Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko opettajat tienaa?

Vierailija
11.08.2024 |

Mikä on palkkasi ja mitä opetat ja missä?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku luulee edelleen, että varsinkaan aineenopettajilla olisi jotenkin huono palkka? Ei ole. Itse tienaan sen 4500 e kuussa ja lukion puolella ainekollegat tietyillä tva-lisillä ja muutamalla ylitunnilla helposti 5000.

Yksi ylimielinen koodari, kaverin onneksi jo ex, suorastaan ihmetteli, kun kerroin ostaneeni x-hintaisen auton käteisellä. Mä luulin, että opettajilla on hirveen huono liksa tms. Teki mieli nykäistä vetelää nörttiä nokkaan. En kuitenkaan vetänyt vaan nauroin luuloilleen.

Kuulostat kyllä ikävältä tyypiltä.

Vierailija
42/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko joku 5000/kk normaaleilla opetusvelvollisuustunneilla noin 20h/vko eli normaalien oikeaa työtä tekevien ihmisten 40h/ vko palkka olisi 10 000/kk ?

Aika kovat setit moisesta puuhastelusta.

No voiko enempää olla hakoteillä?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin lehtori, alakoulu, 4600€ bruttona. Olen tyytyväinen.

jep jep

täydet ikälisät ja 6 ylityötuntia? 26h viikko ilman ikälisiä 33h/vko

Vierailija
44/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko open pomot tienaa? 

Vierailija
45/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat saavat ikälisiä. Aloittava opettaja tienaa noin 1500 e vähemmän kuin iäkäs.

peruskoulun luokan/aineenopettajalla maksimi ikälisä on noin 850e eli sen saa 20v työuran jälkeen, ei mitään 1500 euroa. 

Vierailija
46/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko open pomot tienaa? 

se riippuu ihan onko alakoulu, yläkoulu, yhtenäinen peruskoulu, oppilasmääristä jne. 

Vierailija
47/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto melko tasan 4000, toki vaihtelee hieman kuukausittain; olen suomen kielen ja kirjallisuuden opettaja, palkassani on kaksi ikälisää, kolme ylituntia, luokanvalvojuus ja TVA-lisä. Joka kuu käteen jää noin 2600 euroa.

Olen käsittääkseni ihan hyvin palkattu opettajaksi. Kuukausittainen vaihtelu tulee sijaistunneista ja tukiopetuksesta, joista maksetaan erikseen. Viime vuosina ulkopuolisia sijaisia on saanut huonosti, joten oma työmäärä on kasvanut käytännössä viikoittain kollegoiden tuntien pitämisellä. Viime vuonna tienasin noin 52 000 euroa.

Vierailija
48/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin opettajat tarvitsevat korkean palkan? Eikö opettaminen olekaan kutsumusammatti?

Ei minua kukaan ole kutsunut. Ihan sattuman kautta tähän ajauduin.

Vierailija
49/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajat saavat ikälisiä. Aloittava opettaja tienaa noin 1500 e vähemmän kuin iäkäs.

peruskoulun luokan/aineenopettajalla maksimi ikälisä on noin 850e eli sen saa 20v työuran jälkeen, ei mitään 1500 euroa. 

minä olen amk-ope. BruttoPalkkani on 2000 e enemmän kuin 18 vuotta sitten, kun opettajana aloitin. Osa tulee ikälisistä, osa yleisestä inflaation aiheuttamista palkankorotuksista. 

Vierailija
50/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka n.  3100e, siihen lisät n. 600e (ikälisät, henkilökohtainen lisä), brutto n. 3700e ja risat.

Olen kaksoiskelpoinen luokanopettaja, teen opetusvelvollisuuden (24h), ei ylityötunteja eikä maksullisia vastuutehtäviä. Palkkaan tulossa vielä pari ikälisää. 

Vierailija
51/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää paljonko luokanopettajat tienaa? Tai erityisopettajat? Se on jos tiedossa että aineenopettajilla on kovat palkat.

katso ovtes!

https://www.oaj.fi/contentassets/8e19822fc55b479c992bab141c4c638a/ovtes…

Vierailija
52/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja. Ikälisiä on kertynyt, joten perustunneillä 24 oppituntia /vko on brutto 3200eur. Yleensä lisätunteja on pari per viikko ja tukiopetukset päälle sen mukaan, mitä tarvitaan.

Ihan kohtuullinen palkka minun mielestä suhteessa työhön. Tosin kokemusta on jo sen verran, että osaan priorisoida, enkä takuulla osallistu mihinkään ylimääräiseen kehittämisprojektiinsa tms. ellei palkasta sovita siinä samalla. Luokanopettajissa tosin löytyy paljon niitä elämänsä koululle uhraavista, joten työnantaja löytää niitä ilmaisen työntekijöitä - saa olla siis ihan rauhassa lusmu 😝

Vierailija
53/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Sopiva palkka olisi noin 2500e.

Vierailija
54/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku luulee edelleen, että varsinkaan aineenopettajilla olisi jotenkin huono palkka? Ei ole. Itse tienaan sen 4500 e kuussa ja lukion puolella ainekollegat tietyillä tva-lisillä ja muutamalla ylitunnilla helposti 5000.

Yksi ylimielinen koodari, kaverin onneksi jo ex, suorastaan ihmetteli, kun kerroin ostaneeni x-hintaisen auton käteisellä. Mä luulin, että opettajilla on hirveen huono liksa tms. Teki mieli nykäistä vetelää nörttiä nokkaan. En kuitenkaan vetänyt vaan nauroin luuloilleen.

Kuulostat kyllä ikävältä tyypiltä.

No kuule, kyllä tuossa se koodari ikävä tyyppi oli. Puhui muutenkin tosi alentavaan sävyyn ja kohteli kaveriani kuin paskapaperia. Pitihän sille sitten palkka kertoa, kun ihmetteli melkein sitäkin, että pystyin käymään - hui sentään - terassilla oluella tai ravintolassa syömässä. Miten sulla muka opettajana on varaa -vittuilu alkoi aina. Kaverini oli silloin melko PA, niin yritti kai kollektiivisesti nauraa "meille köyhille".

Vierailija
55/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laaja-alainen erityisopettaja alakoulussa. Bruttopalkka on n.4000€, minulla on 25 viikkotuntia. 

Vierailija
56/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanopettaja pääkaupunkiseudulla. Minulla on täydet ikälisät eli olen urani huipulla. Tänä vuonna minulla on 26 opetettavaa oppituntia viikossa (plus tietenkin teen ne oppitunnit ennen ja hoidan jälkityöt eli viikossa teen töitä opetukseen noin 36-38 tuntia keskimäärin. Olen myös johtoyhmän jäsen, mistä maksetaan. Palkkani on noin 3700-3800 euroa ennen veroja. Käteen jää 2800-3000 euroa.

Vierailija
57/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te tuommoisia summia saatte? Itselläni peruspalkka hikiset 3000 euroa. Äikänope peruskoulussa.

Vierailija
58/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaikki mahdolliset ikälisät. Ne tekevät 800 euroa kuukaudessa.

Vierailija
59/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te tuommoisia summia saatte? Itselläni peruspalkka hikiset 3000 euroa. Äikänope peruskoulussa.

Kuten on tullut ilmi, peruspalkan päälle nostellaan rahaa määrävuosilisistä ja ylitunneista. Usein paljon.

Vierailija
60/103 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laaja-alainen erityisopettaja alakoulussa. Bruttopalkka on n.4000€, minulla on 25 viikkotuntia. 

Sulla on sitten kaikki ikälisät, sillä sun peruspalkka on noin 3300.