Joulupöydän antimet! Mitä uutta teille on tullut aikuisena joulupöytään? Mulle on tullut imelletty perunalaatikko ja maksalaatikko sekä sil-
lit. Omassa lapsuuden perheen joulussa ei noita ollut. Olen tykännyt.
Kommentit (52)
Emme vietä joulua. Nyt on elokuun 14.päivä. Khröm...
Asun Briteissä, niin tätä kautta on tullut mm. mince pie ja christmas pudding.
Koittakaa nyt elää tässä rauhassa, jouluun on aikaa... Mietittekö niitä sörsseleitä päivät pitkät? Kandeis elää välillä.
Ihme jouluhulluja. Emme oo uskovaisia.
Poronkivekset valkokastiikkeella. nam
Kruska.
Lapsuusperheessä selllaista olisi pidetty turhana hienosteluna.
Mutta nyt kun voi omassa perheessä itse päättää, niin kyllä se on kruska se joulupöydän kuningas.
Meillä on nyt muutamana jouluna uutuutena ollut bataattilaatikko. Preppy Kitchenin sivuilla on hyvä ohje. Siihen tulee saksanpähkinöitä ja päälle vaahtokarkkeja, mikä saattaa kuulostaa erikoiselta, mutta sopii yllättävän hyvin.
Viime jouluksi ostin ekaa kertaa maksalaatikkoa, ihan kaupan vain. Mietin että senkinhän voisi tehdä itse.
Juustovalikoimaa höysteineen on laajennettu. Ennen oli vain aurajuustoa pipareiden päälle, nykyään olen innostunut hifistelemään niin että on monta sorttia juustoja (edelleen myös sitä Aurajuustoa, se on pakollinen meidän jouluun!), hilloja, keksejä ja pähkinöitä.
Ihanaa, kohta on taas joulu! Olen jo ostanut glögiä ja pipareita. Kohta kun rapujuhlat on ohi, voi alkaa pitämään glögi-iltoja. Niitä meillä ei lapsuuden kodissa ollut.
Minä aloitan joululeipomiset tänään. Viikonloppuna vietämme ensimmäisiä pikkujouluja.🎅🤶
Meille on tullut imelletty perunalaatikko, jota ei lapsuuskodissani koskaan ollut. Puoliso toi kotoaan joulupöytäämme itse tehdyn italiansalaatin. Mätiä ei myöskään ollut lapsuuteni joulupöydässä. Nyt yleensä on, mutta ei ole katastrofi, vaikkei olisikaan.
Vastaan mitä tahdon, kysykää mitä haluatte. Pöh.