Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun rahaa ruokaan on todella vähän, kyllä silloin ostamatta jäävät kasvikset

Vierailija
09.08.2024 |

500 g rasvatonta raejuustoa 1,48

Paketti kaurahiutaleita 1,20

Muutana salmiakki irtihyllystä 40 snt

Tuo on se mihin köyhällä on varaa. Ja se AINOA ilo elämässä eli salmiakit, ei todellakaan ole se mistä tingitään, vaan sipuli, kaali, punajuuri ym joilla ei elä.  

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta palstatädit on ulisemassa miten soijarouhe ja porkkanat on paljon halvempaa 🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
2/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan oma ongelma, jos on saanut raha-asiansa siihen malliin, että on vain 3 euroa päivän ruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kaalinpään, maksoi pari euroa. Kaapissa on iso paketti soijarouhetta, riittoisaa ja halpaa, ja riisiä. Sipuleita ostin myös ja porkkanoita, ovat nyt halpoja. 

Tein ison kattilallisen kaalipataa, syödään tästä lapsen kanssa monta päivää. Ja näin saadaan kasviksia siis ihan perusruuasta, eikä tarvitse jättää niitä ostamatta ja syömättä. Nälkä lähtee. 

Eikä olla edes erityisen köyhiä. Elämä on valintoja. 

Vierailija
4/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanat 1€/kg

Peruna 1€/kg tai alle tarjouksesta

Kaali halpaa

Omenat alle euron kilo

Banaani alle 1€/kg

Yms

Vierailija
5/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit ja pavut ovat kasvista. Jos olisi todellinen hätä niin ostaisin niitä. Ostan kyllä muutenkin. 

Vierailija
6/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekee näin kesällä mieli kasviksia, niin ostan tomaattia, kurkkua, paprikaa, punasipulia ja halvinta fetaa tai patonkia tai jopa molempia jos rahat riittää. Lisäksi se halvin makaronipussi jos pastasalaattia haluttaa. Noihin menee (lidlissä) 6-7e ja riittää mulla kolme päivää.

Vierailija
7/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurekset on todella edullisia ja ravitsevia.

Vierailija
8/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas mitä... Mä kerään pakastimeen mustikoita ja puolukkaa, vähän kanttarelleja. Ja kuivatan luonnonkasveja mm flunssalääkkeeksi. Niin voi ostaa vaikka perunoita lisäksi 

Vierailija
9/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaa hävikki- ja poistohyllyt, saa kasviksiakin edullisesti.

Osta kerralla isompi määrä, kilohinnat pienemmät.

Metsästä saa marjoja ja sieniä. 

Vierailija
10/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan säästökuurilla ja syödään siksi pelkkiä kasviksia 

Vierailija
11/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna ja kaali on halpaa

Vierailija
12/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosi pienet tulot! Käy kassi hakee jostakin.

Vierailija
13/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä viinakset??

Vierailija
14/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei tarvitse ravinnokseen kuin rasvaista lihaa, vettä ja suolaa.

Vierailija
15/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kasviksia, koska haen ne kasvimaalta. 

Vierailija
16/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaas mitä... Mä kerään pakastimeen mustikoita ja puolukkaa, vähän kanttarelleja. Ja kuivatan luonnonkasveja mm flunssalääkkeeksi. Niin voi ostaa vaikka perunoita lisäksi 

OMG, oletpa sinä kyllä hyvä ihminen 😱

Vierailija
17/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tekee näin kesällä mieli kasviksia, niin ostan tomaattia, kurkkua, paprikaa, punasipulia ja halvinta fetaa tai patonkia tai jopa molempia jos rahat riittää. Lisäksi se halvin makaronipussi jos pastasalaattia haluttaa. Noihin menee (lidlissä) 6-7e ja riittää mulla kolme päivää.

Ja pastan voit vaihtaa perunaksi  

Vierailija
18/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvissyöjänä pystynyt elämään tosi köyhän työttömän kauden ylikin. Liittoon tai kassaan en kuulunut, joten ansiosidonnaisia ei tippunut, ja olen sinkku. Mä olin työssäkäyvänä ollut vähän kalliisti syövä kasvissyöjä, esim. meni runsaasti tuoreyrttejä, avokadoa, eksoottisia hedelmiä, ja siksi jännitti miten onnistuu kasvissyönti "köyhänä". Mutta hyvinhän se.

Proteiineista lopulta kaikkein halvempia on kuivatut palkokasvit ja soijarouhe. Eikä pavuista mitään tölkkipapuja, vaan ihan niitä kuivattuja, joita pitää liottaa yö ja keittää tunti sen jälkeen. Ne on paljon halvempia. Paljon on myös vaihtelunvaraa: linssejä (punainen, vihreä, beluga), kidneypapuja, kikherneitä, mustapapuja, valkopapuja, härkäpapuja, soijapapuja... Ne muut kasvikset piti ostaa köyhänä sesonkien mukaan ja käyttää hyväksi punalaput, hävikkikorit yms tarkkaan. Mutta ei jotkut kaalit, porkkanat, perunat, sipuli kallista ole. Lähikaupan hävikkikorista sitten sai välillä tosi edullisesti myös niitä mitä muuten ei raaskisi ostaa, jotain vihreitä lehtikasviksia, nektariineja yms. 

Vierailija
19/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta kasviksia, koska haen ne kasvimaalta. 

Sama, aamulla paistoin kurpitsaa, sipulia ja porkkanaa pannulla eilisen jauhelihakastikeen lisukkeena.

Kasvikset omalta maalta.

Äsken kiertelin kasvimaalla ja oli jo isoja kyssäkaaleja ja miehen kanssa syötiin raakana ulkona välipalaksi, ovat maukkaita.

Ei maksanut kuin vaivan.

Keräkaali alle euron kaupassa, ei ole kallista.

Vierailija
20/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aika laihduttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän