Miksi työntekijöille pitää maksaa lomaltapaluurahaa?
Kommentit (46)
Ihan typerä idea lomaltapaluuraha. Itse olen palannut aina lomalta töihin ilman rahaakin. Valtio säästäisi miljardin jos lomapaluuraha loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerä idea lomaltapaluuraha. Itse olen palannut aina lomalta töihin ilman rahaakin. Valtio säästäisi miljardin jos lomapaluuraha loppuisi.
Jos itse olisin jättänyt lomalta palaamatta,niin työnantaja olisi ollut todella kusessa. Projekti syksyllä.
Koska töissä käynti on niin kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin on ongelma, jos tärkeä työntekijä irtisanoo itsensä kesäloman ensimmäisenä päivänä.
Ei ole ketään kouluttamassa uudelle tekijälle edes sitä yhtä kuukautta.
Lomaraha voi olla kannustin, että jättää sen irtisanomisen tekemättä.
Ei tuo ole sen peruste, ainakaan alkuperäinen sellainen. Avaintyöntekijöillä on muutenkin yli parin kuukauden irtisanomisaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maksetaan enää lomaltapaluurahaa?
Aika monessa paikassa maksetaan lomarahat kerralla ja ihan sama tuliko takaisin töihin tai et.
Tosin kuka ei tulisi.Jos joskus lukisit tessejä, niin kyllä edelleen maksetaan lomaltapaluurahaa.
Ei makseta. Olin Helsingin kaupungin palveluksessa ( hoitoala), vuosina 1997 - 2000, eli 23 vuotta. Kvts työehtosopimus. Ei maksettu mitään lomaltapaluurahoja, ainoastaan lomarahaa 14.7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa paikassa maksetaan lomarahat kerralla ja ihan sama tuliko takaisin töihin tai et.
Tosin kuka ei tulisi.Jos joskus lukisit tessejä, niin kyllä edelleen maksetaan lomaltapaluurahaa.
Ei makseta. Olin Helsingin kaupungin palveluksessa ( hoitoala), vuosina 1997 - 2000, eli 23 vuotta. Kvts työehtosopimus. Ei maksettu mitään lomaltapaluurahoja, ainoastaan lomarahaa 14.7.
Korjaan; Kvtes
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että työntekijöillekin tulee jotain, eikä kaikki hyöty mene vain ahneille kapitalisteille.
Mikset muuta Venäjälle?
Siellä saat toveriaatteen mukasita hoitoa.
Missä maksetaan vielä lomaltapaluurahoja nykyään?
Muissa maissa ei ole lomaltapaluurahaa/lomarahaa mutta sensijaan 13-14kk palkka per vuosi mikä on enemmän kuin meillä.
"Eri työehtosopimuksien välillä on eroja siinä, missä tilanteissa lomarahaa maksetaan. Jotta saa lomaltapaluurahan, jossain työehtosopimuksessa edellytetään sitä, että työntekijä palaa vuosiloman jälkeen työhön. Joissain työehtosopimuksissa tällaista edellytystä taas ei ole."
https://jytyliitto.fi/ukk/saako-lomarahan-jos-ei-palaa-loman-jalkeen-sa…
En saa mitään lomarahoja, pelkän palkan vain. Sekään ei ole summa, jolla suomalainen lähtisi töihin. Mutta asun maassa, jossa asia on näin ja päätin kuitenkin jäädä. Terveisiä maailman onnellisimpaan maahan <3
Vierailija kirjoitti:
Muissa maissa ei ole lomaltapaluurahaa/lomarahaa mutta sensijaan 13-14kk palkka per vuosi mikä on enemmän kuin meillä.
Missä maissa? Asun EU-maassa, jossa ei ole lomarahoja eikä mitään 13-14 kk palkkaa (herranen aika sentään), vaan ihan tavallinen kk-palkka 12 krt vuodessa ja palkka on pienempi kuin vastaavassa työssä Suomessa.
Kysehän on ihan tavallisesta lomarahasta, josta puolet maksetaan vasta kun palaat lomilta töihin. Ei se ole mikään ylimääräinen paluuraha. Toisilla aloilla vaan saa koko summan jo silloin kun jää lomalle. Ap ei ole taaskaan mikään ruudinkeksijä.
Menisit töihin, niin sinäkin saisit.
Ennen oli niin paljon töitä, että jouduttiin sitouttamaan työntekijöitä työpaikoille. Oli todellinen ongelma firmoille kun kesäloman aikana työntekijät karkasi muille töihin parempien palkkojen perässä.
Mutta eiköhän tämä hallitus tähänkin tule koskemaan seuraavan parin vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Tosin kuka ei tulisi.
Mä kun olen työelämässä aloittanut niin maksettiin, siis kasarilla...
Viimeisimmässä paikassa ei ainakaan maksettu, vaan koko könttä kerralla ennen lomaa?, en enää tarkkaan muista.
Ehkä joillain aloilla on vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen jos joskus lukisit eri tessejä, niin osassa maksetaan edelleen lomaltapaluurahaa. Tässähän ei ollut kyse yksistään siitä tessistä, jota sinun työssäsi noudatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on ihan tavallisesta lomarahasta, josta puolet maksetaan vasta kun palaat lomilta töihin. Ei se ole mikään ylimääräinen paluuraha. Toisilla aloilla vaan saa koko summan jo silloin kun jää lomalle. Ap ei ole taaskaan mikään ruudinkeksijä.
Nyt kyllä jollain on omat kuvitelmat.
Vanha jäännehän se on. Jäitkö ilman, vai mikä siinä kismityttää?
Edelleenkin on ongelma, jos tärkeä työntekijä irtisanoo itsensä kesäloman ensimmäisenä päivänä.
Ei ole ketään kouluttamassa uudelle tekijälle edes sitä yhtä kuukautta.
Lomaraha voi olla kannustin, että jättää sen irtisanomisen tekemättä.