Mihin hakea töihin? Kun omalla tutkinnolla ei saa mitään
Ei ole avoimia paikkoja mun tutkinnolla. Olen silti hakenut useaan alani firmaan sähköpostitse, ja sieltä on vastattu kiitos mutta ei kiitos ole nyt tarvetta työvoimalle. Minne mä nyt sitten haen, haluan vaan jotain työtä... minne te olette päässeet ehkä ilman koulutusta alalle?
Kommentit (23)
Ja kokemusta pitäisi olla kehdosta lähtien, mutta sitten onkin taas jo liikaa kokemusta kun pitäisi maksaa ihan oikeaa palkkaa niin ei kelpaa.
Ilmoittaudu kaikkien vuokratyöfirmojen listoille paikkakunnallasi. Sieltä voi tärpätä. Itse tein 1,5v samaan paikkaan töitä vuokratyöntekijänä kunnes tärppäsi vakkaripaikka omalta alalta. Vuokratyöpaikat ei ole aina herkkua mutta sitä kautta voi työllistyä pitemmäksi ajaksi tai jopa vakituisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudu kaikkien vuokratyöfirmojen listoille paikkakunnallasi. Sieltä voi tärpätä. Itse tein 1,5v samaan paikkaan töitä vuokratyöntekijänä kunnes tärppäsi vakkaripaikka omalta alalta. Vuokratyöpaikat ei ole aina herkkua mutta sitä kautta voi työllistyä pitemmäksi ajaksi tai jopa vakituisesti.
Mitä työtä siis teit vuokrafirman kautta?
Jos amk tai yliopisto niin osaan riittää se. Ite hain kunnalle virkailijaks ja pääsin, nyt sit pyöritttelen papereita
Takaisin kouluun ja sellaiselle alalle millä on töitä. Se on realismia tosi suurelle osalle ihmisiä, että ei välttämättä pääse tekemään sitä mitä itse haluaisi, kun jonkun on tehtävä myös niitä epämieluisia töitä että yhteiskunta pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tehtaalla tuotannossa töissä. Kaikkea muuta kuin oman alan töitä. Jos ei tehdastyöt nappaa (vaikka niitä on yleensä melko hyvin tarjolla) niin onhan noita muitakin vaihtoehtoja kunte toimistotyötä yms.
Vuorotteluvapaat pyörii vielä hetken aikaa, muistathan hakea myös niitä paikkoja.
Oikeastaan kaksi vaihtoehtoa. Toinen jo mainitut vuokratyöfirmat. Toinen on sitten rekrykoulutuiset. Niissä toki joutuu aloittamaan työttömyyskorvauksella.
Mikä se sun koulutus sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vuorotteluvapaat pyörii vielä hetken aikaa, muistathan hakea myös niitä paikkoja.
Myöhäistä on.
Kaupat, varastot, varhaiskasvatus, koulunkäyntiavustaja, henkilökohtainen avustaja, puhelinmyynti, siivous, posti...
Eipä se uusi ammattikaan välttämättä auta. Minä valmistuin nyt keväällä alalle missä piti olla töitä. No, ei ole. Tai ainakaan minä en ole saanut, vaikka kuinka yritän. Tämä taantuma vaikuttaa osaltaan myös, eikä sitä voinut ennustaa pari vuotta sitten kun opinnot alkoi. Nyt on kaksi ammattia, mutta eipä näytä auttavan. Nämä vieläpä duunariammatteja. Varmaan jossain pk seudulla olisi töitä, mutta siellä taas ei ole varaa asua. Eikä tätä taloa kukaan nyt ostaisi. Eikä tämäkään ihan tuppukylä ole kuitenkaan.
Henkilökohtaiseksi avustajaksi ja siivoojaksi olen päässyt, osa-aikatyöhön.
Hae niitä kaikista pa.kimpia töitä, joita kukaan muu ei halua tehdä. Jos työpaikkailmoitusta lukiessa tulee sellainen "no hyi helskuta" fiilis niin siihen haku.
Sitten kun pääset tällaiseen paikkaa, jatka hakemista parempiin. Ehkä joskus tärppää, ehkä ei. Muita neuvoja minulla ei ole antaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos amk tai yliopisto niin osaan riittää se. Ite hain kunnalle virkailijaks ja pääsin, nyt sit pyöritttelen papereita
Yksi mahis tosiaan, että hakee ylikoulutettuna rivipaperinpyörittäjäksi julkkarille aluksi.
Kyllä mä olen edennyt työelämässä haluamalleni alalle ihan sillä että tekee niitä kaikenkarvaisia duuneja ensin aikansa. Sitä kautta verkostoituu ja kun osoittaa arvonsa työnantajalle niin hyvän maineen ansiosta pystyy ponnistamaan vaikka mihin. Tutkinto itsessään on ihan hieno juttu, mutta työmarkkina toimii kuitenkin vähän toisella logiikalla.
Voit kouluttautua uudelleen. Aina on tarvetta lähihoitajalle tai rekkakuskille.
Ei ole tärpännyt pääkaupunkiseudullakaan. Kolme tutkintoa, paljon erilaista työkokemusta. Tehnyt kaikkea mihin olen päässyt, valitettavasti ovat olleet pätkiä vailla jatkoa. Joka päivä etsin uusia mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tehtaalla tuotannossa töissä. Kaikkea muuta kuin oman alan töitä. Jos ei tehdastyöt nappaa (vaikka niitä on yleensä melko hyvin tarjolla) niin onhan noita muitakin vaihtoehtoja kunte toimistotyötä yms.
Olen eri mutta ihmettelen miksi tätä on alapeukutettu. Tiedän useamman korkeakoulutetun joka on tehtaalla linjalla töissä, moni omasta halusta. Osa sitten milloin mistäkin syystä joko lyhyen pätkän tai pitempään. Palkat liikkuu vakkareilla kolmen tonnin paikkeilla ilman lisiä . Siihen vielä bonarit päälle niin päästään yllättävän hyville ansioille. Raskasta ja likaista vuorotyötä se toki on.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se uusi ammattikaan välttämättä auta. Minä valmistuin nyt keväällä alalle missä piti olla töitä. No, ei ole. Tai ainakaan minä en ole saanut, vaikka kuinka yritän. Tämä taantuma vaikuttaa osaltaan myös, eikä sitä voinut ennustaa pari vuotta sitten kun opinnot alkoi. Nyt on kaksi ammattia, mutta eipä näytä auttavan. Nämä vieläpä duunariammatteja. Varmaan jossain pk seudulla olisi töitä, mutta siellä taas ei ole varaa asua. Eikä tätä taloa kukaan nyt ostaisi. Eikä tämäkään ihan tuppukylä ole kuitenkaan.
Ja alat oli mitkä?
Up