Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miettivätkö muut uskovaiset, ovatko riittävän hurskaita?

Vierailija
08.08.2024 |

Olen ollut uskossa niin kauan kuin muistan. Vietin suuren osan lapsuudestani herätysliikkeen parissa. Nuorena aikuisena olin todella jyrkkä ja mustavalkoinen, saarnasin muille. Nyt, keski-ikäisenä, tuntuu, etten oikein sovi mihinkään muottiin. Suurin osa ympärillä olevista, esim. työkavereista, on ateisteja, heidän silmissään olen outo tiukkis. Mutta itse en koe olevani riittävän hyvä uskovainen. Yritän kyllä noudattaa käskyjä ja kohdella muita hyvin. Mutta olen laiska käymään kirkossa. Olen materialistinen ja turhamainen, rakastan kauniita vaatteita, kenkiä ja laukkuja. Harrastan aviomieheni kanssa välillä kaikkea vähän tuhmaa. Olisi varmaan parempi maata lahnana niin, ettei kumpikaan nauti. En ole absolutisti, pidän hyvästä ruuasta ja viinistä. Ravintolassa syödessä otan yleensä ruokalajeihin sopivan viinipaketin. En ala riidellä enkä irstailla, mutta en tietenkään ole sellaisen illallisen jälkeen ajokunnossa. Pidän tavallisesta popmusiikista ja livekeikoista. Olenkohan millään mittarilla riittävän kunnollinen kristitty? En jaksa elää tylsää, harmaata elämää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään pitäisi miettiä onko riittävän hurskas? Minä tiedän että minussa, se on minun lihassani, ei asu mitään hyvää. Siis oikeasti, jos joku miettii että ON aika tai riittävän hurskas niin olisin huolissani.

En tiedä kenenkään muun halujen ja himojen toteuttamisesta, mutta itselläni ei ainakaan ole hitustakaan omaa voimaa vastustaa mitään kiusauksia. Jostain syystä minun ei tee enää mieli tehdä tiettyjä juttuja, en tiedä miksi.

Tosin tuo on minullakin, että en sovi mihinkään muottiin, mutta minkäs teet.

Vierailija
2/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi miettiä onko riittävän hurskas? Minä tiedän että minussa, se on minun lihassani, ei asu mitään hyvää. Siis oikeasti, jos joku miettii että ON aika tai riittävän hurskas niin olisin huolissani.

En tiedä kenenkään muun halujen ja himojen toteuttamisesta, mutta itselläni ei ainakaan ole hitustakaan omaa voimaa vastustaa mitään kiusauksia. Jostain syystä minun ei tee enää mieli tehdä tiettyjä juttuja, en tiedä miksi.

Oletko siis uskovainen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis uskovainen?

Ap

Kyllä olen. Luotan Raamatun lupauksiin, luotan siihen että Jeesus teki puolestani kaiken, sovitti kaikki syntini, sillä minä en itse pysty maksamaan omia syntejäni.

Vierailija
4/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi uskovaisen aika menee sen miettimiseen mitä aikuiset ihmiset tekevät keskenään. Jos asiaan liittyy seksi tai päihteet niin sitten se kiinnostaa niin paljon että siihen pitää puuttua. Jotenkin noin se menee eri vivahteilla öbaut kaikissa uskonnoissa. 

Vierailija
5/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että Jeesuksen mielestä olisi kivempi ettet olisi noin itsekeskeinen. Sinä ja sinun uskosi ja hyvyytesi.. yök! olet syntinen ja aikasi voit käyttää muiden auttamiseen, SINÄ et ole maailman napa. 

Vierailija
6/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko on sinulle näköjään suoritus ja kyttäsit ennen että suorittaako muutkin oikein. Mitäs jos alkaisit olemaan hyvä, rakastava, rakastettava, epätäydellinen ihminen? muuta emme ole

Vierailija
7/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset tehty niin lopeta irstailu

Vierailija
8/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin koen vähän samoin. Koen että en haluaisi ankeuttaa elämääni jatkuvilla kieltäytymisillä. Juon esim alkoholia jonkun verran, olen harrastanut esiaviollista seksiä, pelaan veikkauksen pelejä miljoonat mielessä yms. Silti yritän pysyä lähellä Jeesusta.

Vierailija
9/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissani noista "teoistasi". Kuten joku jo viittasikin, ainakin minulla suurimmat synnit ovat hyvän tekemisen tekemättä jäämisen alueella: muiden auttaminen, armeliaisuus ja Jumalalle kunnian antaminen.

Vierailija
10/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin koen vähän samoin. Koen että en haluaisi ankeuttaa elämääni jatkuvilla kieltäytymisillä. Juon esim alkoholia jonkun verran, olen harrastanut esiaviollista seksiä, pelaan veikkauksen pelejä miljoonat mielessä yms. Silti yritän pysyä lähellä Jeesusta.

Sivusta. Mulle riittää nykyään pelkästään se, jos löytäisin itseni taivaasta, että pääsisin perille. Ei edes väliä mitä siellä on, kunhan saisin olla siellä missä Jeesus.

Vierailija
11/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut nuorena rentoa s e k s i ä eri poikien kanssa 😳

Vierailija
12/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei usko ole sitä että tietää olevansa hurskas, vaan tietää olevansa syntinen Jumalan edessä ja pyytää anteeksi syntejään rukouksessa. 

Vierailija
13/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti. luotan Jeesuksen työhön, en omiin tekoihin. En ymmärrä miksi et saisi nauttia asioista mitkä mainitsit, kun ne tuottaa iloa? Uskontoja sen sanelee? Jumala loi monia hyviä asioita juuri nautittavaksi.

Vierailija
14/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armo ja Jumalan rakkaus. Siinä vastaus.

Vierailija
15/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa niin juukelisti mitä mieltä satuolennot ovat minusta!

Vierailija
16/18 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mieti. luotan Jeesuksen työhön, en omiin tekoihin. En ymmärrä miksi et saisi nauttia asioista mitkä mainitsit, kun ne tuottaa iloa? Uskontoja sen sanelee? Jumala loi monia hyviä asioita juuri nautittavaksi.

Ei kaikkea pidä tehdä mistä saa iloa. Esim ennustajilla käyminen ym

Vierailija
17/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisen näkemyksen mukaan sen tietää sitten kuoleman jälkeen siitä, heräsikö helvetin liekkien keskeltä vai ei. Mutta sitten on myöhäistä tehdä korjausliikettä. On pitänyt myös arvata, että minkä kirkon / lahkon oppien mukaan pitäisi mennä, että onnistumismahdollisuudet olisivat mahdollisimman suuret.

Vierailija
18/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisen näkemyksen mukaan sen tietää sitten kuoleman jälkeen siitä, heräsikö helvetin liekkien keskeltä vai ei. Mutta sitten on myöhäistä tehdä korjausliikettä. On pitänyt myös arvata, että minkä kirkon / lahkon oppien mukaan pitäisi mennä, että onnistumismahdollisuudet olisivat mahdollisimman suuret.

Palvo kaikkia jumalia niin ehkä joku pelastaa. Jos mää nyt saisin tähän oikein riettaan eroottisesti virittyneen naisen niin harkitsen vakavasti sitä uskontoa. Mitä se sitten lieneekään?

M. 53