Käyttääkö teidän esiteinit ja teinit merkkivaatteita?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttävät mitä huvittavat. Jos se mistä tykkäävät on ns. merkkivaate niin silloin, useimmiten ei ole.
Merkki kun merkki. Selvästi vähemmän merkkitietoisia nämä meidän nykyiset teinit, kuin mitä jo noi aikuistuneet sisarensa olivat
Sama meidän teini-ikäisellä. Ainoa rajoitus menee ehkä siinä, että isolla merkkiä huutavat vaatteet eivät usein kelpaa. Joku Adidaksen logo vielä menee, mutta kalliimmat merkit eivät käy. Paitsi harrastusvaatteissa saa olla kalliimpaakin, kouluvaatteissa ei. Kalliilla vaatteilla leveily tuntuu olevan noloa.
Aivan saman huomannut meidän yläastelaisilla. Ne parhaat kouluiengät pitää ehkä olla jotain merkkiä, muut vaatteet mieluummin kokonaan logottomia. Ehkä tässä on jo joku vastareaktio taas menossa. Eivät halua olla mitään noloja niinkuin tosi v
Mitä tuoksuja teidän teinit käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttävät mitä huvittavat. Jos se mistä tykkäävät on ns. merkkivaate niin silloin, useimmiten ei ole.
Merkki kun merkki. Selvästi vähemmän merkkitietoisia nämä meidän nykyiset teinit, kuin mitä jo noi aikuistuneet sisarensa olivat
Sama meidän teini-ikäisellä. Ainoa rajoitus menee ehkä siinä, että isolla merkkiä huutavat vaatteet eivät usein kelpaa. Joku Adidaksen logo vielä menee, mutta kalliimmat merkit eivät käy. Paitsi harrastusvaatteissa saa olla kalliimpaakin, kouluvaatteissa ei. Kalliilla vaatteilla leveily tuntuu olevan noloa.
Myös meillä on täysin sama. Helsingissä asumme.
Meillä lisäksi ostavat kalliimpia merkkejä ainoastaan, mikäli minä maksan. Hintatietoisia ovat kun itse maksavat.
No joo.. Siis kelpaa, jos se merkki ei näy. Siis ei saa lukea eikä näkyä se merkki, inhoavat sitä. Joskus ostin jonkun hiton kalliin merkin ja lapsi tykkäsi siitä MUTTA leikkasi sen pienen merkkilapun siitä pois. Huoh..
Kysyin sitten joskus, että käykö jos itse ompelen paidan. Jos saa sopivan mallisen niin kuulema käy. Noh, hyvä malli löytyi. Itseommellut vaatteet meinataan repiä kädestä ennen kuin saa viimeisen langanpätkän katkaistua. Onneksi nyt tytär alkanut itse ommella ja soveltaa kaavoja, ja vuotta nuorempi veli vinkuu joka kuukausi onneksi häneltä uutta paitaa.
Oon kyllä sanonut, että kankaita en enää osta. Ihan todella kallista touhua. No mutta he nyt sitten ostavat 5e XXXXXL outlet paitoja ja ompelevat me itselle sopiviksi.
No nyt niitten kaverit on alkanut kadehtia niiden vaatteita, ja muutamalle ovat pientä maksua vastaan tehneetkin. Pitää varmaan laittaa teinit perustamaan kohta oma firma
Ei mitään kalliita merkkivaatteita, mutta jotain Adidasta, Nikeä, Vansia... Vanhempi lapsi (13) haluaisi Air Forcet, mutta en osta kasvavalle lapselle noin kalliita kenkiä. Muuten olen kyllä ostanut heille muodikkaita vaatteita. Karu totuus on se, että lapset arvioivat toisiaan ulkoisen olemuksen perusteella ja rumat vaatteet ja kampaus aiheuttavat helposti sen, että lasta katsotaan kieroon. Mä en halua omalla toiminnallani antaa yhtään syytä lapsen kiusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tottkai. Kaverit myös. Tosin asutaan ns. hyvällä alueella joten..
Meillä merkkivaatteet ovat ok vain ja ainoastaan kun logot ei näy. Muuten merkillä ei ole väliä. Tai ehkä naureskellaan niille, jotka kuluttavat rahansa merkkivaatteisiin, eivätkä sijoita.
Asumme Helsingin korkeimman tuloluokan alueella, eli taitaa aika lailla riippua nuoresta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös meillä on täysin sama. Helsingissä asumme.
Meillä lisäksi ostavat kalliimpia merkkejä ainoastaan, mikäli minä maksan. Hintatietoisia ovat kun itse maksavat.
Sama meillä. Meillä tyttö on tykästynyt Lululemoniin, kun se on täällä vielä tuntemattomampi merkki eikä muutenkaan huuda sitä merkkiä kilometrin päähän. Pääosin vaatteet sellaisia, että logo on todella pieni jossain nurkassa. Mutta ei se omilla rahoillaan niitä ostaisi silti.
Nike taas on tytön mielestä ihan perus markettivaate eikä mikään merkkivaate.
T. Tuo joka sanoi ekalla sivulla, että esiteini tykkää Nikesta ja Lululemonista
Vierailija kirjoitti:
Käyttävät valittuja merkkejä. Nike, Adidas, Ralph Lauren, Armani jne. ovat suosiossa niin vaatteissa kuin tuoksuissa.
Tää on kumma juttu. Että edulliset urheiluvaatemerkit menevät samalla käyttäjällä kuin 'prep school' -merkit? Meillä nuo jälkimäiset eivät kelpaa (pojalle).
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kalliita merkkivaatteita, mutta jotain Adidasta, Nikeä, Vansia... Vanhempi lapsi (13) haluaisi Air Forcet, mutta en osta kasvavalle lapselle noin kalliita kenkiä. Muuten olen kyllä ostanut heille muodikkaita vaatteita. Karu totuus on se, että lapset arvioivat toisiaan ulkoisen olemuksen perusteella ja rumat vaatteet ja kampaus aiheuttavat helposti sen, että lasta katsotaan kieroon. Mä en halua omalla toiminnallani antaa yhtään syytä lapsen kiusaamiseen.
Air forceja ei varmaan kannata ostaa muutenkaan. Ihan fyssarin suositus meillä, että pilaa vaan jalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottkai. Kaverit myös. Tosin asutaan ns. hyvällä alueella joten..
Meillä merkkivaatteet ovat ok vain ja ainoastaan kun logot ei näy. Muuten merkillä ei ole väliä. Tai ehkä naureskellaan niille, jotka kuluttavat rahansa merkkivaatteisiin, eivätkä sijoita.
Asumme Helsingin korkeimman tuloluokan alueella, eli taitaa aika lailla riippua nuoresta itsestään.
Mikä alue siis kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttävät valittuja merkkejä. Nike, Adidas, Ralph Lauren, Armani jne. ovat suosiossa niin vaatteissa kuin tuoksuissa.
Tää on kumma juttu. Että edulliset urheiluvaatemerkit menevät samalla käyttäjällä kuin 'prep school' -merkit? Meillä nuo jälkimäiset eivät kelpaa (pojalle).
Niken tennarien hinnoista voi olla eri mieltä miten edullisia ne ovat.
Käyttäisikin. Mutta kun meillä halutaan tilata Shein ym. kiinaroskakaupoista rojua ja vaatteita. Ennemmin ostaisin niitä merkkivaatteita, vaikkapa sitten käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Air forceja ei varmaan kannata ostaa muutenkaan. Ihan fyssarin suositus meillä, että pilaa vaan jalat.
Taitaa olla useimpien kenkien ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisikin. Mutta kun meillä halutaan tilata Shein ym. kiinaroskakaupoista rojua ja vaatteita. Ennemmin ostaisin niitä merkkivaatteita, vaikkapa sitten käytettynä.
No annatko ostaa? Meillä on tiukka ei kaikelle tuollaiselle roskalle. Ihan sama miten nurisee.
Meillä ei pidetä Adidasta tai Nikea mitenkään merkkivaatteena, halpoja perusvaatteitahan ne on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niken tennarien hinnoista voi olla eri mieltä miten edullisia ne ovat.
Melkein mitkä vaan kunnolliset kengät maksaa sen +100€.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei pidetä Adidasta tai Nikea mitenkään merkkivaatteena, halpoja perusvaatteitahan ne on.
Nike Jordanit 150-200 euroa pari. En pitäisi halpoina peruskenkinä mutta ainahan nämä riippuvat näkökulmasta.
Ei käyttäneet eivätkä käytä nyt aikuisenakaan.
Kengät (kunnolliset) on muutenkin nykyään tosi kalliita. Meillä on Nikeä ja Polo Ralph Laurenia nyt eniten. CK myös suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Kengät (kunnolliset) on muutenkin nykyään tosi kalliita. Meillä on Nikeä ja Polo Ralph Laurenia nyt eniten. CK myös suosittu.
Kyllä kunnolliset kengät ovat aina olleet kalliita.
Aivan saman huomannut meidän yläastelaisilla. Ne parhaat kouluiengät pitää ehkä olla jotain merkkiä, muut vaatteet mieluummin kokonaan logottomia. Ehkä tässä on jo joku vastareaktio taas menossa. Eivät halua olla mitään noloja niinkuin tosi vanhoja, niinkuin noi merkkivaatteissa kulkevat parikymppiset 😄
Tuoksut ovat selvästi enemmän se juttu kuin vaatteet.