En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta
Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä.
Kommentit (363)
Kukako jaksaisi sitä huolta ja härdelliä, mitä lapsista tulee? No vaikka kuka. Kaikkeen oppii ja kaikkeen tottuu kun vain antaa sille mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyjät eivät ymmärrä paljoakaan, sillä tyhmyys on lisääntymisen edellytys.
Sinähän väänsit tuon uutisen ylösalaisin. Älykkyysosamäärä on laskenut n 1990-luvun puolivälin jälkeen ts te lisääntymisiässä olevat n 3-kymppiset olette vähemmän älykkäitä kuin esim 70-luvulla syntyneet.
Hienosti ymmärretty. Jokainen sukupolvi on edellistä tyhmempi, kun aina sukupolven heikoin aines monistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, me velat maksamme teidän porsijoiden lapsilisät. Olisitte kiitollisia.
No meidän lapset hoitavat teidät siellä hoitokodissa. Ehkä siitä teidän pitäisi olla kiitollisia.
Tuskin ne just sun lapsia on. vai pakotitko ne hoitaja ammattiin
Ai niin, sinulle pitikin vääntää rautalangasta :D. Olitko syntynyt tuossa 1990-luvun puolivälin jälkeen, kun tuo ÄO alkoi laskea, sori siitä
"Meidän lapset" tarkoitti tässä niitä lapsia, jotka syntyivät, kasvoivat ja kouluttautuivat ja lähtivät yhteiskunnan erilaisiin tehtäviin.
Voi olla vaikeaa, kun käytin vähän tuollaista kuvainnollista kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska Provo.
Kehotan kaikkia jättämään lapset tekemättä ja sen sijaan nauttimaan tästä pienestä ajasta, joka meillä täällä on.
Elämän aikana ehtii tekemään valtavasti nautittavia asioita ja oma perhe on ehdottomasti nautittavien asioiden listan yläpäässä.
Mulla on perspektiiviä opiskelujen, haastavan ja palkitsevan työn, matkailun, harrastusten, kolmen oman lapsen ja kuuden lapsenlapsen edestä ja voin vilpittömästi sanoa, että ilman perhettä elämästä puuttuisi todella iso ja olennainen palanen.
Sulla on siis ollut ja on, mielestäsi nautinnollinen ja mukava elämä. Se on hyvä asia! Pääasiahan on, että jokainen on tyytyväinen omaan elämäänsä, mitä se sitten sisältääkään tai ei sisällä.
Miksi huolehdit muiden ihmisten valinnoista? Elä omaa elämääsi ja anna muiden elää omaansa. Onpahan sinun jälkeläisilläsi sitten enemmän luonnonvaroja käytettävänä, kun kaikki eivät lisäänny. Tahtoen tai tahtomattaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukako jaksaisi sitä huolta ja härdelliä, mitä lapsista tulee? No vaikka kuka. Kaikkeen oppii ja kaikkeen tottuu kun vain antaa sille mahdollisuuden.
Kaikki vaan ostamaan hevostila Italiasta, antakaa mahdollisuus, kaikkeen tottuu hei.
Tässä muutama syy miksi en halua lapsia
1. Olen laiska tekemään ruokaa, en usko että kykenisin tekemään lapsille ravinteikasta ruokaa päivittäin.
2. En halua synnyttää, toki olisi adoptio mahdollisuus mutta se ei vaakakupissa minulla paina.
3. Olen kärsimätön, haluan että asiat tapahtuu heti ilman mutkia matkassa.
4. Ärsyynnyn kovasta metelistä ja äänistä.
5. Teen työtä joka on raskasta ja haluan pyhittää vapaapäivät levolle sekä itselleni mieluisille asioille.
6. En koe minkäänlaista lisääntymishalua enkä usko että kadun lapsettomuutta, päinvastoin katuisin lasten hankintaa.
7. Haluan tehdä extempore asioita jotka eivät sovi lapsiarkeen.
8. Minulle riittää sisaruksieni lapset joita voin hoitaa ja heitä kovasti rakastankin.
9. En pidä sotkusta
10. Mieheni ei halua lapsia
11. Pidän itseäni huonona äitinä, joka ei voisi tarjota lapsille tasapainoista, turvallista sekä mielekästä lapsuutta, joten siksi mielelläni nämä puutteet tiedostaessani olen tehnyt päätöksen olla lisääntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaan ostamaan hevostila Italiasta, antakaa mahdollisuus, kaikkeen tottuu hei.
Nimenomaan. Kaikkien pitää tehdä asioita, joita eivät halua, koska jotkut muut haluavat.
On monia syitä olla vapaaehtoisesti lapseton. Hyvä ystäväni on. Hän sairastaa sellaista lihasrappeumasairautta, joka aiheuttaa liikuntakyvyn heikkenemisen. Vaikkakin nykyisin on sähköpyörätuolit ja nostimet ja wc-istuneen sähköavustimet ja huuhtelu ja kuivaus ja paljon erilaisia apuvälineitä, ja omasta itsestään huolehtiminen voi sujua hyvinkin. Lasten hankinta on sitten toinen kysymys. Kyllä siinä voi ihmiselle tulla mieleen, pystyykö hoitamaan lasta ja missä kunnossa on sitten kun lapsi on isompi.
Toinen ystäväni on myös vapaaehtoisesti lapseton, hän on mies. Hänellä on ollut sama kumppani jo monia vuosia, mutta he eivät halua mitään kumppanuusvanhemmuutta tai vastaavaa. Tietysti adoptio on mahdollinen käsittääkseni myös kahdelle miehelle, mutta ymmärrän hyvin ihmistä, joka ajattelee, että on hyväksi lapselle, jos hänellä on myös äiti.
Olen ollut kasvatusalalla, olin hemmetin hyvä työssäni ja lapset tykkäsi, mutta olin niin onnellinen kun työpaikan oven suljettuani en enää kotona muksuja nähnyt. Ei ole omia, eikä onneksi kaverit tai sukulaisetkaan omia jälkeläisiään seuraani työntänyt. Elämäni on parempaa ilman lapsia ja lapsille on parempi etten ole heidän äitinsä. Tiedän etten olisi jaksanut, enkä halunnut olla sellainen äiti kuin olisi pitänyt, eikä ammatinvalintani tähän johtanut, sillä olen tiennyt aina, että lapset ei ole minun juttuni. Töissä lapset oli ok, mutta muulloin ja muualla ei. Okei, en pidä lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Näin on, ihminen sopeutuu aina sen hetkiseen elämäntilanteeseensa. Härdelliä kestää aikansa, mutta yllättävän äkkiä se taas on ohi.
Lapsen hoidon oppii aivan varmasti, ovathan ne aiemmatkin sukupolvet oppineet ja vielä paljon vähäisemmillä eväillä. En ymmärrä, miksi se lasten hoito ja heidän kestämisensä olisi tämän päivän vanhemmille niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän väänsit tuon uutisen ylösalaisin. Älykkyysosamäärä on laskenut n 1990-luvun puolivälin jälkeen ts te lisääntymisiässä olevat n 3-kymppiset olette vähemmän älykkäitä kuin esim 70-luvulla syntyneet.
Hienosti ymmärretty. Jokainen sukupolvi on edellistä tyhmempi, kun aina sukupolven heikoin aines monistuu.
Niin, tuon jutun mukaan ÄO kasvoi sinne 90-luvun puoliväliin asti ja sitten se alkoi laskea.
Pitäiskö teidän älykkäiden velojen lisääntyä, että saatais taas ÄO nousuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Kaikkien pitää tehdä asioita, joita eivät halua, koska jotkut muut haluavat.
Hevostila Italiassa ja lapsen hankkiminen nyt eivät ole mitenkään verrannollisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meidän lapset hoitavat teidät siellä hoitokodissa. Ehkä siitä teidän pitäisi olla kiitollisia.
Sinun kakaroistasi tulee korkeintaan narkkareita, koska heillä on noin helvetin tyhmä äiti. Joka toisella suomalaislapsella on nykyään jokin diagnoosi eivätkä ne osaa muuta kuin tuijottaa puhelinta, joten eivät ne mitään töitä tule koskaan tekemään.
Minun lapseni ovat jo työelämässä ja kaikilla akateeminen tutkinto.
Lasteni lapset ovat nyt koululaisia ja opiskelijoita, eikä nyt ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia, eikä diagnooseja.
1980-luku oli hyvä aika kasvattaa lapset. Nykyään on älyvekottimet käsissä koko ajan niin vanhemmilla kuin lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyskoneet ei tiedä niiden miehet makaa muiden naisten kanssa keskellä päivää. Lähiöissä nähtyä.
:D:D ja et nyt muuta keksinyt.
Kai se velankin mies voi lähteä vieraisiin ja havahtua vaikka myöhemmin, että haluaakin isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska Provo.
Kehotan kaikkia jättämään lapset tekemättä ja sen sijaan nauttimaan tästä pienestä ajasta, joka meillä täällä on.
Elämän aikana ehtii tekemään valtavasti nautittavia asioita ja oma perhe on ehdottomasti nautittavien asioiden listan yläpäässä.
Mulla on perspektiiviä opiskelujen, haastavan ja palkitsevan työn, matkailun, harrastusten, kolmen oman lapsen ja kuuden lapsenlapsen edestä ja voin vilpittömästi sanoa, että ilman perhettä elämästä puuttuisi todella iso ja olennainen palanen.
Sulla on siis ollut ja on, mielestäsi nautinnollinen ja mukava elämä. Se on hyvä asia! Pääasiahan on, että jokainen on tyytyväinen omaan elämäänsä, mitä se sitten sisältääkään tai ei sisällä.
Jos et huomannut, niin otin myös kantaa edellisen kirjoittajan tekstiin "kehotan kaikkia jättämään lapset tekemättä ja sen sijaan nauttimaan tästä pienestä ajasta". Lapset ja elämästä nauttiminen EIVÄT SULJE toisiaan pois, älytöntä edes asennoitua noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on keskiarvo. Ap:n kaltaiset laskevat älykkyyskeskiarvoa. Eivät YMMÄRRÄ yhtä jos toistakaan. Persuapinat.
Et osannut tuotakaan sanoa asiallisesti, vaan solvaamalla. Et tiedä poliittisesta kannastani yhtään mitään.
Koulutuksesi näkyy, noista kirjoituksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIvät hoida. Hullukaan enää hoitoalalle lähde. Mun tyttäret koodaa.
Et sitten vela ollutkaan, kun on koodarityttäriä?