Mitkä naisten vaatimukset miehelle ovat miehistä järkeviä?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
- savuttomuus/nuuskattomuus
- alkoa kohtuudella tai ei lainkaan
- elättää itsensä
- mukava tyyppi
- ei Persu tai muuten ahdasmielinen
Hyvä alku, bare minimum sanoisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jatkuvasti kuulee että naiset vaatii liikaa. Naisten kriteerit ovat kohtuuttomia.
Nyt sitten kysytään mitkä ne kriteerit ovat, ja sitten ei yhtäkkiä osatakaan vastata!!
Onhan täällä ollut jo paljonkin vastauksia. Jos sinulla on mielessäsi joku kriteeri jonka itse olet huomannut olevan miehille ylivoimainen niin ole hyvä ja kirjoita se näkyviin. Katsotaan sitten yhdessä onko se meille keskusteluun vastaaville miehille kohtuuton. Kun me miehet emme valitettavasti ole ajatustenlukijoita niin emme voi tietää mikä juuri sinun mielestäsi on ongelmana.
Luetteloa näkyviin niin saat vastauksia.
Niinpä. Laitoin oman listani tuonne, mutta sain vain peukkuja kumpaankin suuntaan. Olen jo pariutunut, mutta olisi silti mielenkiintoista kuulla mikä vaatimuksissani oli kohtuutonta
Vierailija kirjoitti:
- elättää itsensä
- mukava tyyppi
Elämä ilman nikotiinituotteita on minulle oletusarvo. Se vaikuttaa kumppanin hajuun ja makuun joten yhteiselon kannalta minulle (M) ehdoton vaatimus.
Minä tuon viimeisen muotoilisin näin: "Ei ole aktiivisesti tyrkyttämässä omaa poliittista, uskonnollista tai ideologista mielipidettään sinä ainoana oikeana"
Pätee siis niin naisiin kuin miehiinkin ideologiasta, uskonnosta tai puolueesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- elättää itsensä
- mukava tyyppi
Elämä ilman nikotiinituotteita on minulle oletusarvo. Se vaikuttaa kumppanin hajuun ja makuun joten yhteiselon kannalta minulle (M) ehdoton vaatimus.
Minä tuon viimeisen muotoilisin näin: "Ei ole aktiivisesti tyrkyttämässä omaa poliittista, uskonnollista tai ideologista mielipidettään sinä ainoana oikeana"
Pätee siis niin naisiin kuin miehiinkin ideologiasta, uskonnosta tai puolueesta riippumatta.
Minusta parisuhteessa arvojen pitää olla suunnilleen yhtenäiset, ei riitä se ettei tyrkytä. Kivempi keskustella ja kasvattaa lapsia jos ei olla tärkeistä asioista räikeästi eri mieltä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- elättää itsensä
- mukava tyyppi
Minusta parisuhteessa arvojen pitää olla suunnilleen yhtenäiset, ei riitä se ettei tyrkytä. Kivempi keskustella ja kasvattaa lapsia jos ei olla tärkeistä asioista räikeästi eri mieltä. -eri
Tunnen kokoomuslaisen joka on onnellisesti naimisissa demaripoliitikon kanssa. Hyvin tuntuu onnistuneen eri puoluekannoista huolimatta ja lapsetkin pärjäävät koulussa.
Arvelen että jos ollaan liian samanlaisia niin sitten suhteessa ei ole mitään särmää. Vähän sama tilanne kuin jos molemmat puolisot ovat samassa työpaikassa samoissa työtehtävissä, jolloin kotiin tullessa ei ole erilaisia päivän kokemuksia joista keskustella ilman että muuttuisi työasioiden hoitamiseksi vapaa-ajalla.
Mitä pariutumiseen tulee niin sitä tapahtuu myös ilman aikomusta tehdä lapsia. Näin varsinkin vanhemmalla iällä. Silloin mahdollisten lasten kasvattamiseen liittyvät kysymykset eivät ole mitenkään asiaan liittyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- elättää itsensä
- mukava tyyppi
Ei minulle riitä tuo, ettei tyrkytä. Itse olen pitkässä avioliitossa, missä juuri parasta on ollut elämän ja ajatusten jakaminen. Enkä huolisi mistään hinnasta esim ràsistia elämääni. Se kuvottaisi liikaa. Puolisoa pitää pystyä aidosti arvostamaan, ei rakkaus muuten kestä.
Haparointi ja huono itseluottamus ovat epäseksikkäitä. Tulee olla jämäkkä jässikkä ja omata suorat oikeat mielipiteet eikä olla mikään tuuliviiri. Täytyy näyttää ulospäin siltä että on vakaa ja filmaattinen. Eriskummallisuus saa naiset äänestämään jaloillaan. Tulee olla rehellinen ja luottamusta herättävä. Ei mikään hiljainen hiirulainen vaan tietää mitä haluaa.
Jämäkkyyttä miehet, siitä se lähtee
Vierailija kirjoitti:
Yksi järkevä vaatimus on se, että mies osaa asua siististi. Oma huoneeni asunnossa on ollut jo pitkään kesken jääneiden projektien ja unelmien romuvarastona. Kun pitkä parisuhde katkesi on nyt käynnissä oman pesän siivoaminen jotta tänne kehtaa ketään kutsua. Monille tietenkin itsestäänselvyys mutta:
- Mies osaa pitää asuntonsa siistinä silloinkin kun kukaan ei ole erikseen käskemässä
Tämä pitää kyllä ymmärtää molempiin suuntiin sillä elämäni kuluessa olen ehtinyt tutustua myös karseassa kunnossa oleviin opiskelijanaisten asuntoihin. Kun laittaa ruokaa niin ne astiat pitäisi sen jälkeen tiskata eikä jättää altaaseen homehtumaan...
On itsestäänselvyys enkä voi suositella sellaisesta mainintaa vaatimuslistalla.
valvoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- elättää itsensä
- mukava tyyppi
Minusta parisuhteessa arvojen pitää olla suunnilleen yhtenäiset, ei riitä se ettei tyrkytä. Kivempi keskustella ja kasvattaa lapsia jos ei olla tärkeistä asi
Kaikki meistä tosiaan tuntevat vaikka minkälaisia pareja. Ei se tarkoita, etteikö valtaosa haluaisi suunnilleen samat arvot omaavan kumppanin. Ilmiselvää on, etteivät kaikki halua lapsia, miksi se piti tuoda esiin? Kovin pitkiä tulee näistä kommenteista kun mitään ei voida lukea rivien välistä tai vain kommentoida asiaa.
Demari ja kokoomuslainen eivät välttämättä ole kovin kaukana toisistaan. Tämä on selvää kaikille politiikkaa tai poliittista historiaa tunteville.
Tunnen tarpeeksi eri tavoilla ajattelevia ihmisiä perheen, tuttavapiirin ja työpaikan kautta. Pystyn keskustelemaan ja pohtimaan asioita eri näkökulmista, mutta perusasioihin liittyen haluan kotirauhan. En esimerkiksi voisi kannattaa seksuaalivähemmistöjen asiaa tai ihmisoikeuksia ja seurustella persun tai kristillisdemokraatin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- elättää itsensä
- mukava tyyppi
Minusta parisuhteessa arvojen pitää olla suunnilleen yhtenäiset, ei riitä se ettei tyrkytä. Kivempi keskustella ja kasvattaa lapsia jos ei olla tärkeistä asi
Demari ja kokoomuspoliitikko jakavat samat arvot. Ovat vain hieman eri mieltä keinoista. Molemmat pitävät politiikkaa tärkeänä, ja ovat luultavasti saman tyyppisiä persoonia.
Yhteinen kieli.
Tosin en pitäisi sitä välttämättömänä naiselle. Siellä missä on tahto on keinot.
Joten korjaan edes yhteinen kieli ei ole järkevä vaatimus.
Miehellä on kyllin omia juttuja ja menoja, pärjää yksin ja itsekseen, on aloitteelline ja itsenäinen, valitsee, päättää ja toteuttaa, hallitsee aikataulujaan ja on kalenterinsa herra. On olosuhteisiinsa tyytyväinen, ei katkera eikä kateellinen. Ja valmis elämään toisen kanssa tuosta edelläkirjoitetusta huolimatta mukaanottavasti.
Tämä ei ollut sellainen ruuhkavuosiaan elävän miehen näkemys vaan ne menneisyyteen hiljalleen taakseen jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen kieli.
Tosin en pitäisi sitä välttämättömänä naiselle. Siellä missä on tahto on keinot.
Joten korjaan edes yhteinen kieli ei ole järkevä vaatimus.
Jos ei ole yhteistä kieltä vaan esimerkiksi huonoa englantia käytetään niin suuri osa vivahteista putoaa pois kummunikaatioista. Lasten kielellisen kehityksenn kannalta on tilanne heikko elleivät molemmat puhu lapsille omaa kieltään.
Miehenä pitäisin kohtuuttomana vaatimuksena sitä, että minun olisi opeteltava esimerkiksi sujuva kiinan kieli voidakseni olla naisen kanssa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kompromisseja kyllä, mutta kompromissi on eri asia kuin tyytyminen. Itse näen asian enemmän myös niin, että emme tee toistemme suhteen kompromisseja arjen haasteiden edessä, vaan teemme yhdessä kompromisseja niiden haasteiden kanssa. Arjen haasteet eivät tee meistä toistemme vastustajia, vaan olemme liittolaisia niitä haasteita vastaan.
Semantiikkaahan tämä on. Usein vastakkain ovat kuitenkin juuri puolisoiden kannat eli haaste on se, että toinen haluaa eri asiaa kuin minä. Ja kun en voi saada sitä mitä haluan, joudun tyytymään kompromissiin. Eihän se ole täysin sama asia kuin tyytyminen toiseen ihmiseen, mutta ajan oloon eivät sittenkään aina taistele asiat vaan juuri ihmiset. Muutoin ei joka toinen avioliittokaan päättyisi eroon.
Tärkein vaatimus naiselle: ei kirjoita vauva-palstalla.
Ööö..ei. Onks miehet oikeasti näin yksinkertaisia? Tollanen nainen löytää miehen omasta ikäryhmästään, kannattaa ehkä sunkin alkaa katella sinne 40+ porukoihin. Oon 37 enkä haluisi melkein 50 ukkoa ihan vaan etten päätyis vielä joksikin omaishoitajaksi. Sori. Totuus voi nipistää.
Kriteeri vai vaatimus?