Onko kellään Stokken pinnasuojusta?
Meille on tulossa Stokken sänky ja haluaisin tietää meneekö siihen " tavalliset" pinnasuojat vai onko vaihtoehtoina Stokken oma tai itsetehty? Eli siis suomennettuna, mikä on Stokken ympärysmitta? =)
Jos joku kiltti viitseisi mittailla... Kiitos!
~Murmutti
Kommentit (7)
Meillä on ollut käytössä ensin sellaiset tavalliset, mitkä oikeasti ovat tarkoitettu tavallisen pinnasängyn pääosaan. Meillä niitä oli kaksi, näin sain koko Stokken peitettyä. Ympärysmitta on jotain 300cm.
Näillä tavallisilla pärjäsi siihen asti, kunnes poika rupesi nousemaan sängyssä ylös. Tosin eivät ne mitenkään nätisti siinä olleet, aina sai korjailla ja ne repsottivat, sänky näytti aina vähän epäsiistiltä.
Sitten meni hermo, kun poika nousi ylös pinnoja pitkin, tallusteli sänkyä edestakaisin, niin ne pinnasuojat olivat aina ihan mytyssä eikä näin enää toimineet.
Viikko sitten ostimme sitten Stokken oman. Ja sänky näyttää aina nätiltä, suojaa poikaa työntämästä jalkoja pinnojen väliin ja vaikka nousee ylös eivät repsota. Noissa ekoissa oli sellaiset narukiinnitys ja Stokken omassa taas tehty oma putkilo tarranauhalla pinnan ympärille.
Niitä ei saa mistään ainakaan pk-seudulla ostettua heti vaan ovat tilaustavaraa. Halusin sellaisen neutraalin luonnonvalkoisen, ja kun mies meni ostamaan, niin sitä ei enää saanutkaan- onneksi myivät sitten sen näyttelysängyn kappaleen.
Olen aikani kuluksi katsellut netistä pinnasuojien hintoja ja alan vakaasti kallistua tekemään itse kyseisen suojuksen... ;)
Tuo oli hyvä vinkki noista tarroista pinnojen ympärillä, meillä esikoistyttö oppi aikanaan alle 6kk:n ikäisenä avaamaan rusetit. =) Täytyypä alkaa visioimaan...
Kiitos!
Niin ja kiitos myös tuosta mitasta, " normaalimittaiset" vissiin sit riittää ympäri.
~Murmutti 30+6
Mä ostin tavallisen pinnasängynpehmusteen, pieneen (minikit)versioon leikkasin sopivaksi ja ompelin käsin " leikkaushaavan" kiinni. Pehmusteita voi muuten ryhdistää laittamalla niihin sopivasti lisäkiinnitysnauhoja esim. kanttinauhasta.
Itse en ostaisi arvatenkin kallista Stokken omaa pehmustetta.
Minulla on tuo Stokken suojus, ja reilu puolivuotias osaa repiä tarrat auki! Mutta muuten olen ollut siihen tyytyväinen, on neutraalivärinen, pysyy hyvin ja on siistinnäköinen. Ostin sen käytettynä, joten ei tullut niin kalliiksi.
Mistä muuten olette ostaneet pehmustekangasta? Olisi tarve tehdä suojus pieneen rottinkisänkyyn...
Tai paikallisesta kumiliikkeestä olen ostanut n.1-2cm:n paksuista vaahtomuovia ja siihen tehnyt päällisen. Tukevampaa ja muotonsapitävämpää kuin vanulevy.
Muutaman kerran (olen tehtaillut suojia kavereille) olen tehnyt niin et olen laittanut ohutta (1cm) vaahtomuovilevyä kaksi levyä ja väliin ohuen, mutta tukevan pahvilevyn. Eipähän mene kasaan... Hyviä on olleet, varsinkin isommille lapsille.
Ja niitä kiinnikkeitä kannattaa olla riittävästi...
~Murmutti
Jos heräis ennen kuin alkaa kirjoittelemaan mitään typeryyksiä...
Päälliseksi kannattaa kokeilla hivenen muovitettuja kankaita tai liukaspintaisia. Niistä saa mahdolliset sotkut pyyhittyä helposti pois. Toinen aika kiva päällysmateriaali varsinkin pieneen sänkyyn/kehtoon/äit.koppaan, on flanelli. Ihanan pehmoista... =) Kannattaa vaan tehdä sen verran " monimutkaisempi" , että saa täytteet pois ennen pesua...
Nyt aamupalalle ennen kuin tulee jotain elämää fiksumpia neuvola... =)
~Murmutti
Tarrakiinnitys oli minusta loistava. Aika vaikea niitä on lapsen repiä auki, ainakaan kokonaan. Tarraa on koko pehmusteen korkeudelta ja sen verran tiheässä.
Stokken pehmuste oli myös todella paksu. Luulen, että vastaavaa olisi melko hankala saada ommeltua tavallisella ompelukoneella. Tosin tätä lausuntoa kannattaa peilata sitä vasten, etten itse saa edes suoraa saumaa kunnolla aikaiseksi.