Väestötutkijat haluavat Suomen kouluihin hedelmällisyysopetusta, koska käynnissä on yhteiskunnallinen kriisi
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luitko jutun?"
Luitkos itse?
"Kysyimme keinoista myös kahdelta muulta työryhmän jäseneltä, THL:n tutkimusprofessori Mika Gissleriltä ja valtiovarainministeriön strategia- ja tutkimusjohtaja Olli Kärkkäiseltä.
He kaikki sanovat, että taloudelliset porkkanat, kuten vauvarahat ja lapsilisien nosto, eivät ratkaise vauvakatoa eikä niihin tässä taloustilanteessa olisi varaakaan."
Noin siinä tekstissä lukee heti alkuun.
Miten liittyy mihinkään siihen mitä kommentoin? Luitko alkua pidemmälle?
Luitko itse loppuun asti? Koko se viimeinen pätkä on vaan selittelyä siitä, miten lapsiperheiden ekonomian parantaminen ei muka kannusta muuallakaan ketään lisääntymään. Sinä valkkasit sen yhden kohdan siellä keskellä, missä yksi henkilö sanoo, että joo, onhan koulutus ihan jees juttu. Ei se nyt vaan riitä, että koulutetaan, kun ei ole työpaikkoja eikä tukia, joiden avulla sitä rahaa saisi. Ja ihan vaan vinkkinä tulevaisuutta varten, artikkelit useimmiten kirjoitetaan niin, että tiivistelmä tai artikkelin tärkein pointti laitetaan sinne alkuun, eli siitä saa jo kuvan koko artikkelin näkökulmasta. Joka oli siis tässä se, jonka kerroin heti alkuun. Että näiden tyyppien mielestä talous ei ole ongelma, vaikka lisääntymisikäiset itse yrittävät epätoivoisesti kertoa, että kyllä se nyt jumankauta vaan on. Tämä artikkeli yrittää taas kerran vaan syyttää nuoria itseään, kun kyse on paljon laajemmasta ilmiöstä ja epävarmuuden tunteesta, joka sitten johtaa niihin yksilöihin valintoihin.
Palautetaan lapsivähennys verotukseen, niin ihmiset alkavat uskaltaa laittaa perheitä. Vaikka 2000€/vuosi saisi verotuksessa vähentää per tenava. Silloin lisääntyisi nimenomaan ne, jotka veroja maksavat - eli yhteiskuntaa jo nyt pystyssä pitävä väestönosa. Vauvarahat ja muut houkuttelee lisääntymään niitä, joiden perheestä tulee taakka muulle yhteisölle.
Toinen asiaa helpottava kuvio voisi olla se, että vanhempainvapaan ajan kotona olevalle kertyisi eläke samaan tyyliin, kuin olisi töissä. Sekin innostaisi lisääntymään niitä, joille se eläke yleensäkin kertyy.
Kolmas juttu voisi olla elatusmaksu ex-puolisolle tai oman lapsen toiselle vanhemmalle. Silloin riski parisuhteen päättymisestä ei olisi niin iso ts. elintaso ei romahda avioeron myötä. Toisaalta tulisi tasoitusta siitä, että toisen mahdollisuudet nostaa työllä elintasoaan kaventuu olennaisesti yh-vanhempana vrt. viikonloppuvanhempaan tai lapsensa kokonaan unohtaneen suhteen.
Neljäs asia voisi olla asuntolainan korkojen vähennysoikeuden palauttaminen. Se mahdollistaisi perheasunnon hankkimisen ja jättäisi taloudellista resurssia perheeseen.
Onhan näitä keinoja. Muitakin on, mutta tässä nyt jokunen alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luitko jutun?"
Luitkos itse?
"Kysyimme keinoista myös kahdelta muulta työryhmän jäseneltä, THL:n tutkimusprofessori Mika Gissleriltä ja valtiovarainministeriön strategia- ja tutkimusjohtaja Olli Kärkkäiseltä.
He kaikki sanovat, että taloudelliset porkkanat, kuten vauvarahat ja lapsilisien nosto, eivät ratkaise vauvakatoa eikä niihin tässä taloustilanteessa olisi varaakaan."
Luitko itse loppuun asti? Koko se viimeinen pätkä on vaan selittelyä siitä, miten lapsiperheiden ekonomian parantaminen ei muka kannusta muuallakaan ketään lisääntymään. Sinä valkkasit sen yh
On se kiinni myös siitä, että perhe rajoittaa elämisen vapautta. On turhaa mussuttaa, etteikö se vaikuttaisi valintoihin. Vela:ksi julistautuva on tosiasiassa itsekäs, eikä edes kykene huolehtimaan jälkikasvusta. Ei se haittaa. Ei kaikkien tarvitsekaan. Mutta yhteiskunnallisilla asioilla sen selittäminen muka pakkoratkaisuna on paksua potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luitko jutun?"
Luitkos itse?
Luitko itse loppuun asti? Koko se viimeinen pätkä on vaan selittelyä siitä, miten lapsiperheiden ekonomian parantaminen ei muka kannusta muuallaka
Mitä yrität sanoa tällä kommenttilla? Tuletko sitten haukkumaan loiseksi tänne, jos tekee lapsen ja saa/tarvitsee yhteiskunnan tukia niiden kasvattamiseen?
POISTAKAA LAPSIPERHEKÖYHYYS, PALVELUT KUNTOON, LAKATKAA KYTTÄÄMÄSTÄ JA KYYKYTTÄMÄSTÄ NORMAALEJA PERHEITÄ JA TEHKÄÄ MIEHISTÄ SITOUTUVIA JA OSALLISTUVIA, NIIN TEEN VAIKKA VIISI LASTA!!!
Köyhäksi en ala, enkä yksinhuoltajaksi/kiviriippamiehen ylläpitäjäksi. Enkä myöskään ala yhteiskunnan yleiseksi syylliseksi ja syntipukiksi jota pitää vaivata joka helkutan asialla, mitä äidit näyttävät nykyään olevan. Hedelmällisyyskasvatus my ass, kun ei se ole lastentekokyvystä kiinni, vaan kaikesta muusta siinä ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaan homoilee ja lesboilee nykyisin. Ei siis ole ihme, ettei jälkikasvua synny.
Ei taida olla noista älypuhelimissa kiinni kasvaneista ihmisistä perhettä elättämään ja kasvattamaan. Eihän ne tiedä ja osaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaan homoilee ja lesboilee nykyisin. Ei siis ole ihme, ettei jälkikasvua synny.
Ei taida olla noista älypuhelimissa kiinni kasvaneista ihmisistä perhettä elättämään ja kasvattamaan. Eihän ne tiedä ja osaa mitään.
Osaa ne, mm päätellä että "pitäkää tunkkinne" eli kotileikit kun ovat kuunnelleet meidän elämämme mokanneiden tarinoita. Erityisesti kolmekymppiset jepet ovat ottaneet onkeensa.
"Mitä yrität sanoa tällä kommenttilla? Tuletko sitten haukkumaan loiseksi tänne, jos tekee lapsen ja saa/tarvitsee yhteiskunnan tukia niiden kasvattamiseen?"
Nämä ketjut on niin sekavia, että en tiedä kenelle kommentoit enää. Siis minä, joka kirjoitin tuolla ensimmäisellä sivulla sen pitkän kommentin, olen sitä mieltä, että hallitus ja oikeisto on vastuussa tästä tilanteesta, koska ihmisillä ei ole varaa hankkia lapsia. Minä kritisoin tätä artikkelia joka yrittää väittää, että raha ei muka ole se syy tälle tilanteelle ja että rahalla ei muka ratkaistaisi tätä tilannetta, vaan tämä artikkeli yrittää sen sijaan syytää vastuun yksilöiden niskaan (mikä on oikeistolaisille tietysti aina se juttu, ilmeisesti yksilö on heidän mielestään joku kokonaisuudesta erillään oleva henkiolento, johon yleinen ilmapiiri ympärillä ei vaikuta mitenkään) opettamalla nuoria lisääntymään, ihan kuin se olisi se ongelman ydin. Eli arvostelen hallitusta, oikeistoa ja tätä artikkelia, joka yrittää taas kerran vähätellä rahallisen ahdingon vaikutusta tähän lisääntymisongelmaan.
Ihmisiä on jo nyt maapalolla liikaa
Kuka täysijärkinen tekisi lapsia tällaiseen totaalisessa syöksykierteessä olevaan maahan? Mitään takeita ei toimeentulosta ole, työttömyys vain kasvaa ja sodan uhka leijuu koko ajan päällämme. Eivät ihmiset tyhmiä ole, jokainen osaa itse tehdä johtopäätökset ja vain holtittomimmat lisääntyvät tällaisena aikana.
Vierailija kirjoitti:
Myös pitää olla luentoja, miksi lapseton elämä voi oĺla ihan hyvä vaihtoehto.
Valtiolle sen säilyvyys on itseisarvo. Siksi sen ei tietenkään tule sellaisia luentoja järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiolle sen säilyvyys on itseisarvo. Siksi sen ei tietenkään tule sellaisia luentoja järjestää.
Valtio säilyy vähemmälläkin väellä kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Pitää nimenomaan lopettaa kaikki valistus, jotta kansalaisten itsetunto palaa, ja he alkavat luottaa taas siihen, että he eivät tee kaikkea joka tapauksessa väärin.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiivinen asia tämän maan väestön ja kulttuurin kannalta. Lapsettomilta pitäisi ottaa äänioikeus koska heillä ei ole mitään kiinnitystä tulevaisuuteen.
Mene trumpisti kuuseen
Vierailija kirjoitti:
70-luvun hyrrä tms. Lastenohjelmien mustavalkoinen meille syntyy vauva, miten vauvoja tehdään kampanja käyttöön. Nykynuoriso ja aikuisetkin saattaisivat ymmärtää. Rautalanka malli.
Isän pippeli jäykistyy ja he rakastelevat äidin kanssa. Isä laittaa pippelin äidin sisään ....jne. selkeää. 🤗
Ei tarvitse naista altistaa seks.hyväksikäytölle, mies voi luovuttaa siemenen purkissa ja äiti hoitaa loput
Jokaikisessä teollistuneessa sivistysmaassa syntyvyys on laskenyt rajusti viime vuosikymmenten aikana. Enää ei ole pakko tehdä lapsia sosiaalisen paineen ja ehkäisyvälineiden puuttumisen takia. Ei niitä lapsia aina ennenkään välttämättä varsinaisesti haluttu, niitä vain tuli. Nyt naiset saavat itse päättää ja hyvä niin.
Minä tiedän, että hedelmällisyyteni on jo laskussa. En välitä siitä, koska en halua lapsia vaan mieluummin keskityn uraan.
N31
Vierailija kirjoitti:
Joku neropatti ehdotti äänioikeuden poistamista lapsettomilta. Fiksumpi voi hoksata, että sillä äänioikeudella ei ole koskaan ollut todellista, konkreettista merkitystä. Vaikuttamisen illuusio. Tv. velamies.
Tai sitten ihmiset joita kannatat on niin pimeitä ettei ikinä pääse pinnalle ja siksi niiden äänestäminen on sinulta turhaa. Äänestämisestä on hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, meidät ainakin seksivalistettiin 1990-luvulla niin tehokkaasti, että tuli pidettyä ehkäisystä liiankin hyvin huolta. Suoranasesti peloteltiin, että raskaaksi voi tulla noin vain jopa touhutipasta mihin aikaan kuukaudesta tahansa, eikä ns. varmoja päiviä ole olemassa.
Vasta aikuisena ymmärsin, että näin ei ole, vaan käytännössä aikaikkuna raskaaksitulolle on yleensä noin viikko ovulaation aikaan, jos sitäkään. No, omalla kohdallani taitaa lapset jäädä nyt tekemättä, vaikka olisin halunnut.
Olin just tulossa sanomaan tämän. Se ehkäisyvalistus 1990-luvulla yläasteella tytöille oli todellista raskaudella pelottelua ja "elämä menee pilalle jos lapsen hankkii". Ehkä paras oli se terveystiedon "kaikkien tyttöjen pitää katsoa video kun vauva tulee maailmaan". Poikien ei tarvinnut. Kunnon horrorgorea, aina joku luokasta pyörtyi siitä veren määrästä. Ja aika m
Kyseessä oli varmaan lääketeollinen synnytys. Se onkin r aiskaus-gorea, ihan oikeasti. Luonnollinen synnytys on rakkaudellinen. Vauva tulee edelleen synnytyskanavasta, mutta tuollainen silpomis- ja väkivaltafesti se ei ole. Jotkut naiset kuvaavat sitä elämänsä suurimmaksi orgasmiksi
Joku neropatti ehdotti äänioikeuden poistamista lapsettomilta. Fiksumpi voi hoksata, että sillä äänioikeudella ei ole koskaan ollut todellista, konkreettista merkitystä. Vaikuttamisen illuusio. Tv. velamies.