Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ole tarkkana, vauvaperheeseen ei pääse noin vain

Vierailija
10.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20083690

Ronja Salmi lataa täydeltä laidalta.

Vastasyntynyttä haluaa kaikki katsomaan. Niin luulee Ronja.

Tuo ruokaa, älä syö, ihastele hulluna vauvaa, älä neuvo, lähde pois pian. Tämä oli tietysti vain alkua. Ronja kertoo vielä monta tapaa, joilla vieras voi mogata.

Ronja itse mogaa pahasti. Hän ei tajua, että vieraat tulevat velvollisuudentunnosta. Hän ei käsitä olla siitä kiitollinen.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras neuvo, jonka työkaverilta sain ennen ensimmäisen lapsen syntymää oli, että ainakaan ensimmäisen viikon aikana kotiintulon jälkeen ei tarvitse ottaa ketään katsomaan vauvaa,  ei edes isovanhempia. Sen verran oli raju synnytys, että 10 pv meni sairaalassa ( siihen aikaan normi oli jotain viikko), eikä senkään jälkeen istuminen vielä kunnolla onnistunut. Oli erittäin hyvä nevo, eivät kenenkään keskinäiset suhteet siitä viikon odottamisesta mitenkään vaurioituneet. Kun isovanhemmat kuitenkin tulivat jonkin pituisen matkan takaa, eivät tosin yösijaa tarvinneet,  niin ihan pikavisiitistä ei kuitenkaan ollut kyse. 

Vierailija
62/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas saan kuulla jatkuvasti kavereilta ja siskolta rutinaa, ettei kukaan tule katsomaan vauvaa. Itse olin iloinen jokaisesta vieraasta. Mies hoiti heille tarjoilut niin ei rasittanut minua ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan