Miksei valtio hoida velkaansa pois lähettämällä laskun jokaiselle?
Tämä tarkoittaisi että jokaiselle Suomen kansalaiselle tulisi noin 29 000 euron lasku korkoineen maksettavaksi.
Ei paha. Monella suomalaisella on tuon verran rahaa pankissa tai omaisuudessa kiinni.
Ulosottoon jos ei maksua kuulu ja valtio voi kuitata velkansa välittömästi koska velkojat siirtyvät perimään velkojaan yksityisiltä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen ei pysty tuollaista summaa maksamaan, kannattaako edes elää?
Sinulla ei ole muuta arvoa kuin omaisuutesi? Ok, ryöstän sinut niin voit tap'paa itsesi, turhake. Älä kuitenkaan oleta, että muiden ihmisarvo määräytyisi harhojesi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään mulla ei ole tuollaisia rahoja.
Toisekseen, minä en ole ottanut niitä valtion ottamia velkoja.
Kolmanneksi, en ole ollenkaan samaa mieltä miten valtio on rahaa käyttänyt ainakin viimeiset 34 vuotta. Valtio on viskellyt suomalaisten verorahoja holtittomasti ympäri maailmaa kaikenlaiseen perceilyyn ja hyvesignalointiin samalla kun kantasuomalaisia on täällä kotimaassa vain kurjistettu koko ajan. Vastatkoon valtio itse perceilystään, mulla ei ole siihen mitään osaa eikä arpaa, joten en voi vastata niistä veloistakaan.
Sinähän sen maksat veronmaksajana. Eli joko verosi kiristyy tai palveluitasi heikennetään.
Yksi ja se sama, äänestätkö vai oletko osallinen velkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta riittäisi alkuun, että maksettaisiin vaikka puolet siitä velasta pois. Ei kenellekään muullakaan valtiolla ole nolla euroa velkaa. Aivan naurettava ajatus. Valtion tehtävä on maksimoida kansalaisten hyvinvointi.
Ja kun oltaisiin maksettu tuo lasku, niin sitten saisi kokoomus ja persut lopettaa maailmanlopun maalailunsa. Ja jos se taas alkaisi ensi vaaleissa, niin ei kun poliittinen toimintakielto koko puolueille.
Noni. Sinne vaan sitten lahjoitusta valtiolle. Ei muuta kuin maksamaan.
https://www.verkkouutiset.fi/a/valtiolle-voi-lahjoittaa-rahaa-mutta-til…
M a a h a n m u u t t o sitten maksaa yli 8 miljardia vuosittain, että kannattaa varautua vaan maksamaan jatkossakin.
Myöskin valtio on alijäämäinen, eli sitten toivottavasti alat myös maksamaan jotain tuottavaa tänne, sillä lisävelkaantuminen on väistämätöntä.
Toivottavasti maksoit jo ja te muutkin idarit, niin laittakaa maksaen. Korko kasvaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään mulla ei ole tuollaisia rahoja.
Toisekseen, minä en ole ottanut niitä valtion ottamia velkoja.
Kolmanneksi, en ole ollenkaan samaa mieltä miten valtio on rahaa käyttänyt ainakin viimeiset 34 vuotta. Valtio on viskellyt suomalaisten verorahoja holtittomasti ympäri maailmaa kaikenlaiseen perceilyyn ja hyvesignalointiin samalla kun kantasuomalaisia on täällä kotimaassa vain kurjistettu koko ajan. Vastatkoon valtio itse perceilystään, mulla ei ole siihen mitään osaa eikä arpaa, joten en voi vastata niistä veloistakaan.
Sinähän sen maksat veronmaksajana. Eli joko verosi kiristyy tai palveluitasi heikennetään.
Yksi ja se sama, äänestätkö vai oletko osallinen velkaan.
Niin eikös meillä ollut maailman korkein veroprosentti. Hyvin on hassattu ja hassataan vaan entistä turhempaan ja tolkuttomampaan toimintaan. Ei voi kuin ihmetellä miksi tohon ei kukaan puutu ikinä.
Sitten pitäisi saada m a a h a n m u u t t o a, eläkeikää nostaa, sairaalat sulkea, peruspalvelut lopettaa ja eläkkeet.
Jonnekin Afrikkaan vaan tungetaan sitä rahaa ja yleläiset palkkaa sen sadetta turhaa virkaa.
MIKSI?
Vau. Te vasemmistolaiset olette kyllä todella tyhmiä.
Ei velkoja tarvitse maksaa
- töhryarhippa ja berskärbäzet
Valtio lähettää joka vuosi laskun kaikille. Sitä sanotaan verotukseksi.
Noni. Sinne vaan sitten lahjoitusta valtiolle. Ei muuta kuin maksamaan.
https://www.verkkouutiset.fi/a/valtiolle-voi-lahjoittaa-rahaa-mutta-til…
M a a h a n m u u t t o sitten maksaa yli 8 miljardia vuosittain, että kannattaa varautua vaan maksamaan jatkossakin.