Miksi työntekijöille pitää maksaa lomaltapaluurahaa?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerä idea lomaltapaluuraha. Itse olen palannut aina lomalta töihin ilman rahaakin. Valtio säästäisi miljardin jos lomapaluuraha loppuisi.
Valtioko ne maksaa? Minkä ministeriön alaisuutta ne ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerä idea lomaltapaluuraha. Itse olen palannut aina lomalta töihin ilman rahaakin. Valtio säästäisi miljardin jos lomapaluuraha loppuisi.
Valtioko ne maksaa? Minkä ministeriön alaisuutta ne ovat?
Julkisen puolen työntekijät ei taas tajua, ettei kaikki ole julkisella töissä.
Vinkki: jos olet töissä yksityisellä, niin ei sun palkkaa (tai palkan sivukuluja) valtio maksa.
Valtio vaan maksamaan kaikkien palkat niin yritysten ei tarvitse.
Jäänne muinaisuudesta on myös kansanedustajien/ ministerien ylipitkät lomat. Tämä käytäntö juontaa juurensa jo Suomen itsenäistymiseen ja sen jälkeisiin aikoihin. Suurin osa päättäjistä olivat myös maanviljelijöitä siksi kesätauko että ehtivät tehdä maatalous työt mitkä keskittyvät pitkälti kesä syys aikaan. Nämä silloiset päättäjät siis eivät ehtineet lomaillaan festareille ulkomaanmatkoille tai turkulaisen baariin kittaamaan kaljaa vaan tekivät kesätauolla arvokasta työtä. Nykyään ei näin ole joten tästä edusta tulisi äkkiä luopua.
Ja se sopeutumisraha, miksi sitä maksetaan vuosia? Kuvittelisi kansanedustajien olevan edes normaaliälyisiä, jolloin esim puoli vuotta riittäisi oikein hyvin. Tuokin vähän ylimitoitettua, mutta parempi kuin nykyinen systeemi.
Meneekö joillakin lomapalkka ja lomaraha sekaisin?