Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gen Z:stä on kasvamassa apaattinen ja nihilistinen sukupolvi joka ei halua tehdä töitä

Vierailija
08.08.2024 |

Gen Z kokee että elämä on merkityksetöntä ja että millään mitä he tekevät ei ole vaikutusta eikä palkitsevaa. Ja yhä suurempi osa nuorista lopettaa töissä ja antavat toivottomina periksi.

Ehkä Gen Z:n pitäisi katsoa itseään peiliin, ottaa vastuu itsestään ja ryhdistäytyä sen sijaan että syyttävät omasta jamastaan ja tuntemuksistaan omia vanhemipiaan, yhteiskuntaa, työnantajia ja poliitikkoja.

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajotkoon ne kurahaarat mt ongelmiinsa. Buahahaha.

Vierailija
42/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä? Boomerit saivat työpaikat ilman koulutusta. Nyt ei saa edes koulut käyneenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei paljoo kiinnosta maksaa veroja kun ne rahat laitetaan johonkin espanpuiston pyöräteihin tai vîtun merisiltoihin eikä mielenterveysongelman tai huumeongelman ratnaisemiseen. Sitte pitäs viel lapsia tehdä tänne hullujen ja narkkarien sekaan. Miettikää ny ite.

Vierailija
44/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole Ztien, Alphojen tms. vika, jos ovat syntyneet puhelimet kourassa ja tämä aiheuttanut kaikenlaista. Ei ne ole itse tilannetta valinneet. Jonathan Haidtilla on muuten hyvää analyysia tuosta. 

Laitteiden käyttöä voi säädellä ja rajoittaa ja tämän tekee lailleiden käyttäjä itse. Ei sitä tule kukaan tekemään toisen puolesta. Joskus pitää osata kantaa vastuu omista teoistaan, valinnoistaan ja päätöksistään eikä aina vain syyttää muita.

Vierailija
45/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselämän tärkein suhde eli luontosuhde on kadotettu. 

Vierailija
46/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että nykyinen orjajärjestelmä kaatuu, kukaan ei kestä tätä paitsi boomerit.

Liika on toki liikaa, mutta mikä se sellainen järjestelmä on jossa kenenkään ei tarvitse tehdä mitään? Millä taataan peruspalvelut ja yleinen turvallisuus, jos työnteko ei ala kiinnostamaan? Lusmutkin tarvitsee ruokaa ja sitä ei tule, jos kaikki haluaa olla jouten.

Vierailija
47/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niille maksetaan mitään. Kyllä ruoan ja asunnon vuoksi työn tekeminen tuo sisältöä elämään.Ei tarvi ruikuttaa. 

Kyllä ylivalottuneillekin maksetaan. Miksei sitten valkoisille?

Vierailija
48/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pillua, ei töitä

Vierailija
49/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen GEN X mutta olen samoilla linjoilla. Kyllä elämässä pitää joku järki ja mielekkyys olla. Se on ensimmäinen asia. Työt ja perheet ym on sekundaarisia sillä ei niistä ole itsetarkoitukseksi.

Olen milleniaali ja ajattelen vähän samalla tavalla, että työ ei voi olla koko elämän sisältö. Kuitenkin jonkun on työt tehtävä, jos mielii itse saada palvelua ja yhteiskunnan toimimaan. Jos alkaa mennä siihen, että kokonaiset sukupolvet jättää työt tekemättä koska se ei ole mielekästä, niin aika vähän niitä mielekkäitäkään asioita voi sitten tehdä jos siihen tarvitaan yhtäkään ihmistä tuottamaan jonkinlaista palvelua.

Vierailija
50/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihilismiä vahvistaa koulumaailmassa viljelty postmodernismi jonka mukaan myöskään millään ei ole mitään merkitystä ja kaikki on absurdia. Yliopistot mädättävät aivot kokonaiselta sukupolvelta, meistä millenniaaleista ei aivojaan hapattanut kuin puolet ja olen surullinen tuon sukupolven puolesta.

Vierailija
51/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaa ehti nuorena ja teininä. Aikuisena on aika keskittyä töihin ja ottaa elämässä vakava asenne. Ja jos jaksaa, niin elää ja pitää hauskaa ehtii vielä uudestaan kun pääsee eläkkeelle.

Vierailija
52/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen GEN X mutta olen samoilla linjoilla. Kyllä elämässä pitää joku järki ja mielekkyys olla. Se on ensimmäinen asia. Työt ja perheet ym on sekundaarisia sillä ei niistä ole itsetarkoitukseksi.

Kyllä perheen pitäisi olla itsetarkoitus, koska mitään sen tärkeämpää ei tästä maailmasta löydy.

Vierailija
53/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nuoria motivoi edes se että kuudenkympin jälkeen pääsee eläkkeelle jolloin vapaa-aika lisääntyy ja jos on säästänyt rahaa eikä rehnyt työiässä mitään turhaa ja ylimääräistä niin on myös käytössä enemmän rahaa kuin nuorena?

Vierailija
54/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että nykyinen orjajärjestelmä kaatuu, kukaan ei kestä tätä paitsi boomerit.

Orjajärjestelmä :D eiköhän me aika pullan ja mössön aikoja eletä

Ruoka ei tule kauppaan seinästä, eikä raha sossulle. Sinulla on ruokas siksi että joku toinen tekee töitä

Vierailija
55/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Ei pidä uskoa kaikkea mitä jossain sanotaan. Aina osa on uupuneita ja osa ei. Ja siihen on syyt.

Vierailija
56/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole Ztien, Alphojen tms. vika, jos ovat syntyneet puhelimet kourassa ja tämä aiheuttanut kaikenlaista. Ei ne ole itse tilannetta valinneet. Jonathan Haidtilla on muuten hyvää analyysia tuosta. 

Laitteiden käyttöä voi säädellä ja rajoittaa ja tämän tekee lailleiden käyttäjä itse. Ei sitä tule kukaan tekemään toisen puolesta. Joskus pitää osata kantaa vastuu omista teoistaan, valinnoistaan ja päätöksistään eikä aina vain syyttää muita.

Ei. Nyt puhutaan siitä, että ihan pieni lapsi saa jo älylaitteen käteen ja kasvaa käyttämään sitä. Siihen tulee addiktio ja lapsi ei ole sitä varsinaisesti itse valinnut, vaan se on syytä vanhempien päätöksistä ja kyvyttömyydestä kontrolloida ruutuaikaa. Vanhempien tehtävä on rajoittaa ja säädellä laitteiden käyttöä lapsilla. Sitten kun sillä muksulla on sen verran ymmärrystä ja itsehillintää että hän voi säädellä käyttöä itse, se on niin kuin sanot, mutta tämä tapahtuu ehkä aikaisintaan murrosiän aikana tai sen jälkeen. 

Vierailija
57/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukisukupolvi. Kaikkien pitisi olla jotain helvetin influenssereita ja haista orvokeille.

Vierailija
58/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se menee. Miehiä motivoisi hyvä nainen ja perheen perustaminen, mutta hyviä miehiä ei kaivata enää mihinkään. Tienataan vain oma osuus ja laiskotellaan. Sen saa minkä tilaa.

Vierailija
59/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nihilismiä vahvistaa koulumaailmassa viljelty postmodernismi jonka mukaan myöskään millään ei ole mitään merkitystä ja kaikki on absurdia. Yliopistot mädättävät aivot kokonaiselta sukupolvelta, meistä millenniaaleista ei aivojaan hapattanut kuin puolet ja olen surullinen tuon sukupolven puolesta.

Kertoisitko miten yliopistot mädättävät aivot? Puhutko kenties joistain tietyistä ja hyvin valituista tiedekunnista, vai ihan koko yliopistolaitoksesta? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, kun itse olen yliopisto-opiskelija ja en nyt välittömästi omalta alaltani tunnista tätä absurdiutta ja merkityksettömyyttä, päinvastoin luonnontieteillä on mielestäni varsin selvää mikä on merkityksellistä tällä hetkellä.

Vierailija
60/176 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei nuoria motivoi edes se että kuudenkympin jälkeen pääsee eläkkeelle jolloin vapaa-aika lisääntyy ja jos on säästänyt rahaa eikä rehnyt työiässä mitään turhaa ja ylimääräistä niin on myös käytössä enemmän rahaa kuin nuorena?

No kuka haluaa 60v tehdä asioita kun on jo toinen jalka haudassa? Monilla on tuon ikäisenä jo vakavia sairauksia. Antakaa nyt rahaa niin tuun sitte 60v tekemään töitä reumani kanssa sen mitä pystyy.