Väestötutkijat haluavat Suomen kouluihin hedelmällisyysopetusta, koska käynnissä on yhteiskunnallinen kriisi
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ne "erinomaiset" lapsiperheiden palvelut mahtaa olla? Synnytyssairaalat lakkautetaan, päiväkotiryhmät vaan kasvaa, mitään kotiapua ei saa...
Olen vähän alta 30 ja omissa piireissä ainakin ollaan erittäin tietoisia että hedelmällisyys laskee mutta ei se tieto yhtään sen enempää saa puskemaan lapsia paskaan rahatilanteeseen ja epävakaisiin oloihin
Tämä. Tyhminä vielä kehtaavat pitää ja ollaan kampanjoimassa ja valistamassa hedelmällisyydestä, kukista-ja-mehiläisistä, vaikka tietämättömyys ei ole ongelma paitsi korkeintaan pienellä marginaalilla debiilejä, joiden jälkeenjääneitä diagnoosilottogeenejä ei kannata muutenkaan missään tapauksessa monistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa tehdä lapsia. Ei ole vakituisia kokoaikatyö työpaikkoja.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa.
Meillä on monta paikkaa auki mutta ei ole hakijoita. Ihmetyttää että missä ne työntekijät oikein luuraavat.
Onko ongelma siinä että suomalainen hakeutuu siisteihin sisätöihin naputtelemaan tietokonetta ja muut työt eivät kelpaa näille elvistelijöille.
Töitä on monella alalla mutta suomalaisilla ei ole työhaluja kun sossutuilla pärjää niin hyvin.
Etenemme vakaasti kohti loiisimisyhteiskuntaa.
Oma henkilökohtainen kokemukseni on, että miehet eivät halua lapsia. Tai sitten olen vain ajautunut seurustelemaan sellaisten kanssa, mutta vaikka on vakityöt, hyvät palkat ja elämäntilanne kohdillaan kummallakin parisuhteessa, eivät miehet +40-vuotiainakaan "tiedä haluavatko vielä lapsia".
Itsekin toki olen jo sen verran vanha (34), etten enää tässä iässä lähtisi yrittämään.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko lasten synnyttämisen tehdä kansalaisvelvollisuudeksi niin että jos ei synnytä kahta lasta niin tulee veronkorotus näille luikureille. Miesten osalta varusmiespalveluksen väliinjättö voisi myös johtaa veronkorotukseen. Suomi on maa jossa on paljon oikeuksia niin eikö voiis olla myös velvollisuuksia.
Eikö se velvollisuus ole että käy töissä ja maksaa veroja? Muu on jokaisen henkilökohtainen asia.
"Rotkirchin mukaan erityisesti niissä väestöryhmissä, joissa syntyvyys on laskenut eniten, on heikot tiedot perusasioista. Heihin kuuluvat vähiten koulutetut miehet ja naiset."
Vihapuhetta ja vähän koulutettujen aliarvioimista nähtävissä. Sillä lailla. Näin pelkät peruskoulun paperit omaavana henkilönä koen kirjoituksen loukkaavana ja vaadin turvallista tilaa. Se ettei minulla ole paperia yliopistosta ei tee minusta (tai muista kaltaisistani) debiiliä.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmällisyyden lisäksi pitää monen muun asian olla kunnossa. Ei ole yksilöstä itsestään kiinni.
Eihän tässä maassa mikään ole yksilöstä kiinni. Yhteiskunta tai joku muu hoitaa.
No kyllähän vieraslaji pitää huolta lisääntymisestä, me muut voidaan homoilla rauhassa.
Se hyvä puoli tässä on, että se on jo myöhäistä. Ei enää ehdi pelastaa tätä suomi titanicia. Jäävuoreen on jo törmätty ja keula on selvästi jo painunut alaspäin. Pohjaan mennään aivan väistämättä.
Minulle on siunaantunut lapsia ympäri Eurooppaa.
Ruosissa on yksi ja Norjassa on kaksikin, Tanskassa on tiedettävästi yksi ja Saksassa on yksi.
Suomessa varsinaisessa perheessä on kolme lasta.
Ensimmäinen Ruotsissa syntynyt on jo 22 vuotta. Olin silloin 20v nuori mies ja lyhyessä suhteessa nelikymppiseen naiseen. Aina sattunut ja tapahtunut. En ole suunnitellut lasten hankintoja mitenkään.
Jotenkin vierastan myös sellaista ajatusta että eläviä luontokappaleita tehtäisi kuin autoja liukuhihnalla. Minulle seksi ei ole mitään suunnitelmallista liukuhihnalla tuunaamista, vaan siihen kuuluu romanttiset tunteet.
En siis ole mikään panomies. Lasteni kanssa en ole ollut juurikaan tekemisissä, koska olen yleensä töissä ja työkeikoilla tosi paljon. Mutta sen mitä olen lapsiltani kuullut, niin he rakastavat elämää. Sellainen positiivinen elämänasenne kuten minullakin on.
T: M45
Mulla meni terveys lisääntymisen myötä. Ei ollut mun kroppa tehty raskauksia varten.
Tyttärille olen sanonut että älkää ihmeessä hankkiutuko raskaaksi -paitsi jos vauvakuume on ihan järjetön (niin kuin minulla oli).
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni terveys lisääntymisen myötä. Ei ollut mun kroppa tehty raskauksia varten.
Tyttärille olen sanonut että älkää ihmeessä hankkiutuko raskaaksi -paitsi jos vauvakuume on ihan järjetön (niin kuin minulla oli).
Joo siemenet pyllyyn vaan.
Vierailia kirjoitti:
Palautetaan lapsivähennys verotukseen, niin ihmiset alkavat uskaltaa laittaa perheitä. Vaikka 2000€/vuosi saisi verotuksessa vähentää per tenava. Silloin lisääntyisi nimenomaan ne, jotka veroja maksavat - eli yhteiskuntaa jo nyt pystyssä pitävä väestönosa. Vauvarahat ja muut houkuttelee lisääntymään niitä, joiden perheestä tulee taakka muulle yhteisölle.
Toinen asiaa helpottava kuvio voisi olla se, että vanhempainvapaan ajan kotona olevalle kertyisi eläke samaan tyyliin, kuin olisi töissä. Sekin innostaisi lisääntymään niitä, joille se eläke yleensäkin kertyy.
Kolmas juttu voisi olla elatusmaksu ex-puolisolle tai oman lapsen toiselle vanhemmalle. Silloin riski parisuhteen päättymisestä ei olisi niin iso ts. elintaso ei romahda avioeron myötä. Toisaalta tulisi tasoitusta siitä, että toisen mahdollisuudet nostaa työllä elintasoaan kaventuu olennaisesti yh-vanhempana vrt. viikonloppuvanhempaan tai lapsensa kokonaa
Verojen keventäminen hyödyttää vain rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Oma henkilökohtainen kokemukseni on, että miehet eivät halua lapsia. Tai sitten olen vain ajautunut seurustelemaan sellaisten kanssa, mutta vaikka on vakityöt, hyvät palkat ja elämäntilanne kohdillaan kummallakin parisuhteessa, eivät miehet +40-vuotiainakaan "tiedä haluavatko vielä lapsia".
Itsekin toki olen jo sen verran vanha (34), etten enää tässä iässä lähtisi yrittämään.
Veljeni harkitsi perheellistymistä vasta 50-vuotiaana. Silloin hänelle alkoi ilmaantua muita arvoja kuin raha ja oma napa.
Ja mieshän voi tulla isäksi vaikka 80-vuotiaana jne. *silmienpyöräytys*
Ihan kun niitä 13-16 vuotiaita mammoiksi ja papoiksi alkaminen kiinnostelis. Miten helvetin pihalla nämä väestötutkijat oikein ovat. Sitten muutaman vuoden kuluttua aletaan opiskella, eikä ole varmaa saako töitä, ylipäätään, että onko koko valtio tai maapallo olemassa, ja sitten ne kakarat pitää vielä elättääkin, vähintään sen 18 vuotta. Ne syö, juo, paskoo, kasvaa, harrastaa, sairastaa ja se syö rahaa. Voi olla että yhä useampaa ei kiinnosta investoida tähän uuteen veronmaksajaan, joka vuorostaan joutuu paskan valtion riistettäväksi ja oravanpyörään ihmiskokeeksi. On ekoteko olla lisääntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa tehdä lapsia. Ei ole vakituisia kokoaikatyö työpaikkoja.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa.
Meillä on monta paikkaa auki mutta ei ole hakijoita. Ihmetyttää että missä ne työntekijät oikein luuraavat.
Onko ongelma siinä että suomalainen hakeutuu siisteihin sisätöihin naputtelemaan tietokonetta ja muut työt eivät kelpaa näille elvistelijöille.
Töitä on monella alalla mutta suomalaisilla ei ole työhaluja kun sossutuilla pärjää niin hyvin.
Etenemme vakaasti kohti loiisimisyhteiskuntaa.
Paikka avoinna =/= paikka oikeasti olemassa.
Jos tuet ovat lähellä palkkoja, vika on huonossa palkassa.
Haastan työnantajat palkkojennostotalkoisiin.
Pojat voi innostua. Saa panna ja sossu elättää tulokset. Tytöt ei niinkään. Itsenäisestä elämästä ja työeläkkeestä on turha haaveilla.
Mahtaakohan olla totta? Kun tuli k- rokotusbuumi, jotkut lääkärit varoittelivat, että se rokote sterilisoi lisääntymiskykyiset ihmiset.
Liian henkilökohtainen asia joten kuka nyt lähtisi edes moista kyselemään ihmisiltä?
Siis lisää hedelmällisyysopetusta nuorille, niin alkaa peitto sitten heilumaan myöhemmällä iällä? Ei. Nuorille pitäisi opettaa enemmän sitä, miten kohdata vastakkainen sukupuoli oikeasti. Ilman sosiaalista mediaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös pitää olla luentoja, miksi lapseton elämä voi oĺla ihan hyvä vaihtoehto.
Negatiivinen asia tämän maan väestön ja kulttuurin kannalta. Lapsettomilta pitäisi ottaa äänioikeus koska heillä ei ole mitään kiinnitystä tulevaisuuteen.
No nekö maat jossa lapsia pukataan 15/perhe ovat sitten jotenkin edistyksellisiä ja joilla on kiinnitys tulevaisuuteen? EIkös nämä maat ole paskoneet veden ja ilman ja muuttaneet ympäristönsä elinkelvottomaksi. Voisit muuttaa sinne, siellähän on Utopiasi.
Ja itseasiassa, taitaa olla niin ettei niistä maista saada samaa työvoimaa kuin olisi omat ja tarvittaisiin.
Eihän meillä ole töitäkään. Millä elätät. Eikä ehkä koko maata sitten kun ne olisivat työiässä. Eteläeur, vie metsät ja vedet vihreiden avustuksella. Miksi lapsia kärsimään.