Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä toiset tekevät mielestäsi väärin lastensa kanssa?

Vierailija
10.08.2024 |

No itsellä ei lapsia joten katson eri vinkkelistä. Lähipiiriä seuranneena, en paapoisi lasta joka asiassa, en käyttäisi ihmeellisiä lässytysilmaisuja asioille esim "tuuppa nyt", vaan "tule nyt", tai eniten inhoamani juttu kun kuumasta pinnasta sanotaan "poppa" (mistä tämä on lähtöisin??). En pitäisi tuntien nukutusshowta, koska on päätetty että klo 20:30 lapsen pitää nukahtaa (vaikkei nukuttaisi, enhän itekään nukahda joka päivä kellon mukaan), vaan kokeilisin viedä sänkyyn, jos ei nukahda, saa tulla pois. Seuraisi sitten minun puuhailuja tai olisi sohvalla, luulen että nukahtaisi kyllä kun alkaa nukuttaa. Komentaisin tiukemmin ja useammin kielletyistä asioista. En antaisi kännykkää alle 10v lapselle, älypuhelinta en silloinkaan. 

N31

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta negatiivisesti puhuminen toiselle ihmiselle lapsen kuullen on kamalaa kuunneltavaa. Jotkut ihan haukkuu lastaan näin. 

Ja vinkkinä vanhemmille! Vilkaskaapa salaa lastenne ilmettä kun kehutte niitä jollekin toiselle ihan kun ne ei kuulis vaikka kuuleekin! Suorat positiiviset palautteet on hyviä, mut niin on ne epäsuoratkin. 

Tätä koin usein ysärillä lapsuudessa. Omat vanhemmat, isovanhemmat, perhepäivähoitaja... Sivussa kehuivat usein veljeäni, mutta minä olin joku ongelma.

Vierailija
22/22 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppa tulee sanasta polttaa. Pikkuinen puhumaan opetteleva lapsi ei osaa sanoa polttaa vaan hänen suustaan se tulee muodossa poppaa. Tosin minua se ei saa edelleenkään puhumaan lapsenkieltä vaan minä puhun lapsille normaalia kieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi