Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matjustajakone syöksyi maahan Brasiliassa

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ATR on muuten luotettava kone

Vierailija
62/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä lentokoneista yhtään mitään ja siksi on mielenkiintoista lukea kommentteja heiltä, jotka ilmiselvästi tietävät yhtä ja toista asiasta. Olen ollut lennoilla Brasiliassa isoilla ja pienillä koneilla ja mietityttää tämä järkyttävä onnettomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tiedä lentokoneista yhtään mitään ja siksi on mielenkiintoista lukea kommentteja heiltä, jotka ilmiselvästi tietävät yhtä ja toista asiasta. Olen ollut lennoilla Brasiliassa isoilla ja pienillä koneilla ja mietityttää tämä järkyttävä onnettomuus.

Kyllä kai niistä jotkut tietää :)

Vierailija
64/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Flight Channel arvelee että jäätä kertynyt siipiin ja siksi pudonnut, "stall", eli onko se sakkaamista tuo stall?

Pudonnut syöksykierteellä alas, ei varmaan mitään tehtävissä sen oikaisemiseksi?

Vierailija
65/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Saadaan uusi jakso lentoturmatutkintaan. Kai kuvaajat on jo matkalla, Uuusinnat jo tympiikin.

Vierailija
66/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy Air Francen tapauksessa oli lentäjien totaalinen tunarointi.

Ainakin 90% lento-onnettomuuksista on lentäjien vikoja. Kyllä tähänkin turmaan liittyy lentäjien tekemiä virheitä, se on saletti. Nyt taisi olla vikaa myös lennonjohdossa.

Ilmailumääräysten ja sopimuksien mukaan lentokoneen päälliköllä tai ohjaajalla on aina oikeus poiketa lennonjohtajan ohjeista mikäli näkee sen turvallisuuden kannalta välttämättömäksi. Viimeinen sana on aina ohjaamossa. Toki kynnys voi olla korkea käytännössä, mutta tässä tapauksessa on outoa ettei uutta korkeutta hyväksytty jos kone jäätää.