Mies täyttää 40 ja iski kauhea tunne siitä että iän puolesta hyviä vuosia on enää noin 20 yhdessä jäljellä
Parhaillaan voidaan olla yhdessä nuorekkaana enää 20 vuotta. Alamäki alkoi jo kohti hautaa. Ahdistaa ikääntyminen.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan ole enää 20 vuotta, vaan totuus on että maksimissaan on jäljellä 10 hyvää vuotta. Sitten on keho jo rappeutunut. Esim juuri kukaan urheilija ei jatka enää 40.vuotta täytettyään: keho on loppu.
Sitä paitsi vanhukset usein haisee pahalle ja saattaa ripaloida housuun....
Se, ettei pysty enää kilpailemaan maailman huipulla urheilussa ei tarkoita, etteikö keho pystyisi arkielämässä hyvin paljoonkin. Toinen juttu on se, että huippu-urheilu voi myös vaatia veronsa niin, että tosiaan keho on sen jälkeen enemmän loppu kuin taviksella. Esim. moni laji kuluttaa niveliä vahvasti.
Mä olen 50 ja mun mies 58, eikä ole ollenkaan tuollaista tunnetta. Toki sen ymmärtää nyt tässä iässä, että ei ole kuolematon, ja että elämästä kannattaa nauttia nyt, koska koskaan ei tiedä tuleeko joku sairaus tai jopa henki mene kerrasta jonkun kohtauksen myötä. Mutta toisaalta se oli nuorenakin niin, että olisi voinut kuolla koska vaan, sitä ei vaan ajatellut.
Mutta eipä sitä toisaalta ajattele tuollaisia pessimistisiä tulevaisuudenkuvitelmiakaan, missä ajattelee olevansa kovin aikaisin häiritsevän huonokuntoinen. Hyvällä tuurilla ihmisen elämä voi kasikymppisenäkin olla vielä oikein hyvää, esim. tuonikäisiä vielä paljon matkusteleekin. Päivä kerrallaan, murehtimatta tulevia, mutta muistaen että tämä päivä voi olla viimeinen.
mies kohta 75, liittoa takana n 40 vuotta, elämme ihan parasta elämämme vaihetta , pariskuntana, onnellisena.