Musaluokalle vai steinerkouluun
Olen 12 vuotias tyttö ja alotin kutosluokan steinerkoulussa tänä syksynä. Yläkoulu mietityttää. Yksi kaveri harrastuksesta sanoi tänään tulevansa steinerkouluun yläkouluun ja puhui siitä miten on kiva että ei tarvi yksin mennä yläkouluun kun minä olen siellä. Olen kuitenkin itse pohdiskellut musaluokalle hakemista. En ole vielä kertonut hänelle tästä ajatuksesta. En haluaisi hänen joutuvan mennä yksin yläkouluun kun on niin kovasti odttanut, että minä olen siellä, musiikkluokka silti kiinnostaa aidosti. Mitä teen?????!!!!???
Kommentit (23)
Kuulepas ap, jos olisit hakemassa musaluokalle (kun se yleensä aloitetaan kolmosella) ja olet steinerkoulussa ja 12-vuotias niin eikös sinun pitäisi olla nukkumassa puoli 11 illalla? Lisäksi varmaan tiedät että steinerkouluun ei tulla "noin vain" vaan käydään tutustumiset ja haastattelut yms. ennen koulupäätöstä. Ja musaluokalla valintakokeet. Jos oikeasti olet lapsi niin puhu vanhempiesi kanssa näistä asioista, myös kaverin ja hänen vanhempien. Jos olet trolli niin keksi muuta tekemistä. T: Äiti
Vierailija kirjoitti:
Kuulepas ap, jos olisit hakemassa musaluokalle (kun se yleensä aloitetaan kolmosella) ja olet steinerkoulussa ja 12-vuotias niin eikös sinun pitäisi olla nukkumassa puoli 11 illalla? Lisäksi varmaan tiedät että steinerkouluun ei tulla "noin vain" vaan käydään tutustumiset ja haastattelut yms. ennen koulupäätöstä. Ja musaluokalla valintakokeet. Jos oikeasti olet lapsi niin puhu vanhempiesi kanssa näistä asioista, myös kaverin ja hänen vanhempien. Jos olet trolli niin keksi muuta tekemistä. T: Äiti
Kyllä aika monessa kaupungissa steinerkouluun tullaan käytännössä noin vain, sillä oppilas kuitenkin tuo mukanaan melkoisen rahasäkin valtionavustuksen muodossa. Toki tutustumiset ja muut hoidetaan, mutta tällä hetkellä moni steinerkoulu kärsii oppilaspulasta, koska ideologia ei ole enää samalla tavalla muotia kuin vielä 20 vuotta sitten.
Steinr filosofiat ovat todellisia, eli ellet halua moisiin sekaantua, älä mene. Äläkä laita lastasikaan, jos minulta kysytään! :)
Ei oppikirjoja, vaan vain mielikuvitusta jne. Ellet halua lapsestasi taiteellista taivaanrannan maakaria...