Naiset eivät tajua että armeija vastaa vankilatuomiota
6-12kk piikkiaitojen takana vailla omaa vapautta päättää itse mistään. Oma mielenterveyteni oli koetuksella tuona aikana
Kommentit (436)
Onko se sellainen paikka missä keho laitetaan äärirajoille, koet peruuttamattomia muutoksia elämääsi (kroppa+pää+elämäntyyli+talous) ja asetat itsesi hengenvaaraan?
Niin oliko sen kesto 6-12kk vai 18+v? Kumman valitsisit?
Siinä on se juurisyy miksi naisia ei velvoiteta armeijaan - meidän odotetaan kantavan yhteiskuntaa eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intistä pääse ihan milloin vain pois jos haluaa,vankilasta ei, siinä se ero.
Vankilassa on niin lokoisat oltavat että miksi sieltä pitäisi lähteä pois.
No jos tykkäät olla lukitussa muutaman neliön kopperossa suurimman osan päivää niin mikäs siinä sitten.
Sehän on armeijaa pakoilevan incelin normipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Inttihullu tehtailee tänään aloituksia oikein urakalla.
Joo ja kaikki on aina naisten vika.
6kk onkin ihan hirveän suuri aika, huh huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo vuosi maksoi minulle tämän päivän liksalla mitattuna 160 k€. Aika saatanan kallista perseenylösnostoa. Ilman mitään hyötyä myöhemmässä elämässä. Ellei lasketa sitä ett RUL:n muutaman kympin jäsenmaksulla saan käydä lähellä olevan varuskunnnan radoilla pitämässä metsästyksessä tarvittavaa ampumataitoa yllä.
Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että tänä vuonna 31.12.2024 mennessä tienattu palkka olisi ollut tiettuna jo 31.12.2023 ilman valtion poikaleiriin hukattua aikaa? Erityisesti näin viiskybäisenä kun liksa on hieman korkeampi, menetetyt yhden vuoden tulot kirpaisee aika isosti.
Voi, voi. On sulla kova kohtalo, hyväpalkkaisella upseerismiehellä.
Mitä muuten olet mieltä puolustusvoimien tarpeellisuudesta näinä levottomina aikoina?
Tiena
Olen ollut erittäin vannoutunut NATOn kannattaja omasta varusmiespalveluksestani asti, eli päälle 30 vuotta. Siksi että nähtyäni mitä perseilyä touhu oli, luottamukseni reserviläisarmeijan kykyyn hoitaa tehtävänsä on ollut "hieman heikko". Se että kerrataan muutaman kerran ei muuta sitä tosiasiaa että siviili joka saa pyssykän käteensä, ei muutu osaavaksi sotilaaksi. Onneksi päästiin NATOon niin ainakin uskottavuuspelote nousi ihan eri tasolle.
Mikään ei muuta sitä faktaa, että tuo helvetin valtion pakottama pelleily maksoi minulle ainakin 160 000 euroa. Saatana että pistää suorastaan raivoksi edes kirjoittaa tuo summa, ja kun muisteleekin millaisten älyllisesti kyvyttömien käskytettäväksi alistui nuoruuden hölmöyttään.
No ei vastaa vankilaa kuin joidenkin päästään vammaisten mielestä
Vierailija kirjoitti:
Onko se sellainen paikka missä keho laitetaan äärirajoille, koet peruuttamattomia muutoksia elämääsi (kroppa+pää+elämäntyyli+talous) ja asetat itsesi hengenvaaraan?
Niin oliko sen kesto 6-12kk vai 18+v? Kumman valitsisit?
Siinä on se juurisyy miksi naisia ei velvoiteta armeijaan - meidän odotetaan kantavan yhteiskuntaa eri tavalla.
Osoita minulle yksikin tapaus itsenäisen Suomen historiassa jossa nainen on joutunut viranomaistoimenpiteiden/vapausrangaistuksen kohteeksi jos on päättänyt jäädä lapsettomaksi.
ap ei huomannut, että osa varusmiehistä on nykyään naisia🙄
On ollut jo pitkään.
Olen naisena miettinyt, miksei naisille ole mitään koulutusta joka vastaisi armeijaa jollain tavalla, kuinka moni osaa nykypäivänä auttaa haavoittuneita sotilaita ja hoitaa isoja määriä muonituksia?
Intissä se aika kannattaa käyttää johonkin hyödylliseen. Itse ajoin yhdistelmäkortin ja rahoitin helposti opiskelijaelämää ajamalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei tajua? Tiesitkö että naisilla on yleisesti miehiä parempi empatiakyky. Se tarkoittaa että pystyy ymmärtämään toisen kärsimystä vaikka ei olisi itse vastaavaa kokenut.
Omien kokemusteni mukaan tämä naisten suurempi empatiakyky keskittyy kylläkin vain hyvin pieneen lähipiiriin eikä todellakaan kohdistu mihänkään tuntemattomiin suomalaismiehiin. Kävivät he sitten armeijan tai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenenkään ole pakko mennä armeijaan eikä vankilaan. Sehän on ihan oma valinta.
Kutsuntoihin on silti mentävä tai on etsintäkuulutettu. Myös jokin valinta on tehtävä ja ainoastaan terveydellinen este on se, ettei tarvitse mennä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo vuosi maksoi minulle tämän päivän liksalla mitattuna 160 k€. Aika saatanan kallista perseenylösnostoa. Ilman mitään hyötyä myöhemmässä elämässä. Ellei lasketa sitä ett RUL:n muutaman kympin jäsenmaksulla saan käydä lähellä olevan varuskunnnan radoilla pitämässä metsästyksessä tarvittavaa ampumataitoa yllä.
Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että tänä vuonna 31.12.2024 mennessä tienattu palkka olisi ollut tiettuna jo 31.12.2023 ilman valtion poikaleiriin hukattua aikaa? Erityisesti näin viiskybäisenä kun liksa on hieman korkeampi, menetetyt yhden vuoden tulot kirpaisee aika isosti.
Voi, voi. On sulla kova kohtalo, hyväpalkkaisella upseerismiehellä.
Mitä muuten olet mieltä puolustusvoimien tarpeellisuudesta näinä levottomina aikoina?
Tiena
Kauemmas - työnantajan pääkonttorin kotimaahan, rikkkaaseen pieneen öljyvaltioon. Todnäk duunit jatkuisivat siellä, sillä välin kun täällä haaveillaan motittamisista.
Itse arvostan suuresti naisia ja miehiä, jotka suorittavat asepalveluksen.
Minun aikanani se ei ollut mahdollista naisille.
Nuoret miehet saivat armeijasta muuten lisäpisteitä, kun hakivat opiskelemaan. Tytöillä ei ollut sitä etua. Äitiyden takia menetetään opiskelu- ja työvuosia, mutta pisteitä siitä ei heru.
Armeijaan sopimattomat saavat vapautuksen, Sivari on vaihtoehto.
Maanpuolustusvelvollisuus koskee meitä kaikkia.
Ap:ta ei kai otettu inttiin, kun harmittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun päääset ns. oikeisiin töihin johonkin suirempaan lafkaan, esimerkiksi entisen kotimaisen kumijalkinevalmistajan palvelukseen, pääset osallistumaan ns. teambuildingiin, jossa nämä entiset partiolaiset, varusmiehet ja kapiaiset (vast.) järjestävät työporukallesi maksua vastaan erilaista osallistavaa viihdykettä ryhmähengen luomiseksi (ryhmäyttämiseksi) ja kasvattamiseksi.
Huomaat että intin käyneet kollegasi mussuttavat vähemmän ja ikään kuin osaavat ottaa sen pelleilyn sillä vakavuudella minkä se ansaitsee.
Armeijaylikaikenperkeleorjatkuriinperkelejamuutenvaanperkeleenperkele -tyylinen (machouhouros)johtajuus on tunkkaista, vanhentunutta ja ymmärrettäneen jo fiksummissa lafkoissa kehnoksi ja tehottomaksi.
En ole ollut tiiminrakennustilaisuudessa, jossa maksavia asiakkaita olisi johdettu Management by perkele -metodilla, vaikka se muuten olisikin ollut talon sisällä käytössä.
Tiiminrakennukset olivat aiemmin ulkoilmapainotteisia juttuja, joilla pyrittiin saamaan osallistujat (yleensä kuraporras keskenään) luottamaan toisiinsa tekemällä mm. partiosta ja intistä tuttuja juttuja. Erilaiset joukkuepelit mölkystä lentopalloon olivat suosittuja. Koko ryhmä hiihti yhdessä yksillä suksilla. Kaaduttiin korkeammalta taaksepäin ja luotettiin siihen, että kaverit ottivat kiinni. Mitä näitä nyt on. Hauskaa piti olla ja selvinpäin.
Nimen muututtua ryhmäytymistilaisuudeksi ollaan ehkä siirrytty enemmän sisätiloihin ja fyysisen toiminnan määrää -- erityisesti koskettelua -- on vähennetty. Kansainvälisyyden lisääntyessä saunominen vähenee. Yhdessä syöminen ja juominen käy yleensä kaikille.
Kaikki riippuu siitä miten hetero- tai homogeeninen porukka on saatu kasaan - ja tietysti siitä mikä on milloinkin in.
Vierailija kirjoitti:
Aina itseä hieman oksettaa kun baarissa joku mätisäkki akka alkaa miehiä arvostelemaan sen perusteella kuka heistä on käynyt intin. Siis minä en. Käytin senkin ajan hyödyksi kun en mennyt leikkimään metsään sotaa. Kävin mm naimassa "inttileskiä".
Opportunistisella, muiden jälkiliukkaille moraalittomasti luuhaavalla luihulla, vapaamatkustajalokilla ja 13tusinassa tautisella chyrvänkantotelineellä on tosiaan "varaa" tuomita kaikki muut.
Vierailija kirjoitti:
Aina itseä hieman oksettaa kun baarissa joku mätisäkki akka alkaa miehiä arvostelemaan sen perusteella kuka heistä on käynyt intin. Siis minä en. Käytin senkin ajan hyödyksi kun en mennyt leikkimään metsään sotaa. Kävin mm naimassa "inttileskiä".
Jos itse olet tyytyväinen siihen päätökseesi että et mennyt armeijaan, niin miksi suutut noin pahasti jos joku tuntematon arvostelee miehiä sen perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun päääset ns. oikeisiin töihin johonkin suirempaan lafkaan, esimerkiksi entisen kotimaisen kumijalkinevalmistajan palvelukseen, pääset osallistumaan ns. teambuildingiin, jossa nämä entiset partiolaiset, varusmiehet ja kapiaiset (vast.) järjestävät työporukallesi maksua vastaan erilaista osallistavaa viihdykettä ryhmähengen luomiseksi (ryhmäyttämiseksi) ja kasvattamiseksi.
Huomaat että intin käyneet kollegasi mussuttavat vähemmän ja ikään kuin osaavat ottaa sen pelleilyn sillä vakavuudella minkä se ansaitsee.
Armeijaylikaikenperkeleorjatkuriinperkelejamuutenvaanperkeleenperkele -tyylinen (machouhouros)johtajuus on tunkkaista, vanhentunutta ja ymmärrettäneen jo fiksummissa lafkoissa kehnoksi ja tehottomaksi.
En ole ollut tiiminrakennustilaisuudessa, jossa maksavia asi
Joo joo Jorma, tiiminrakennusta ei tietenkään mitenkään hallita missään muualla eikä kenenkään muun kuin armeija-armadillojen toimesta.
Se on asennekysymys. Joillekin nykyajan vellihousuille varmaan tekee tiukkaa.