikäli alanvaihtoa siellä puntaroit.

Vierailija
17/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttona lukion opettajan peruspalkka + ikälisät on yli 4000€. En tiedä peruskoulun aineenopettajan ikälisiä, mutta eiköhän sielläkin suunnilleen tuohon pääse kaikilla ikälisillä ilman mitään ylitunteja.

Tienaan lukion opettajana n. 63000€/vuosi. Sisältää täydet ikälisät, ryhmänohjauksen, korvaukset yo-kokeiden korjaamisesta, satunnaiset tukiopetukset ym. sälää.

Vierailija
18/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun aineenopettaja olen. Kaikki ikälisät, luokanvalvojuus ja jokunen ylitunti, brutto noin 4000 e. Tästä ei palkkani enää nouse. Edessä 20 vuotta töitä, ennen kuin pääsen eläkkeelle.

Vierailija
19/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen heikkolahjaisten sijaisopettaja. Mua heiteltiin köksätunnilla tomaateilla päähän ja laitettiin jakkaralle nastoja. Tienaan suhteessa työn asettamiin vaatimuksiin nähden sievoisen summan mutta ei ole suuremmin kehumista kun työnkuva on se mikä se on. Katras joka on vastuulleni lasetetettu on tavattoman vilkasta, kaikilla kontollaan jonkin sortin keskittymishäiriö. Näiden villiviikareiden kurinpalautus on laissa kielletty ja minun tulee ottaa vastaan kaikki se ikävä mitä päivän mittaan tuopi tullessaan. Asiat velloo vielä vapaa-aikanakin kun olisi aika hengähtää. Melkoisen rankkaa duunia joka ei palkitse vaan olen hartaasti pohtinut alanvaihtoa.

Ei ole olemassa mitään heikkolahjaisten opettajia. Ne ovat erityisopettajia, eikä termiä heikkolahjainen ole käytetty kymmeniin vuosiin. Toisekseen lähes aina köksän opettaa ihan köksänopettaja.

Vierailija
20/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun äikänope ja tienaan muutamalla ylitunnilla, täysillä ikälisillä ja luokanvalvojuudella noin 4800 kuussa. Jos pidän tukiopetusta, siitä tulee nelisenkymppiä lisää per tunti.