Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko opettajat tienaa?

Vierailija
11.08.2024 |

Mikä on palkkasi ja mitä opetat ja missä?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenope peruskoulussa. Nyt kun sain ekan vuosilisän ja luokanohjaajan korvauksen niin palkka alkaa ekaa kertaa kolmosella. Eli 3000€/kk brutto. Täydet tunnit. En ole ennen saanut kesältä palkkaa enkä täysiä lomarahoja niin vuosiansiot ei ihan hirveän isot ole.

Vierailija
22/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat saavat ikälisiä. Aloittava opettaja tienaa noin 1500 e vähemmän kuin iäkäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani aineenopettaja, mutta luokanopettajan työssä ilman ikälisiä, joten bruttopalkkani 2830,17€/kk. Siihen päälle satunnaisia lisiä esim. tukiopetustunneista.

Vierailija
24/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin opettajat tarvitsevat korkean palkan? Eikö opettaminen olekaan kutsumusammatti?

Vierailija
25/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajana työskentelen. Mulla on täydet tunnit niin saan 3000 kuussa. 

Tyttäreni tekee lähihoitajana sunnuntaina tuplavuoron niin saa reilu 500€ siitä. Nää on näitä, ammatinvalintansa jokainen tekee

Vierailija
26/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin opettajat tarvitsevat korkean palkan? Eikö opettaminen olekaan kutsumusammatti?

Amk:ssa palkka on korkeampi, jotta kukaan suostuu sinne opettamaan. 

Vierailija
27/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsumuksesta saa rahaa.

Vierailija
28/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää paljonko luokanopettajat tienaa? Tai erityisopettajat? Se on jos tiedossa että aineenopettajilla on kovat palkat.

Vierailija
29/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion lehtori, 4300 e. Palkassa on vähän yli yksi ylityötunti ja kaksi vuosisidonnaista lisää. Olen täysin tyytyväinen palkkaani. Muutoksia toivoisin ennemmin työoloihin kuin palkkaan. Esimerkiksi ylioppilaskokeet työllistävät vuosi vuodelta enemmän, kun lyhyen ajan sisällä on tullut sekä vapaa uusimisoikeus, viides pakollinen aine että erityisjärjestelyjen määrä moninkertaistunut. Eniten muutokset ovat vaikuttaneet valvontojen määrään. Valvontojen määrän merkittävää kasvua ei ole huomioitu palkassa tai työajassa mitenkään, vaan ihan samat oppitunnit on suunniteltava ja pidettävä ja kokeet arvioitava kuin ennen näitä uudistuksiakin. Pystyn kyllä itse säätelemään työmäärääni niin, että jos minulla ei itsestäni riippumattomista syistä ole riittävästi aikaa työn tekemiseen, teen työn huonommin. En pidä suuntausta kuitenkaan oppimistulosten kannalta hyvänä.

Vierailija
30/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on kokoomuslainen voittaja.

Vierailija
31/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tähän kukaan alakoulun ope vastaa, ainoastaan toisen asteen opet haluaa kertoa palkkansa. 

Ja tunnetusti tämä palsta on totuuden torvi, verrattavissa itä-naapurin Pravdaan.

Lapseni on lukion ope ja apulaisrehtori, tienaa yli 6500 €/kk. Että kyllä useimmat tiedosta paikkansa pitää. Ja töitä pitää tehdä kiitettävästi, joten ei kannata kadehtia, menee vaan yliopistoon ja opiskelee. Hopi hop. 

Vierailija
32/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisen vajakin kitinää, kun et itse osaa. 

Vierailija
33/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen eläkeläisope saa eläkettä 3500 e kk. Liki 80 vuotias on.

Tulevat opet eivät tule saamaan sellaista eläkettä koskaan. 

Vierailija
34/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin lehtori, alakoulu, 4600€ bruttona. Olen tyytyväinen.

Vierailija
35/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspalkka plus määrävuosikorotukset 4500 (kokemusta yli 20 vuotta). Ylitunneista ja muista palkatuista tehtävistä (ryhmänohjaus, työryhmät, yo-kokeet sun muut) noin 1200-1500 vuodesta riippuen. 

Opetan lukiossa kieliä. 

Vähän liian hyvin opettajille maksetaan. Ei pitäisi maksaa yli 3500 euroa opettajille.

Vierailija
36/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin lehtori, alakoulu, 4600€ bruttona. Olen tyytyväinen.

Miten voi olla alakoulussa noin paljon. Perussanastolla pärjää.

Vierailija
37/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku luulee edelleen, että varsinkaan aineenopettajilla olisi jotenkin huono palkka? Ei ole. Itse tienaan sen 4500 e kuussa ja lukion puolella ainekollegat tietyillä tva-lisillä ja muutamalla ylitunnilla helposti 5000.

Yksi ylimielinen koodari, kaverin onneksi jo ex, suorastaan ihmetteli, kun kerroin ostaneeni x-hintaisen auton käteisellä. Mä luulin, että opettajilla on hirveen huono liksa tms. Teki mieli nykäistä vetelää nörttiä nokkaan. En kuitenkaan vetänyt vaan nauroin luuloilleen.

Vierailija
38/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenopettajana työskentelen. Mulla on täydet tunnit niin saan 3000 kuussa. 

Tyttäreni tekee lähihoitajana sunnuntaina tuplavuoron niin saa reilu 500€ siitä. Nää on näitä, ammatinvalintansa jokainen tekee

Bussikuskit ja yksityisellä työssä olevat lähihoitajat saavat paremmin palkkaa kuin kunnalla olevat opettajat yms.

Vierailija
39/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on kuitenkin se pitkä kesäloma, minkä vuoksi alalle hakeudutaan.

Vierailija
40/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulun äikänope ja tienaan muutamalla ylitunnilla, täysillä ikälisillä ja luokanvalvojuudella noin 4800 kuussa. Jos pidän tukiopetusta, siitä tulee nelisenkymppiä lisää per tunti.

Et kyllä tienaa muutamalla ylityötunnilla

Sulla pitäisi olla 5 ylityötuntia eli luokanvalvojuuden kanssa 41% lisää työtunteja. 18h sijaan lv:n kanssa teet 25,4h tunnin edestä töitä. 

Jos äidinkielin opettaja pystyy tekemään yli 40% työaikaa nykyään, niin äidinkielenopettajien opetusvelvollisuutta on syytä tarkastaa. Alhaista 18h velvollisuuttahan perusteltiin korkealla työmäärällä.