Mitä maksaa rakentaa pieni kesämökki/aitta (tontti valmiina)
Hei te, ketkä olette viime aikoina rakentaneet pienen kesämökin/aitan! Paljonko tuli kokonaisuudessaan maksamaan? Tonttikulut jätetään pois, koska tämä tulisi omassa olevalle tontille. Mökin/aitan koko olisi noin 30 m2 ja tässä vaiheessa sinne ei tule juoksevaa vettä, mutta vesi pitäisi mennä pienestä keittiöstä ulos.
Kiitos jo etukäteen vastauksista! Kerrottehan siis minkä kokoinen mökki, oliko valmis paketti vai "pitkästä tavarasta" ja teittekö itse vai käytittekö paljon ostotyövoimaa.
Kommentit (29)
Ärrff. Älä rakenna. Ei sinun kannata, jos täällä kyselet. Päättyy katastrofiin. Pitäisi osata laskea.
Rakennutin 18 m2 mökin, ei ole talviasuttava. Tuli maksamaan 70 000. Valmis paketti asennuksineen, jos olisin halunnut veden niin olisi tullut maksamaan 20 000 lisää.
Meillä maksoi 430 000€ avaimet käteen.
Autotalli kahdelle autolle.
Iso hiekkaranta.
170m2 talviasuttava hirsimökki.
Kaikki kodinkoneet, kaksi sisävessaa, porakaivo.
Rantasauna 33m2 +grillikatos
Minä rakennutin 55 neliön mökin ja maksoi hiukan alle 50 tonnia. Viemäröintiin meni 15000 euroa koska halusin tietenin vettä mökkiin. Mökki oli valmis mökkipaketti, itse tein pohjatyöt. Tontti oli valmiina ennestään koska se oli äitini tontti.
120 000 kannattaa vähintään varata.
13 m2 sauna (sis. tupa ja sauna) perustuksineen 32 000. 13 m2 aitta perustuksineen 30 000. Molemmat muuttovalmiita kolmen vuodenajan hirsimökkejä. Sähkö on, kantovesi.
Eli hirrestä muuttovalmiina n 30 000. Laudasta saa toki edullisemman.
Vierailija kirjoitti:
Iso hiekkaranta.
Mikä oli rantasaunan hinta? Se varmaan vastaa enemmän ap:n kysymykseen kuin omaisuuden luettelointi.
Vierailija kirjoitti:
Minä rakennutin 55 neliön mökin ja maksoi hiukan alle 50 tonnia. Viemäröintiin meni 15000 euroa koska halusin tietenin vettä mökkiin. Mökki oli valmis mökkipaketti, itse tein pohjatyöt. Tontti oli valmiina ennestään koska se oli äitini tontti.
Ohis halvalla teit. Pohjatyöt tuollaiseen maksaa 15 000e.
Riippui mitä haluat, juokseva vesi, sähköt, talviasuttava, sauna, suihku, makuutilat. Katsele mökkimainoksia, käy näyttelyijssä a käy neuvotteluja.
No kun +pieni mökki tai aitta+ voi tarkoittaa ihan mitä tahansa, niin ei tähän kysymykseen voi järkevästi vastata. Jos kyse on oikeasti aitasta, se maksaa tarvikkeet viitisen tonnia ja työt toisen viitisen tonnia. Jos sitten aletaan puhua mökistä, niin tuo kertaantuu aika nopeasti. Ota paketin hinta ja kerro se kahdella, jos kokoat itse ja kolmella, jos teetät työn muilla. Lisää tähän mahdolliset perustustyöt ja liittymät, (jos niitä on tontille saatavissa).
Googleta mökkipaketti 30 neliötä ja tulokseksi tulee eri valmistajien paketteja. Vähän riippuu sitten siitä, mikä varustetaso halutaan, mitä kuluja tulee pohjan teon lisäksi. Arviolta vähintään toinen mokoma sitten rahaa perustuksiin, viemäröinteihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Iso hiekkaranta.
Onnea! Olet huipputoloinen!
Vierailija kirjoitti:
Iso hiekkaranta.
Ap kysyi n. 30 neliön mökin hintaa, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Iso hiekkaranta.
Lukutaito on heikko.
Joskus kun näitä kysymyksiä tulee niin pitäsi vähän enempi tietää. Uskon itse edulliseen rakentamiseen kun se ei ole mitään rakettitiedettä. Ohjeet on kyllä hyvä olla olemassa osaavia kavereita ja olla myös itse tekemässä.
ja katsoo kaikenmaailman puoli-ilmaiset rakennustavarat laudat paneelit ja mitä kaikkee netistä ennen kuin menee siihen mihin ihminen yleensä menee, elikäs rautakauppaan. mutta jos rahalla ei ole väliä niin sitten sen jonkun paketin hankkii ja tekijät rahalla.
Vaikea uskoa että noin pienen tekeminen mitään omakotitalon hintoja vaadi. Ja se on tietysti mitä tahtoo. ottaa joskus vaan niin päähän että vaatimattomatkin unelmat torpataan... kun maksaa niin paljon-systeeemillä.
Pieni aitta voi tarkoittaa sitäkin, että tontille roudataan vanha työmaaparakki, jota vähän tuunataan.
Ei maksa paljoa, jos tuolla taktiikalla tekee.
Noita parakkeja kun ostelee usemman, niin saa neliöitä sen mukaisesti:
C30 9m Työmaatiloja, Työmaakopit, työmaaparakki, viipalemoduuli, toimistokontti | Tori
En ainakaan maksaisi yhtään enempää kiinteistöveroa ja ei sielä olisi aikaa käydä. Jalasmökin ehkä minkä voi sitten myydä tarvittaessa.