Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin takaisin pienelle paikkakunnalle 15 vuoden jälkeen ja se tuntuu isolta virheeltä

Vierailija
09.08.2024 |

Olen n. 30v. Olen saanut kuulla muistuttelua teini-iässä tekemistäni hölmöilyistä humalassa, paikallisessa sain kuulla vanhemmilta naisilta olevani monen miehen nainen (mutta rumemmalla nimityksellä), lasta haukuttiin samantien koulussa. Tälläistäkö se aina on vai tuleeko muuttumaan ajan saatossa?? Olen aivan loppu, kauniit maisemat ei lohduta kun elämä on tätä. Miten joku voi muistaa niin kaukaiset asiat menneisyydestä?!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi olla heikko itsetunto ja häpeä joka sitten purkautuu noin. Miksi lyöt lyötyä? Et vaikuta itsekkään miltään miellyttävältä ihmiseltä."

Kun sua lyödään poskelle, niin kääntäisitkö samalla toisenkin posken? Antasitko mulle samalla 10 000, koska muuten vaikutat mun mielestä epämiellyttävältä ihmiseltä

Vierailija
62/68 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän elokuva se olikaan jossa isä sanoi nuoruuttaan muistelevalle ja kotiseudulle paluuta pojalleen: "lähde pois, äläkä ikinä katso enää taakse, meitä ei ole olemassa, älä antaudu nostalgialle, mene ja unohda meidät, äläkä koskaan palaa".

Ja tämän pelkästään rakkaudesta poikaansa. Oikeassa oli.

Tämä on erittäin hyvä kommentti! 

Vierailija
64/68 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän elokuva se olikaan jossa isä sanoi nuoruuttaan muistelevalle ja kotiseudulle paluuta pojalleen: "lähde pois, äläkä ikinä katso enää taakse, meitä ei ole olemassa, älä antaudu nostalgialle, mene ja unohda meidät, äläkä koskaan palaa".

Ja tämän pelkästään rakkaudesta poikaansa. Oikeassa oli.--

Elokuvassa nimeltä "Cinema Paradiso" elokuvakoneen käyttäjä Alfredo sanoo nuo sanat  isättömälle Totolle, josta tulee kuuluisa elokuva-ohjaaja lähdettyään kotikylästään. Alfredo tarkoittaa että maailma muuttuu koko ajan ja on hyvä mennä eteenpäin, poispäin muistoista.

Elokuva on Giuseppe Tornatoren ohjaama vuodelta 1988.

Vierailija
65/68 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!!

Vierailija
66/68 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa todella pahalta, takaisin muuttosi taisi tosiaan olla virhe... Ei muuta kuin uutta asuinpaikkaa etsimään. Itse asuin pikkupaikkakunnalla (n. 5000 asukasta) 6-18-vuotiaana ja voin sanoa, että mikään mahti maailmassa ei olisi saanut minua muuttamaan sinne uudestaan.

Vierailija
67/68 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- Mikähän elokuva se olikaan jossa isä sanoi nuoruuttaan muistelevalle ja kotiseudulle paluuta pojalleen: "lähde pois, äläkä ikinä katso enää taakse, meitä ei ole olemassa, älä antaudu nostalgialle, mene ja unohda meidät, äläkä koskaan palaa".

Ja tämän pelkästään rakkaudesta poikaansa. Oikeassa oli.--

--Elokuvassa nimeltä "Cinema Paradiso" elokuvakoneen käyttäjä Alfredo sanoo nuo sanat  isättömälle Totolle, josta tulee kuuluisa elokuva-ohjaaja lähdettyään kotikylästään. Alfredo tarkoittaa että maailma muuttuu koko ajan ja on hyvä mennä eteenpäin, poispäin muistoista.

Elokuva on Giuseppe Tornatoren ohjaama vuodelta 1988.--

Jo joku haluaa nähdä tuon kohtauksen, niin se löytyy suoraan Youtubesta . Hakukenttään kirjoittaa :Cinema Paradiso "Dont Give into Nostalgia"

Vierailija
68/68 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa todella pahalta, takaisin muuttosi taisi tosiaan olla virhe... Ei muuta kuin uutta asuinpaikkaa etsimään. Itse asuin pikkupaikkakunnalla (n. 5000 asukasta) 6-18-vuotiaana ja voin sanoa, että mikään mahti maailmassa ei olisi saanut minua muuttamaan sinne uudestaan.

Vain muutto voi auttaa korjaamaan virheen.