Konsti yöllä yskimisen vähentämiseen?
Sairastin viime viikolla flunssan ja nyt mulla on ihan karsea jälkitauti. Saan yskänkohtauksia välillä muutenkin, mutta yöllä on tosi vaikea nukkua yskän takia. Mulla on askillinen sokerittomia kurkkupastilleja yöpöydällä ja niiden imeskeleminen auttaa vähän, mutta pastillit alkavat jo ällöttää. Veemäistä mennä töihin, kun yöunet ovat niin katkonaiset. Tiedätkö jotain konstia, joka auttaisi yskimiseen?
Kommentit (149)
Jos sulla on mahdollista niin joko etupään jalkojen alle ohuet kirjat ja apteekista respect yskänlääkettä. Otetaan yöksi koska kolmio. Itselläni jatkuva yskä niin näillä onnistunut.
Hae antibiootti poskiontelontulehdukseen
Vierailija kirjoitti:
Heroiini hillitsee yskää
Tiedän, että opiaatit ja -oidit hillitsevät yskää. Siksi ajattelin kokeilla ottaa Panacodia tänä iltana. Yskää hillitsevä vaikutus ei ehkä toteudu tuolla annostuksella, mutta kokeiltava on.
Ap
Tai jos sulla on jenkkisänky niin kirjat patjojen väliin, mut ohuet.
Sängynpääty ylös tai kerää tyynyjä alle, niin että nukut melkein istuvassa asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on mahdollista niin joko etupään jalkojen alle ohuet kirjat ja apteekista respect yskänlääkettä. Otetaan yöksi koska kolmio. Itselläni jatkuva yskä niin näillä onnistunut.
Katotaan, jos mies ehtii käydä! Mä meen vielä uudestaan töihin, niin en itse ehdi. Kiitos vinkistä, olen skeptinen yskänlääkkeiden suhteen, mutta kokeilen tätä.
Ap
Kuuma hunaja-vesi nautittuna ennen nukkumaanmenoa. Hampaat pitää kyllä sitten vielä pestä.
Käy näyttäytymässä lääkärille, niin lääkäri kuuntelee sun keuhkosi ja määrää jonkun paremman yskänlääkkeen, että saat nukuttua
Vierailija kirjoitti:
Hae antibiootti poskiontelontulehdukseen
Kävin jo lääkärissä aiemmin eikä ollut poskiontelontulehdusta.
Ap
Panacod ei hillitse yskää ja ihan turhan kova lääke sun hommaan.
Moottorisoidun sängyn pääpuoli ylös. Aluksi vaikka melkein istuma-asentoon ja siitä sitten sopivaan korkeuteen, joka tapauksessa korkeammalle kuin normisti.
Yskänlääke apteekista tai lekurilta reseptillä jos paha? Nuha pitäisi saada pois, toisaalta nenän kuivuuus voi lisätä tukkoisuutta, nenäöljy. Entä myös avaava valmiste hengitysteille, tosin ei lekuri taida helpolla antaa sellaista. Astmalääke on yksi avaava. Sitten on allergialääkkeitä jos on joku reaktio kehossa ja tulehduskipulääke pari kertaa, joskin vatsalle ab-piimä tai muu. Tyyny voisi olla niskaa tukeva, ei niskaan sattuva ja selkätyyny erikseen, kimmokas. Yrttihunajapastillit ovat suosikkini, joskus niistä voi olla pieni apu. -Joskus liika määrä lääkkeitä nenään voi pahentaa, jos nenä kuivuu liikaa. Onko juomaa kostukkeeksi kurkulle.
Jos on limaa, niin tee jotain, joka nostaa limaa. Mulla toimii kevyt liikunta, pulloon puhaltaminen myös vaihtoehto jos olet vielä liian kipeä kevyeen liikuntaan. Kuivaan yskään käytän sun taktiikkaa eli fishermans friend pastilleja, muut ei toimi mulla.
Vierailija kirjoitti:
Sängynpääty ylös tai kerää tyynyjä alle, niin että nukut melkein istuvassa asennossa.
Tuosta päädyn nostamisesta: nukuin eilen lisätyynyillä eikä auttanut, mutta tietysti saatoin luisia niiltä pois. Kysyn mieheltäni, onko meillä vielä sängynpäätyä nostavat palat olemassa. Meillä oli ne silloin, kun kärsin refluksista.
Ap
Pullo rommia illalla naamaan. Töihin ei sitten ole kyllä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuuma hunaja-vesi nautittuna ennen nukkumaanmenoa. Hampaat pitää kyllä sitten vielä pestä.
Ei auta kuin lyhyen ajan. Hunaja, kuuma juotava tai esim. mehujää auttavat, mutta vain hetken.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käy näyttäytymässä lääkärille, niin lääkäri kuuntelee sun keuhkosi ja määrää jonkun paremman yskänlääkkeen, että saat nukuttua
Kävin jo lääkärillä, ei ollut mitään hälyttävää. Joku virustauti.
Ap
Nostan, vaikka tuskin tähän mitään vinkkejä on olemassa...