Mies täyttää 40 ja iski kauhea tunne siitä että iän puolesta hyviä vuosia on enää noin 20 yhdessä jäljellä
Parhaillaan voidaan olla yhdessä nuorekkaana enää 20 vuotta. Alamäki alkoi jo kohti hautaa. Ahdistaa ikääntyminen.
Kommentit (63)
Älä huoli, etteköhän ole eronneet jo kauan ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on joku harha että elämä on hyvää vain nuorena. Huolehdi itsestäsi niin vanhuusvuodet on ihania!
Kenelle nyt oikein vastasit?
Hehheh, milleniaalillahan on 60-vuotiaana vielä 10 vuotta työuraakin jäljellä.
Mun mies alkoi nysväämään kotona kun oli 64v. Ei enää käydä missään. 😒
Ap elää kai aika kuluttavaa elämää jos olettaa olevansa haudassa 60-vuotiaana. Kannattaa vähentää ryyppäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 53, eli paljon enemmän on takana kuin edessäpäin. Armeijasta on aikaa 33 vuotta. Se tuntuu, että se oli vasta vähän aikaa sitten. Ja tästä 33 v eteenpäin, niin hautajaisistani on jo kymmenisen vuotta aikaa, ellei kauemminkin. Aika kuluu valon nopeudella ja ihmisen elämä on lyhyt.
Toisaalta hyvä, ettei täällä, tässä maailmassa, tarvitse tallustella satoja tai jopa pari tuhatta vuotta. Niin huonosti pysyy nuo palkat hintojen ja elinkustannusten perässä ja sitten meille keksitään koko ajan uusia rahareikiä. Välillä joutuu elämään pitkiä aikoja työttömänä, jolloin pärjää vielä huonommin kuin töissä käyvänä.
Mun isäni elää vielä ihan hyvää elämää 89 vuotiaana. Juuri siskon kanssa juteltiin, että isällä on tosi hyvä muisti ja jalat pelaa hienosti eli liikkuu paljon.
Jep. Miehet usein vielä sairastuu vanhetessaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut alottaa sen kolmekymppisenä, kuten minä. Joten aika pitkään jaksoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 53, eli paljon enemmän on takana kuin edessäpäin. Armeijasta on aikaa 33 vuotta. Se tuntuu, että se oli vasta vähän aikaa sitten. Ja tästä 33 v eteenpäin, niin hautajaisistani on jo kymmenisen vuotta aikaa, ellei kauemminkin. Aika kuluu valon nopeudella ja ihmisen elämä on lyhyt.
Toisaalta hyvä, ettei täällä, tässä maailmassa, tarvitse tallustella satoja tai jopa pari tuhatta vuotta. Niin huonosti pysyy nuo palkat hintojen ja elinkustannusten perässä ja sitten meille keksitään koko ajan uusia rahareikiä. Välillä joutuu elämään pitkiä aikoja työttömänä, jolloin pärjää vielä huonommin kuin töissä käyvänä.
Olen samoja ikiä kanssasi ja kyllä todellakin aika menee nopeasti. Muistan kun isoisä sanoi aikanaan, miten elämä menee hujauksessa ohi. Ajattelin silloin, että ukkihan on ikivanha, ei se voi niin nopeasti käydä. Mutta oikeassa se oli
Se on juuri näin. 41 vuotta sitten lähdettiin koulusta kesälomalle 31.5. ja kouluun palattiin 15.8. Se 2,5 kk tuntui vuodelta. Nyt, 41 vuotta myöhemmin, vuosi tuntuu vajaalta kolmelta kuukaudelta jos niinkään pitkältä ajalta. Aika se vaan mennä humpsahtaa ohi ihan tuosta vaan. Poikkeuksena viime talvi, joka tuntui vuodelta - jostain kumman syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut alottaa sen kolmekymppisenä, kuten minä. Joten aika pitkään jaksoi.
Ollaan oltu vasta muutama vuosi yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli. Kyllä miehelläsi vielä ottaa eteen yli 60-kymppisenäkin, onhan erektiolääkkeet olemassa.
Kyllä meillä pelittää 79 vuotiaallakin ilman pillereitä. Se on hyvin yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies täyttää 60v (itse 64v) ja nyt alkanut miettimään että meillä saattaa olla hyviä vuosia enää n20!?
Vasta ostettiin talo ulkomailta ja suunnitellaan muuttoa sinne, itse vietän jo useita kuukausia mutta mies täysillä työelämässä.
Meillä on ystäväpariskunta joka on nyt 80+v ja elää aktiivista ja upeaa elämää etelässä pienestä krempasta huolimatta. Tätini on 95 ja suunnittelee seuraavaa pitkää lomareissuaan samanikäisen "poikaystävän" kanssa.
Ei kannata heittäytyä hautaan ennenkuin on pakko:)
Ootte vaan säästyneet syöviltä ja muilta vattumaisilta sairauksilta koko konkkaronkka. Ei olisi muuten tuollaista asennetta, että ei kannata heittäytyä hautaan ennenkuin on pakko. Liikaa ei kannata pienen ihmisen ilakoida. Sitä on moni nuorena meinannut, että tätä nuoruutta sitä vaan riittää ja riittää ja
Olet oikeassa, koskaan ei tiedä miten käy.
Itse olen sairastanut toistakymmentä vuotta tuskallisia kipusairauksia mitä ovat vieneet lähelle itsetuhoisuutta pahimpina aikoina. Ei toki verrattavissa syöpään mutta et myöskään voi sanoa etten olisi kokenut "mitään". Nämä seuraavat mua loppuun saakka koska hoitoa tai lääkitystä ei ole, ainoa millä pärjään on lämpö ja pirun sitkeä luonne.
Myös muita sairauksia ja suruja perheessä joten en ole ihan tietämätön asioista. Sinä vain oletit niin koska en ole antanut periksi ja itkenyt kohtaloani vaan jaksan yhä haaveilla hyvästä elämästä.
Noh, pitää olla niin kuin sinkkuna olin. Liikun yksin kun miestä ei kiinnosta. Halusin miehen myös seuraksi, en sohvaperunaksi. 😠
Olette menneet miehen kanssa kohti hautaa siitä pitäen, kun saitte alkunne äidin kohdussa. Ette tiedä elämänne pituutta, päättyykö tänään, huomenna vai myöhemmin. Turha surra sellaista, mihin ei voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli. Kyllä miehelläsi vielä ottaa eteen yli 60-kymppisenäkin, onhan erektiolääkkeet olemassa.
Ei ole puhe siitä.
Vierailija kirjoitti:
Se toimii ilman lääkettä mun 60+ miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isäni elää vielä ihan hyvää elämää 89 vuotiaana. Juuri siskon kanssa juteltiin, että isällä on tosi hyvä muisti ja jalat pelaa hienosti eli liikkuu paljon.
Myös ihmisissä on Mersuja ja Ladoja. Toiset ajaa sen miljoona km eli elää jopa yli satavuotiaiksi, kun taas toiset kupsahtaa jo alle parikymppisinä. Auto kestää, jos se on valmistettu laadukkaista ja kulutusta kestävistä osista ja on suunniteltu ja tehty kunnolla. Ihminen elää jopa yli 110 vuotta, eikä sairastu mihinkään, jos on saanut huippugeenit.
Olet siis reilusti kumppaniasi vanhempi? Muutenhan niitä hyviä vuosia voisi olla hyvin 30-40.
Vierailija kirjoitti:
Lihaskuntoa huoltamaan. Jos lihakset on kunnossa, elämänlaatu on hyvä vaikka yli 90 vuotiaana. Onhan noita elämästä nauttivia tervaskantoja, kannattaa tähdätä sellaiseksi.
Ei tuo takaa kuolemattomuutta tai edes hyvää elämää 90v asti. Itse olen urheillut koko elämäni, syönyt terveellisesti, en ole koskaan tupakoinut ja kaiken lisäksi vielä aina vältellyt ekstra kemikaaleja ( ja prosessoituja ruokia). Niin vain sairastuin syöpään 54v. Onhan se helpompi jaksaa taistella kun on hyvä peruskunto, mutta niin vain kuka vaan voi sairastua.
Ap, minkä ikäinen olet itse?