Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Konsti yöllä yskimisen vähentämiseen?

Vierailija
11.08.2024 |

Sairastin viime viikolla flunssan ja nyt mulla on ihan karsea jälkitauti. Saan yskänkohtauksia välillä muutenkin, mutta yöllä on tosi vaikea nukkua yskän takia. Mulla on askillinen sokerittomia kurkkupastilleja yöpöydällä ja niiden imeskeleminen auttaa vähän, mutta pastillit alkavat jo ällöttää. Veemäistä mennä töihin, kun yöunet ovat niin katkonaiset. Tiedätkö jotain konstia, joka auttaisi yskimiseen?

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesko korona sitten piikkien ottamisen? Joko olet tajunnut että toistuvat flunssat johtuu ottamistasi piikeistä?

Mitkä toistuvat flunssat?

Ap

Kai se nyt on toistuvaa jos kesällä sairastaa flunssaa. Ei kukaan rokottamaton sairasta kesällä flunssaa, se on rokotettujen haittaoire.

Voisko saada lähteen tälle, että kesällä kukaan ei sairasta flunssaa? Oon mä aina joskus sairastanut, jopa lapsena. Muistan, kun jouduin olemaan ekat päivät poissa koulusta, kun olin kuumeessa.

Ap

Vierailija
82/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panacod ei hillitse yskää ja ihan turhan kova lääke sun hommaan. 

Kodeiinia on myös yskänlääkkeissä ja luulisi, että kipulääkkeissä pitoisuudet ovat korkeampia.

Minulla auttoi Panacod yöyskään. Sama tilanne kuin ap:llä, ensin flunssa ja sen jälkeen todella raju yskä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siitä on helppo tietää, että kerroit itse käyttäväsi kurkun "kostukkeena" makeutusainepastilleja sen sijaan että hörppäisit pikkuisen vettä. Ei kenenkään vessakäynnit lisäänny merkittävästi, jos ottaa suullisen vettä, kun suuta kuivaa. Ihan jo kuiva suu aiheuttaa nieluärsytystä ja sitä kauttaa yskimistä. "

Niin sä sait sitten tuosta sen, että en juo nestettä riittävästi? Aika jännästi keksitty.

Mulla ei ole ollut suu kuiva yöllä, joten ei ole tullut edes tarvetta juoda sitä vettä yöllä. Olen ottanut pastilleja siksi, että yskittää. Syynä on myös se, että en halua koko ajan nousta, kun muutenkin nukun liian vähän, sekä se, että vesi ei ole auttanut yskään.

Ap

Vierailija
84/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodeiinia on myös yskänlääkkeissä ja luulisi, että kipulääkkeissä pitoisuudet ovat korkeampia.

Minulla auttoi Panacod yöyskään. Sama tilanne kuin ap:llä, ensin flunssa ja sen jälkeen todella raju yskä. 

Toivotaan, että mullakin. Sitä nimittäin on tuolla kaapissa.

Ap

Vierailija
85/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesko korona sitten piikkien ottamisen? Joko olet tajunnut että toistuvat flunssat johtuu ottamistasi piikeistä?

Ap

Kai se nyt on toistuvaa jos kesällä sairastaa flunssaa. Ei kukaan rokottamaton sairasta kesällä flunssaa, se on rokotettujen haittaoire.

Toistuva ei tarkoita sitä, että sairastaan flunssan kesällä. Toistuva tarkoittaa sitä, että sama tauti iskee monta kertaa suhteeellisen pienen ajan sisällä eli TOISTUU usemman kerran. Jos kerran 15 vuoteen sairastaa kesäflunssan, kyseessä ei ole toistuva flunssa. Eikä rokotteilla ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Kesäflunssaa on ollut myös ennen vuotta 2020. 

Vierailija
86/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voisko saada lähteen tälle, että kesällä kukaan ei sairasta flunssaa? Oon mä aina joskus sairastanut, jopa lapsena. Muistan, kun jouduin olemaan ekat päivät poissa koulusta, kun olin kuumeessa.

Ap

Ihan yleistietoa. Flunssavirukset eivät elä kesäisin. Kuume voi johtua muusta kuin flunssaviruksesta.

Vierailija
87/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ihan yleistietoa. Flunssavirukset eivät elä kesäisin. Kuume voi johtua muusta kuin flunssaviruksesta.

Ei ole yleistietoa, vaan olet sen itse keksinyt. Mulla oli tuolloin juuri flunssa, jossa oli kuumetta. 

Ap

Vierailija
89/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Laita vaan rohkeasti lähde tälle "yleistiedollesi".

t. sairaanhoitaja, jonka vastaanotolla on käynyt joka kesä flunssapotilaitakin vuodesta 1998 lähtien 

Vierailija
90/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauluri kaulaan yöksi. Ai ette usko, kokeile ennenkuin mollaat. Tai ole kokeilematta, ihan miten vaan. 

Vierailija
91/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kiertävän flunssan jälkeinen raju yskä tarkoittaa, että keuhkoputkista nousee nieluun limaklönttejä, jotka on pakko yskiä ulos. Yskänkohtaukset on sitä luokkaa, että tulee pissat ja kakat ja välillä oksennuskin. Siihen ei nyt suun kostuttamiset eikä pastillin tai hunajan imeskelyt valitettavasti auta. Nuo konstit auttaa silloin jos yskä on sitä luokkaa että vain kurkkua ärsyttää. 

Vierailija
92/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan, että mullakin. Sitä nimittäin on tuolla kaapissa.

Ap

Jäin pohtimaan tätä. Saattaa olla, että Panacod auttaa vain meillä , joilla kodeiini muuttuu morfiiniksi. Se kokemusasinatuntija

Vierailija
93/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä kiertävän flunssan jälkeinen raju yskä tarkoittaa, että keuhkoputkista nousee nieluun limaklönttejä, jotka on pakko yskiä ulos. Yskänkohtaukset on sitä luokkaa, että tulee pissat ja kakat ja välillä oksennuskin. Siihen ei nyt suun kostuttamiset eikä pastillin tai hunajan imeskelyt valitettavasti auta. Nuo konstit auttaa silloin jos yskä on sitä luokkaa että vain kurkkua ärsyttää. 

Just töissä kuulin, että pitkäkestoista yskää on nyt liikkeellä. Mulla ei enää limaa tule, mutta välillä on rajujakin kohtauksia.

Ap

Vierailija
94/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile avaavaa nenäsuihketta. Siis ihan nenään. Kun ilma kiertää nenän kautta hyvin, ei ole tarvetta hengittää suun kautta, kurkku ei kuivu, eikä yskitä.

Kokeile myös ottaa lusikallinen hunajaa nukkumaan käydessä. Lapsilla tämä ainakin auttaa ärsytysyskään. 

Vierailija
95/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile avaavaa nenäsuihketta. Siis ihan nenään. Kun ilma kiertää nenän kautta hyvin, ei ole tarvetta hengittää suun kautta, kurkku ei kuivu, eikä yskitä.

Kokeile myös ottaa lusikallinen hunajaa nukkumaan käydessä. Lapsilla tämä ainakin auttaa ärsytysyskään. 

Ei oo enää nuhaa eikä nenä tukossa. Hunaja auttaa vain hetken.

Ap

Vierailija
96/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tässä sinulle hieman päivitystä yleistietoosi (lähteenä apteekin artikkeli siitä, mitä eroa on allergialla ja kesäflunssalla):

Flunssan aiheuttaa aina elimistöön joutunut virus tai bakteeri. Kesäflunssan aiheuttajia on valtava määrä. Yleisimpiä ovat esimerkiksi rino-, adeno- ja enterovirukset. Rinovirukset on perinteisiä nuhakuumeen aiheuttajia.

Vierailija
97/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No ok. Itseni mukaan lukien aika moni on sitten tänäkin kesänä kuvitellut vain sairastavansa. Tässä just toipilaana, töissä sairasti pari muutakin. 

Vierailija
98/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sperma voitelee ja rauhoittaa kurkkua sekä yskää, joten nyt viikon ota suohin mieheltä 

Vierailija
99/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo enää nuhaa eikä nenä tukossa. Hunaja auttaa vain hetken.

Ap

No itse tässä just toivun flunssasta. Nuhaa ei enää ole, mutta huomaan silti, että nenä ei vielä toimi normaalisti ja nenäsuihke auttaa nukkumista. 

Vierailija
100/149 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuma hunaja-vesi nautittuna ennen nukkumaanmenoa. Hampaat pitää kyllä sitten vielä pestä.

Tätä mä harrastan! Kaksi-kolme mukillista pitkin päivää, ja illalla viimeksi ihan silkkaa hunajaa kielen alle!

Yskänlääke-sama kuin vettä joisit!