Muutin takaisin pienelle paikkakunnalle 15 vuoden jälkeen ja se tuntuu isolta virheeltä
Olen n. 30v. Olen saanut kuulla muistuttelua teini-iässä tekemistäni hölmöilyistä humalassa, paikallisessa sain kuulla vanhemmilta naisilta olevani monen miehen nainen (mutta rumemmalla nimityksellä), lasta haukuttiin samantien koulussa. Tälläistäkö se aina on vai tuleeko muuttumaan ajan saatossa?? Olen aivan loppu, kauniit maisemat ei lohduta kun elämä on tätä. Miten joku voi muistaa niin kaukaiset asiat menneisyydestä?!
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä muistelijoilta, että eikö heillä ole ollut mitään elämää noiden tapahtumien ja nykyisyyden välillä. Liian kiltti ei kannata olla.
Vidduilu on välittämistä -asenne auttaa.
Humalahönöilyihin voi todeta, "joo! ja nykyään olen täys täti! mitä teille kuuluu".
Maalla pelkkä baareissa käyminen tarkoittaa, että on helppo. Mutta solvauksiin pitää vastata silmää räpäyttämättä, että mitä kanssalortto, löytyykö täältä seuraa vai tyydynkö teidän seuraan.
Lapsen osalta vaikeampi paikka.
Ne ei hyväksy sua jos filmaat ja yrität unohtaa. Terveellä hälläväliä-asenteella ja nokkeluudella sen sijaan pääsee pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä muistelijoilta, että eikö heillä ole ollut mitään elämää noiden tapahtumien ja nykyisyyden välillä. Liian kiltti ei kannata olla.
Humalahönöilyihin voi todeta, "joo! ja nykyään olen täys täti! mitä teille kuuluu".
Maalla pelkkä baareissa käyminen tarkoittaa, että on helppo. Mutta solvauksiin pitää vastata silmää räpäyttämättä, että mitä kanssalortto, löytyykö täältä seuraa vai tyydynkö teidän seuraan.
Ne ei hyväksy sua jos filmaat ja yrität unohtaa. Terveellä hälläväliä-asenteella ja nokkeluudella sen sijaan pääsee pitkälle.
Tai sitten muuttaa paikkaan, jossa ei tarvitse tuollaista teatteria ja saa olla oma itsensä?
Kauniita maisemia kannattaa etsiä lähempää kaupunkia. Toisaalta maalla asuminen viehättää, mutta liian pieneen kuntaan en enää muuta. Koettu on sekä oma että puolison kotipaikkakunta. Mä tykkään ihan hirveästi siitä, että voin käydä kaupassa niin ettei ehkä kukaan siellä tunne mua. Eikä voi juoruilla naapurille mitä ostin.
Vaikea käsittää, mikä saa ihmisen muuttamaan takaisin pikkupaikkakunnalle. Miten se voi tulla yllätyksenä, ettei kylillä ihmisillä ole mitään sisältöä elämässään joten juorutaan muista?
Vierailija kirjoitti:
Kauniita maisemia kannattaa etsiä lähempää kaupunkia. Toisaalta maalla asuminen viehättää, mutta liian pieneen kuntaan en enää muuta. Koettu on sekä oma että puolison kotipaikkakunta. Mä tykkään ihan hirveästi siitä, että voin käydä kaupassa niin ettei ehkä kukaan siellä tunne mua. Eikä voi juoruilla naapurille mitä ostin.
Tuollaistako elämä siellä on...
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin kupeessa ei ole sen kummempaa, mutta kuitenkin lyhyt matka kaupunkiin.
Muuta pois. Hommaat sieltä lapsuuden maisemista vaikka jonkun halvan mummonmökin kesämökiksi.
Älkää erehtykö muuttamaan pienille paikkakunnille
Eiköhän ne muistuttelijat ole itsekin nuorena kännissä joskus törttöilleet? Ehkä haluavat tällä tavalla vain sanoa että et ole sen parempi kuin hekään, vaikka oletkin välillä asunut kaupungissa. Hakevat ehkä yhteenkuuluvuutta. Ota se vastaan ja muistele sinäkin heidän törttöilyjään, niin olette sitten samiksia.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne muistuttelijat ole itsekin nuorena kännissä joskus törttöilleet? Ehkä haluavat tällä tavalla vain sanoa että et ole sen parempi kuin hekään, vaikka oletkin välillä asunut kaupungissa. Hakevat ehkä yhteenkuuluvuutta. Ota se vastaan ja muistele sinäkin heidän törttöilyjään, niin olette sitten samiksia.
Ketä kiinnostaa...
Vierailija kirjoitti:
Pahoja ihmisiä siellä, jos tulevat sanomaan ilkeitä asioita suoraan. Mikä niitä vaivaa. Pitääkö taas muuttaa eri paikkaan jossa saisi olla rauhassa.
Kyllä huoaraa saa kutsua huoaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten muuttaa paikkaan, jossa ei tarvitse tuollaista teatteria ja saa olla oma itsensä?
"Teatteria" ei tarvita kuin yksi lause per ilkeä ihminen. Jos on sinut itsensä kanssa, niin ei nuo tuollaiset hätkähdytä. Itsensä puolustaminen on ihan terveellinen taito elämässä, hm.
Kerran huøra, aina huøra. Ota vastuu teoistasi. Miksi akat ei osaa ottaa vastuuta teoistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoja ihmisiä siellä, jos tulevat sanomaan ilkeitä asioita suoraan. Mikä niitä vaivaa. Pitääkö taas muuttaa eri paikkaan jossa saisi olla rauhassa.
Kyllä huoaraa saa kutsua huoaraksi.
Halventava nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Kerran huøra, aina huøra. Ota vastuu teoistasi. Miksi akat ei osaa ottaa vastuuta teoistaan?
Vastuu nuoruuden teoista?!
Se on juuri tuollaista. Lähde pois sieltä, ajattele lastasi.
Sielä voi käydä mutta että asumaan, ei ikinä.